Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

't Is niets

Gestart door Tothebeach, 27 september 2022, 16:19:26 PM

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: Tothebeach op 08 mei 2023, 13:14:30 PMOp een frans forum kreeg (via mijn draadje aldaar) ik wat foto's te zien van een naamgenoot.

Ik vond dat de centstukken daar erg groot zijn. Zeer inspirerend, laat ik het maar zo stellen :)

Groet,
Michel



Die zij ook op schaal maar dan 2/1 of zo  ;D

Maar verder is de afwerking wel bangelijk gedetaileerd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

ja heb dr wel eens meer van gezien, die kerel bakt ze goed bruin zegmaar.

755philippe

Op post #72 staat een mooie blauwe vrachtwagen waar ik wel interesse in heb. Weet iemand het type en merk ervan en of die ergens in model verkrijgbaar is ?
Mvg
755philippe

Tothebeach

Het is een scratchbuild autootje. Voorzover ik het kan opmaken gebruikt hij als basis wel een modelletje, Maar ga er maar vanuit dat het meer zelfbouw is.
Om maar even een plaatje te laten zien:


De bouwbeschrijving begint bij de publicatie van de foto's en loopt zeker een aantal pagina's door. Ik moet ze zelf ook nog eens gaan lezen ::)
Of beter, eens gaan uitproberen....

Groet,
michel

sdz1976

Dit moest verboden worden, heb hier weeral kortsluiten in mijn toetsenbord van het kwijlen  :P  :P


Grtz,

samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Tothebeach

Ik zal geen foto's meer laten zien. Behalve dan van mijn eigen gepruts, maar volgens mij kan jouw toetsenbord daar wel tegen.

Afgelopen weekeinde had ik even geen zin in het gepruts aan de huisjes met veel ramen en luiken en dat soort nonsens. Dus pakte ik een twee kleine gebouwtjes uit mijn stapel 'nog te bouwen gebouwtjes' en ging (even) aan de slag. Dat ging dus weer faliekant mis:




Nou ja, het is mij gelukt om twee gebouwtjes te bouwen. Meer is te lezen en te zien op mijn blog

Groet,
michel

Tothebeach

Een modelspoorbaan heeft nog al wat huisjes nodig. En dan praat ik slechts over een stukje van 120x27 cm. Afgelopen winter, in Meursault, kwam ik onderstaand gebouw tegen.


Het gaf inspiratie tot het bouwen van een huisje. Zoals normaal teken ik eerst alles uit op karton, om vervolgens de boel te snijden.


 Het wordt wel wat eenvoudig in elkaar gezet, althans dat is de bedoeling. Maar de deuren worden al voorzien van een deurklink. We zullen zien...


Komende weken ben ik op vakantie, maar verschijnen er wel updates op mijn blog. Daar is ook een iets uitgebreider verslag te lezen over de eerste opzet van dit gebouwtje.

Groet,
michel

Tothebeach

Overigens is mijn blog gewoon door aan het gaan. Vorige week is deel twee van het bouwen van een huisje gepubliceerd. Waarbij ik voornamelijk aan het verouderen ben.


En het resultaat wordt wel aardig:


Een ander aspect van de hobby kwam ik tegen in het Kröller-Müller museum op de Hoge Veluwe.
Er is daar een tentoonstelling met als titel: 'Het futurisme en Europa'. Naast abstracte schilderijen zijn er ook sculpturen en gebruiksvoorwerpen te zien. Maar het grappige is, dat je er ook ideeën uit kan halen voor de modelspoorwereld.


Want ook ons modelbaantje hoeft er niet reëel uit te zien. Je kunt er alle kanten mee op, dus waarom ook niet de abstracte? Iets meer toelichting hierover geef ik in mijn blog

Groet,
michel

Floris

Je blogverhaal deed me denken aan een duitser die soms wat laat zien van een gierend ambitieuze flink over the top jaren 30 stadsbaan:
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?099,9964605

Tothebeach


Die is inderdaad indrukwekkend bezig. Al zie ik in al die andere delen helaas geen uitwerking van het geheel. Ben wel benieuwd.

Groet,
michel

sdz1976

Die spoort niet helemaal 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Alan On Track

Ik dacht altijd dat Floris geschift was, maar dat is toch wel nog iets anders qua ambitie...
Modelbouw is een kunst

Tothebeach


Tussendoor is er nog maar weinig gebeurd met het huisje. Ik een schoorsteentje gemaakt, de luikjes geplakt en ik zit een beetje te spelen met de achterzijde.


Oja, en ik fröbel wat met een regengootje. Dat was wel weer leuk, het ziet er niet uit, maar voor een eerste poging is het niet slecht.
Iets meer informatie kan je lezen op mijn blog.

Groet,
michel

Tothebeach

En een laatste stukje aan het gebouwtje. De achterzijde krijgt een ander aanzicht. Het geel/bruin/beige kleurtje was ook niet naar mijn zin. Dus maar grijs gemaakt:


De schoorsteen heb ik voorzien van een stompje klei. Daarin zijn twee stompjes rond profiel ingedrukt en zo oogt het wel als schoorsteen:


Wat pijpjes aan de achterzijde:


En zo oogt het wel. Aan de voorzijde wilde ik nog een railing maken en eventueel een waslijn of zo. Maar de tijd was krap. Want het moest klaar zijn voor een expo.

Iets meer plaatjes zijn te zien op mijn blog

groet,
michel