Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

spingende loc

Gestart door Alberke, 25 augustus 2022, 19:53:06 PM

Alberke

ESU lopi 5; bij het in gang zetten en stoppen springt de loc eventjes.
Simpel 3 polig motortje.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

adrievans

Even voor de duidelijkheid,springt ie op en neer of is het een schokje voor of achteruit.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Alberke

Citaat van: adrievans op 25 augustus 2022, 19:56:06 PM
Even voor de duidelijkheid,springt ie op en neer of is het een schokje voor of achteruit.
een schokje vooruit, het is een loc geen paard hé  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

ERVIN

Parameter I ( cv 55 ) een beetje lager zetten. ;)

Ronald


Ronald

Hugo, in de Programmer zie je dit:

20220826_092150 by Ronald Halma, on Flickr

De I slow is de veroorzaker, die op 0 zetten geeft eigenlijk altijd resultaat. Tip ooit gekregen van Karst Drenth :)

dani

check ook eens  CV2   (de kick waarde voor het overwinnen van de initiële inertie van de  motor en loc gewicht)
Als die te hoog staat krijg je ook zo iets.

Maar dat verklaart natuurlijk niet het schokje bij het stoppen, dus wie  weet heb je inderdaad met CV 55 ook succes

https://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Basis-instellingen_decoder
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Floris

Wat bij een lopi ook werkt is cv54 op 0 zetten, daarna f1 aan. Dan blaast de loc er een meter ofzo met een rotgang vandoor en ondertussen meet de decoder hoe de motor het beste aan te sturen is. Tis niet altijd perfect maar meestal wel behoorlijk goed resultaat voor heel weinig moeite.

Waterman

Citaat van: adrievans op 25 augustus 2022, 19:56:06 PM
Even voor de duidelijkheid,springt ie op en neer of is het een schokje voor of achteruit.

🤣🤣🤣

Volgens een bericht ergens op het esu forum zou dat probleem sinds een bepaalde firmware versie opgelost zijn. Misschien eens een update proberen?

Citaat van: Floris op 26 augustus 2022, 10:35:12 AM
Wat bij een lopi ook werkt is cv54 op 0 zetten, daarna f1 aan. Dan blaast de loc er een meter ofzo met een rotgang vandoor en ondertussen meet de decoder hoe de motor het beste aan te sturen is. Tis niet altijd perfect maar meestal wel behoorlijk goed resultaat voor heel weinig moeite.

Dat werkte vaak goed bij de 4. Bij de 5 doet het vaak meer kwaad dan goed. Dit en de veel te uitgebreide en complex geworden motorregeling zijn de redenen dat veel mensen een alternatief zijn gaan zoeken voor esu.

Alberke

Citaat van: Floris op 26 augustus 2022, 10:35:12 AM
Wat bij een lopi ook werkt is cv54 op 0 zetten, daarna f1 aan. Dan blaast de loc er een meter ofzo met een rotgang vandoor en ondertussen meet de decoder hoe de motor het beste aan te sturen is. Tis niet altijd perfect maar meestal wel behoorlijk goed resultaat voor heel weinig moeite.
maakt het nog erger!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

I op 0 dan vertrekt hij niet,  op 10 is het verschijnsel weg, maar het vertrek is nog schokkerig
edit: de twee traagste stappen zijn schokkerig
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Ronald

Ik zet die I slow altijd op 0 en dan is de naschok bij stoppen weg. Iets vanaf Lopi/Loso 4.0

Floris

Citaat van: Alberke op 26 augustus 2022, 11:23:28 AM
Citaat van: Floris op 26 augustus 2022, 10:35:12 AM
Wat bij een lopi ook werkt is cv54 op 0 zetten, daarna f1 aan. Dan blaast de loc er een meter ofzo met een rotgang vandoor en ondertussen meet de decoder hoe de motor het beste aan te sturen is. Tis niet altijd perfect maar meestal wel behoorlijk goed resultaat voor heel weinig moeite.
maakt het nog erger!
bijzonder. Laatste 10 keer bij mij werkt t prima, maar zal wel mazzel gehad hebben dan

ERVIN

Citaat van: Waterman op 26 augustus 2022, 10:45:27 AM



Dat werkte vaak goed bij de 4. Bij de 5 doet het vaak meer kwaad dan goed. Dit en de veel te uitgebreide en complex geworden motorregeling zijn de redenen dat veel mensen een alternatief zijn gaan zoeken voor esu.

Klopt Patrick , ik ben ook helemaal niet meer tevreden over de Lopi V5 , en heb andere wegen opgezocht.

Waterman

#14
Citaat van: ERVIN op 26 augustus 2022, 17:53:52 PM
Citaat van: Waterman op 26 augustus 2022, 10:45:27 AM


Dat werkte vaak goed bij de 4. Bij de 5 doet het vaak meer kwaad dan goed. Dit en de veel te uitgebreide en complex geworden motorregeling zijn de redenen dat veel mensen een alternatief zijn gaan zoeken voor esu.

Klopt Patrick , ik ben ook helemaal niet meer tevreden over de Lopi V5 , en heb andere wegen opgezocht.

En welke dan wel als ik vragen mag? Want ik ben ook nog altijd op zoek naar een alternatief.