Sluiting Verschooten februari 2023

Gestart door Bart12, 25 september 2022, 09:41:11 AM

Metpetergaathetbeter

ondertss is er voor jongens (alsook meisjes) een heleboel andere zaken bijgekomen om als geschenk te krijgen

Peter

Ik herinner me nog heel goed dat er in de Grand Bazar op de Groenplaatsin het najaar twee modelbaantjes stonden ,namelijk dat van Märklin en dat van Lima. De Liwag was een omloop in achtvorm met een NMBS elok 125 en twee M2 rijtuigen Prachtig gewoon :D :D :D
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Citaat van: Boemeltrein op 10 oktober 2022, 17:31:59 PM
Lippe, Hunerbein, Hattons, Rails of Sheffield allemaal winkels die driekwart van hun omzet draaien via online verkoop. De meeste Belgische modelspoorwinkels hebben geen echte webshop maar iets dat er moet voor doorgaan.

Dat de webshops van vlaamse winkels ondermaats zijn kan ik inkomen. Maar dat JIJ WEET hoeveel die buitenlandse winkels omzetten in hun webshop vergeleken met hun echte winkel? Waar heb je die cijfers vandaan?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirk

Citaat van: Havoc op 10 oktober 2022, 20:07:51 PM
Citaat van: Boemeltrein op 10 oktober 2022, 17:31:59 PM
Lippe, Hunerbein, Hattons, Rails of Sheffield allemaal winkels die driekwart van hun omzet draaien via online verkoop. De meeste Belgische modelspoorwinkels hebben geen echte webshop maar iets dat er moet voor doorgaan.

Dat de webshops van vlaamse winkels ondermaats zijn kan ik inkomen. Maar dat JIJ WEET hoeveel die buitenlandse winkels omzetten in hun webshop vergeleken met hun echte winkel? Waar heb je die cijfers vandaan?

Nu dat lijkt me toch voor de hand liggend, anders zouden die gewoon niet zo groot zijn. Zoveel klanten in een winkel... Heb je al eens gezien waat bvb Hattons gelegen is? daar is god en klein pierreke nog niet geweest. Fysieke winkels zijn nu eenmaal verleden tijd, die verhalen van een leuke babbel met de winkelier of koffie krijgen??? Ik heb de indruk dat de meeste van deze reacties komen van eenzamen of gepensioneerden. Ik zie zo niet direct de meerwaarde in een fysieke winkel. Ik zou er wel binnen springen als ik er voorbij kwam, maar speciaal omrijden, een parkeerplaats zoeken om er naartoe te gaan, neen dat zie ik me niet doen.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Havoc

Citaat van: Dirk op 10 oktober 2022, 20:30:40 PMFysieke winkels zijn nu eenmaal verleden tijd, die verhalen van een leuke babbel met de winkelier of koffie krijgen???

Die leuke babbel of koffie, daar ga ik niet voor. Maar wel om te zien wat ik koop en misschien om het gedacht van de winkelier te weten over wat ik wil kopen. Binnenkort ga ik weer eens shoppen in Nederland. Ja, ik kan dat via het net bestellen. Maar alleen al in die winkel rondlopen. En op een uurtje ben ik de hele winkel rond. De website zien... ben ik enkele dagen mee bezig. En als ik wil weten of dat ding nu doet wat ik denk dat het zou moeten doen... awel, de verkopers daar weten dat. Beter nog, waar ik voor tot daar rijdt staat niet op de website. Maar ik weet dat als ik het vraag ze het hebben liggen.

Yep, 180km rijden. Maar het is het me waard. (en ja, je kan er een koffie drinken als je wil). En ja, het is voor treinen. Maar ik denk niet dat ik daar iemand van die forum ga tegenkomen. (Denk dat er maar 2 andere leden zijn die daar komen)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Intussen is de winkel al kleiner geworden.
Zo jammer!  :(
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Koen

Het belang van webshops is niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. Tijdens onze reis ben ik langs Jura Modelisme gereden met het idee dat dit echt een grote winkel was (enfin, zo laten ze toch uitschijnen). In realiteit is dit een groot magazijn waarin een heel klein deel afgeschermd is voor het winkel gedeelte Het was niet meer dan een toog en een paar glazen vitrinekasten. Je hebt één persoon die buiten zijn andere job de winkel doet. De rest was allemaal internetverkoop. Een teleurstelling. De verkoopster was zeer vriendelijk maar als ik iets vroeg werd ik naar de PC op de toog verwezen. Tja, dan kan je het natuurlijk beter via internet bestellen, niet?
Het spijtige van heel de internetverkoop is dat je geen persoonlijk contact meer hebt. Ok, Jura Modélisme heeft een gigantische stock maar het blijft toch maar dozen schuiven zonder meerwaarde.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

janieburton

#37
Citaat van: Koen op 11 oktober 2022, 12:20:42 PM
Het belang van webshops is niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. Tijdens onze reis ben ik langs Jura Modelisme gereden met het idee dat dit echt een grote winkel was (enfin, zo laten ze toch uitschijnen). In realiteit is dit een groot magazijn waarin een heel klein deel afgeschermd is voor het winkel gedeelte Het was niet meer dan een toog en een paar glazen vitrinekasten. Je hebt één persoon die buiten zijn andere job de winkel doet. De rest was allemaal internetverkoop. Een teleurstelling. De verkoopster was zeer vriendelijk maar als ik iets vroeg werd ik naar de PC op de toog verwezen. Tja, dan kan je het natuurlijk beter via internet bestellen, niet?
Het spijtige van heel de internetverkoop is dat je geen persoonlijk contact meer hebt. Ok, Jura Modélisme heeft een gigantische stock maar het blijft toch maar dozen schuiven zonder meerwaarde.

