Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Trainsmania in Lille

Gestart door Hugo, 29 augustus 2022, 21:22:17 PM

Hugo

Is het iemand bekend of er in 2023 in Lille weer een Trainsmania modeltrein tentoonstelling wordt georganiseerd.
Hugo

Koen

Hugo,

Ik heb gehoord dat dit niet meer zou doorgaan omwille van de hoge kosten. Blijkbaar is de laatste live editie verlieslatend geweest.
MAAR
Het is van horen zeggen. De vraag is natuurlijk of dit allemaal correct is.

Ik hoop persoonlijk dat deze expo nog eens zou kunnen doorgaan. Ik ben grote fan van deze expo aangezien je veel contacten kan leggen met Franse fabrikanten en leveranciers. Een stuk eenvoudiger dan telkens deze ter plaatse te moeten bezoeken.
En dan nog maar te zwijgen over de pareltjes van banen die er werden getoond (bijv. Deze van CFFC).
De expo van Orleans is dit jaar helaas geschrapt is. Ik had reeds een aantal verlofdagen voorzien om dit evenement te bezoeken  :(.
Duimen dat deze beurzen een volgende live editie kennen want een virtuele beurs vind ik maar niets.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

ACFI

Is er eind september geen tentoonstelling in Rijsel?

Dacht dat iemand op TMM een demostand had daar.

ACFI

Koen

Ik heb per mail de vraag aan de organisatoren gesteld. Als ik antwoord krijg, horen jullie dit.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

renstimpie

Ik heb onlangs zitten mailen met François Fontana en hij kon me nog niet veel vertellen.  Maar was al wel banen aan het "spotten".

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Koen

@ Tim,

Ik heb nog geen reactie gekregen. Hopelijk reageren ze snel  :). Duimen dat er toch nog een editie komt  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Helaas zal deze beurs niet meer doorgaan  :'( . Zie hieronder het relaas van de organisator:

CiteerMerci pour votre mail concernant une prochaine édition de Trainsmania. Malheureusement, suite à la pandémie nous avons décidé de ne pas renouveler l'opération et donc d'arrêter l'organisation de cet événement. En effet, de nombreux paramètres sont devenus difficilement contrôlables, et le risque est trop important pour une petite société comme la nôtre.

Vrije vertaling:

Bedankt voor uw mail betreffende een volgende editie van Transmania. Helaas, na de pandemie hebben wij besloten om de werking niet opnieuw op te starten en dus de organisatie van dit evenement te stoppen. Uiteindelijk zijn vele parameters zijn moeilijk in te schatten (controleerbaar geworden) en de risico's zijn te groot voor een klein bedrijf als het onze.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

renstimpie

Heel spijtig...   Het was echt een topbeurs!

Tim
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

doomslu

Jammer, maar ik ben niet verrast.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Ik ook niet, Luc, en corona en co komt ze goed uit. 🤔

Koen

Ik vind dit ook heel jammer maar ik begrijp wel degelijk het probleem. Ik heb hen dan ook bedankt voor de organisatie van de edities die in het verleden geweest zijn.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Kautenbach

Ow, wat jammer, hoe begrijpelijk dan😥 ook...

1x geweest, maar deze stond op de agenda, lekker Frans en heel bereikbaar, en gezellige beurs

Koen

Ik vrees dat we ons zullen moeten richten op Orléans. Alleen is dit inderdaad een stuk minder bereikbaar. Daar rij je niet op één dag naar toe. Je moet er al een lang weekend van maken wil je deze beurs bezoeken.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

Citaat van: Koen op 02 september 2022, 08:52:33 AM
Ik vrees dat we ons zullen moeten richten op Orléans. Alleen is dit inderdaad een stuk minder bereikbaar. Daar rij je niet op één dag naar toe. Je moet er al een lang weekend van maken wil je deze beurs bezoeken.

Groetjes,
Koen


Bedoel je dit: Salon du Train Miniature d'Orléans? Volgens deze website is dat geannuleerd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Koen

Inderdaad Jurgen maar ze blijven dit evenement wel organiseren.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren