Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 228

Gestart door PeterVG, 29 september 2022, 15:38:59 PM

PeterVG

Vandaag, 29 september smetteloos ontvangen in de briefenbus.
Vers leesvoer dat we kunnen gaan ontdekken, hartelijk dank hiervoor.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Jurgen

Zat er ook in bij mij op vrijdag. Zelfs nog niet uitgepakt, eerst feest gevierd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

erwin9

#4
Ik heb vol bewondering zitten kijken (en lezen) in het artikel over de Blue Sky Company van Robert Goyvaerts. dat is toch wel modelbouw van het hoogste niveau!  Prachtig, realistisch en met enorm veel gevoel voor kleur en compositie. Maar zo kennen we Robert nu eenmaal. Hij heeft in het verleden al meermaals bewezen dat je modelbouw wel degelijk naar een "higher level" kunt tillen.  Wat mij bijzonder intrigeert is de manier waarop hij zijn bomen maakt. De structuur van de stam en de takken, het mos op de juiste plaats en ook de klimop in de bomen. Enorm realistisch, zo zie je de bomen zelden op een modelbaan, meestal zijn het van die flashy groene suikerspinnen (niet altijd en overal hé!)  :).
Zou het geen idee zijn om Robert te vragen om daar eens een volledig artikel aan te spenderen?  Daar kunnen wij allemaal wel (een pak) van leren!!!
Ik hoop dat Robert meeleest, en dat de redactie hem kan overtuigen ...?
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

svvander

Inderdaad... heel knap en het is niet het eerste werk dat ik zeer mooi vind.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Robert is inderdaad een kunstenaar. Ik kijk er alvast naar uit om hem binnen enkele weekends opnieuw te ontmoeten in Edegem (MTD-Expo)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Vanmiddag is MSM 228 ook in Swifterbant bezorgd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Homme des Bois

Citaat van: erwin9 op 03 oktober 2022, 17:27:52 PM
Ik heb vol bewondering zitten kijken (en lezen) in het artikel over de Blue Sky Company van Robert Goyvaerts. dat is toch wel modelbouw van het hoogste niveau!  Prachtig, realistisch en met enorm veel gevoel voor kleur en compositie. Maar zo kennen we Robert nu eenmaal. Hij heeft in het verleden al meermaals bewezen dat je modelbouw wel degelijk naar een "higher level" kunt tillen.  Wat mij bijzonder intrigeert is de manier waarop hij zijn bomen maakt. De structuur van de stam en de takken, het mos op de juiste plaats en ook de klimop in de bomen. Enorm realistisch, zo zie je de bomen zelden op een modelbaan, meestal zijn het van die flashy groene suikerspinnen (niet altijd en overal hé!)  :).
Zou het geen idee zijn om Robert te vragen om daar eens een volledig artikel aan te spenderen?  Daar kunnen wij allemaal wel (een pak) van leren!!!
Ik hoop dat Robert meeleest, en dat de redactie hem kan overtuigen ...?

Bedankt en ik ben blij dat ik jullie fascinatie en appreciatie kan opwekken voor mijn werk. Ik geef jullie een klein previewke van wat er te zien is op mijn nieuwe On30 spoorbaan  'The Beaver Lumber Company' die zijn Belgische première krijgt op de MTD expo 22 en 23 oktober.  Het is een 4 meter lange baan vol American Backwoods scenes. Dus ook o.a. The Blue Sky Company en andere bouwsels. die al een artikel kregen in voorbije MSM edities. Uiteraard véééél bomen waarvan de grootste Douglas Pines echt op schaal zijn en dus bijna een meter hoog !!

Dus ik hoop jullie allemaal te ontmoeten op de expo, dan kan je vragen stellen en bewonderen zo veel je wil... ;D ;D ;D

Er is trouwens een artikel gepland over deze nieuwe baan.  Wanneer dit in jullie blad komt moet ge maar aan Guy vragen.... ;) ;)

Robert aka 'L'Homme des Bois'










Michael

Wauw, slik, kuch, slik, wat intens prachtig, ik heb al veel moois gezien, maarrrr dit is toch wel buiten alle categoriën, het mooiste wat ik in model ooit gezien heb. Verder geniet ik in stilte.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154