Groetjes,
Koen

zoals je het beschrijft Koen, dat is blijkbaar de toekomst een magazijn en een kleine plaats voor de "over de toog" verkoop; zo zullen ze besparen op de kosten van de winkel en hebben ze enkel kosten voor het magazijn.

Natuurlijk is er geen meerwaarde, maar de vraag is of er nog meerwaarde moet zijn want ik heb de indrukt dat velen toch enkel en alleen dozen kopen  :o
 

Alberke

Citaat van: Koen op 11 oktober 2022, 12:20:42 PM
Het belang van webshops is niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. Tijdens onze reis ben ik langs Jura Modelisme gereden met het idee dat dit echt een grote winkel was (enfin, zo laten ze toch uitschijnen). In realiteit is dit een groot magazijn waarin een heel klein deel afgeschermd is voor het winkel gedeelte Het was niet meer dan een toog en een paar glazen vitrinekasten. Je hebt één persoon die buiten zijn andere job de winkel doet. De rest was allemaal internetverkoop. Een teleurstelling. De verkoopster was zeer vriendelijk maar als ik iets vroeg werd ik naar de PC op de toog verwezen. Tja, dan kan je het natuurlijk beter via internet bestellen, niet?
Het spijtige van heel de internetverkoop is dat je geen persoonlijk contact meer hebt. Ok, Jura Modélisme heeft een gigantische stock maar het blijft toch maar dozen schuiven zonder meerwaarde.

Groetjes,
Koen

Ik was in Canada bij OVR trains, een magazijn om U tegen te zeggen, zoiets als een supermarkt. Uiteraard, omdat het Canada is, hebben ze een gigantische
webverkoop. En toch hebben ze tijd voor toogverkoop, logisch, want als je iets specifiek moet hebben kan je lang zoeken! Ik heb er een aangename babbel van een uurtje gehad!
Waarom kan dat daar dan, in een land dat amper drie maal meer inwoners heeft dan België? En er zijn er meer, Credit valley is nog zo'n een enorm magazijn.
Zijn er dan meer modeltrein liefhebbers dan?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dirk

Of er meer modeltreinen zijn weet ik niet, maar in Canada zullen de mensen niks anders te doen hebben om een uur in een winkel te gaan zeveren, Wat kost zo'n uur in Canada en wat kost zo'n uur hier? Zoals ik al aanhaalde, voornamelijk gepensioneerden en eenzame mensen willen een uur gaan babbelen, maar uit het oog van de winkelier moet zijn personeel niet babbelen maar verkopen, babbelen doe je op café of in de club. En ik begrijp dat best, wie wil nu nog een winkel openhouden met alle kosten vandien als je hetzelfde kan bereiken zonder winkel die je moet verwarmen en onderhouden? Voor die enkeling die dan nog liever 180km rijdt naar het buitenland? Dream on.
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Alberke

In Canada rijden ze 350 km naar de hobbyshop, maar de benzine is daar natuurlijk goedkoper ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dirk

Maar jij gaat 4500km om, daar kunnen ze wel een puntje aan zuigen. Het is wat je er voor over hebt,  ;)
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Alberke op 11 oktober 2022, 15:42:24 PM
In Canada rijden ze 350 km naar de hobbyshop, maar de benzine is daar natuurlijk goedkoper ;)
in Amerika gaat men zelfs zo ver rijden voor in een wegrestaurant te gaan eten

Rochevalien

Koen , We zijn ondertussen 2022 , de tijd dat je op een zaterdagmiddag oeverloos kon keuvelen met de verkoper/ zaakvoerder is al heeeeel lang voorbij . Noem mij een winkel waar dat nog kan , eender welke branche .
Jura modelisme - ik ben er ook al geweest - is niets minder dan een modeltreinsupermarkt ,zeker voor de Franse markt . Dit is niet meer dan logisch .Het ligt ook in een beetje afgelegen streek ,wat ook logisch is . Zo,n winkeloppervlakte in een stad is onbetaalbaar qua aankoop of huur voor zo,n gebouw. Frankrijk is ook een groot land en er zijn veel regio,s waar niets is van modeltreinwinkels . Internetverkoop is dan ook een normale zaak voor de modale Franse modelspoorder. 

Martin Welberg

Citaat van: Alberke op 11 oktober 2022, 15:42:24 PM
In Canada rijden ze 350 km naar de hobbyshop, maar de benzine is daar natuurlijk goedkoper ;)

En hoeveel shops hebben ze dan in dat land?