Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Franse baan

Gestart door Metpetergaathetbeter, 07 september 2022, 21:26:24 PM


Jappy

Vroeger ging ik met m'n ouders bijna 10 jaar lang steevast elke zomer naar de Ardèche op vakantie. Dan stopten we voor mij in Tournon-sur-Rhône voor Le Mastrou, het stoomtreintje naar Lamastre, en reden daarna verder via Le Teil naar de heuvels rond Joyeuse waar het huisje lag. Dit baantje heeft die typische spoorwegsfeer die hing rond Le Teil en Tournon perfect te pakken gekregen. Ik kan de broeierige warme zomer voelen, ruik de creosoot van de dwarsliggers en hoor de duizenden krekels op de achtergrond. :D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

GvbuuH

Naast de prachtig realistische modelbouw is die 1:1 achtergrond ook werkelijk op de video te zien. De wolken, de bewegende begroeiing door de wind. Het vloeit wonderschoon in elkaar over.


rgp

Peter,

En het is niet de enigste baan die je op dat forum tegenkomt ! Luzy in 1965 is ook fenomenaal.

Roland

GvbuuH

Wat dacht je van deze: https://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=83257?!
In 2007 begon ik plannen te maken om een stukje daarvan te willen maken. Ondertussen begon die man te bouwen en heeft het hele station nagebouwd, met het gele treintje en al. Wordt over een paar weken in Villefranche de Conflent tentoongesteld.

Zelf ben ik aan een heel klein stukje van het traject aan het bouwen, maar nog lang niet toe aan presentatie.

Koen

Luzy van Renaud Yver, dacht ik. Een prachtige baan. Schuim YouTube maar eens af.
Als ik deze baan zie, voel ik mij een beginner. Maar over het algemeen zijn vele Franse banen buitengewoon prachtig en realistisch. Zie maar naar de banen van CFFC bijvoorbeeld.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren