Hünerbein HO - Belgische Staat stoomlocomotief nr. 4783 NMBS Type 50, Nr. 50.003

Gestart door luxtrain, 14 augustus 2022, 15:44:02 PM

luxtrain

Hallo,

In deze video stel ik u het prachtige type 50 NMBS voor, geproduceerd door Hunerbein.
Goede bezichtiging.

https://youtu.be/GMn56skFIuU

rixke rail

Prachtig initiatief, daar kijken velen naar uit, denk ik ...  8)
Is die al te koop, beschikbaar ?
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

PeterVG

Mijn Frans is niet goed maar als ik het goed begrijp bespreekt hij een oud model en vraagt hij zich af hoe oud het model is. Geen nieuw model dus.

luxtrain

Precies. Deze Hünerbein modellen dateren van voor 2010.

Maar ik kon geen informatie vinden.

Franz

rgp

Allen,

Als ik mij niet gergis is de lok van na 1991, want dat jaar werd voor de eerste maal "model van het jaar" georganiseerd en ik denk dat we die getest hebben. Moet dus 1991-1997 zijn.
Philippe callaert als hij nog de archieven heeft, bevestigen of ontkennen.

Roland

rixke rail

Ik was inderdaad blijkbaar een beetje te enthousiast. Het model destijds blijkbaar gemist ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

Wat velen misschien vergeten zijn is dat Hünerbein vroeger prachtige Belgische modellen van stomers verkocht gaande van type 10- 01- 07 enz.
Had ook uitstekende beschriftingen (afwrijf ) voor Belgische stomers. Ik heb er zelf nog enkele .
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Het type 50 van Hunerbein staat als "3de" genoteerd als model van het jaar in 1991, (goed herinnerd, Roland)
https://www.febelrail.be/model/ma/mvhj-all.pdf

Hunerbein was blijkbaar toen al al meer dan een decenium bezig met Belgische modellen, want een advertentie uit Loco Revue 408 van september 1979:



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

luxtrain

Voor modeljaar: blijkbaar 1992. Bron: cooltrain

Ik betreur het dat Hünerbein niet verder is gegaan in deze Belgische producties. Eerlijk gezegd rijdt de Type 50 prachtig. Cabine en messing details. Wit metalen ketel. Mooie afwerking.

Franz