nieuw sporenplan

Gestart door Stieven76, 19 september 2022, 17:09:37 PM

Stieven76

Nu onze verbouwingen zo goed als afgerond zijn en het minder goed weer wordt om te springen ben ik aan het nadenken om mijn test module af te breken. (Stansefe)
Zo kan ik iets nieuwer en ietsje groter gaan, met nog mogelijkheden voor later uit te breiden. Niks te ingewikkeld, gewoon leuk om wat te rangeren.

new-layout_2

Ik heb de mosterd hier gehaald. Dit lijkt me leuk en passend op mijn oppervlakte.
http://www.jomrd.com/index.php?page=ShowRecord&ID=146

inspiratie-plan by Stieven Hultermans, on Flickr

OlivierV

Ziet er een leuke basis uit Stieven,

Misschien sommige wissels wat meer dichter bijeen zodat de nuttige perronlengte langer wordt.

Bovenste wissel zou ik ipv een linkse een rechtse nemen.
de bochtwissel recht op het hoofdspoor verdwijnt die uit het zicht? anders het enkelspoor laten lopen tot in de achtergrond en de bocht eerst zo flauw mogelijk houden ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

vanmiegroet

Citaat van: Stieven76 op 19 september 2022, 17:09:37 PM

new-layout_2

Leuk plan, ik ga mee met de opmerkingen van Olivier maar ik heb ook ergens wel een bedenking.

Het uitwijkspoor in de stationszone (ik ga dat voor het gemak spoor 2 noemen, spoor 1 is dan het spoor met het perron) lijkt me in een rare situatie te zitten.
Op dat spoor heb 2 toekomende wissels waardoor er geen benutbare ruimte is, een ideetje: zou het makkelijker zijn om aan de oostkant van het plan een wissel en kruiswissel te voorzien? Hierdoor wordt spoor 2 een bruikbaar uitwijkspoor en kan het worden gebruikt voor de bediening van de goederenloods en de 2 fabrieken  :)

Ik heb het eventjes vlug vlug uitgetekend met mijn mad paint skillz (hopelijk kan je het me vergeven  :P ) maar dit is dus wat ik bedoel:
Baanplan Stieven by Ruben Van Miegroet, on Flickr
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

OlivierV

Eventueel kan je ook altijd even wat schuiven op een plaat met de sporen. Dat durft al eens een wat organischer resultaat geven. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Bedankt voor de reacties en suggesties.
Ik ben nog wat verder aan het kijken/ideeën aan het op doen voor het sporenplan. Terwijl probeer ik wel rekening te houden met de wissels die ik nog heb liggen.
Wat kan zou ik graag hergebruiken om de kosten toch wat te drukken, het leven is tegenwoordig al duur genoeg...

Ondertussen is van mijn oude module alles wat nog bruikbaar is gedemonteerd en netjes opgeborgen. Nu ook al eens nadenken hoe ik de modulaire onderbouw zou gaan maken.