Werken aan een Jocadis AM66 : het motorstel.

Gestart door eve, 10 augustus 2022, 21:59:40 PM

Floris

nouja, die oplossing stond hier weken terug al, maar je vermaakt je aardig zo te zien dus zal je dr niet mee vermoeien.  :P

RoDY

Ik ben alvast super benieuwd! Dat gaat met alle waarschijnlijkheid weer een top oplossing zijn.

Heb denk ik een goede 4 jaar terug ook eens de koppen bij elkaar gestoken op club voor een nieuwe motorisatie, wel eens waar zonder een goed werkend resultaat toen. Ondertussen al wat ervaring opgedaan met verschillende andere aandrijvingen, maar op de moment te veel andere projecten in de wacht. Moest je er toch mee uitkomen ben ik alvast geïnteresseerd.

Robbe

eve

Citaat van: Floris op 03 september 2022, 21:51:51 PM
nouja, die oplossing stond hier weken terug al, maar je vermaakt je aardig zo te zien dus zal je dr niet mee vermoeien.  :P

Knal gemist dan. Of niet willen zien...

Waar staat ze ?

Mvg, Erik.

Floris

stond in t originele draadje. Iets met paar stukkies plastic weghakken bij 1 spud en de wormen iets verder op de motoras knijpen zodat de boel niet meer zo aanloopt en de boel werkte eigenlijk al prima. Maarre, kan zijn dat er met jouw stel meer mis was of dat je gewoon die aandrijving wilde herbouwen

eve

Ik ben begonnen met de originele Tenshodo-kast : hakken tot het werkte en toen bleek dat ie praktisch in duigen viel.
Behoorlijk werken is niet goed genoeg : het moet betrouwbaar zijn en absoluut reproduceerbaar.

Daarom heb ik deze oplossing uitgedacht... En niet voorgesteld als DE oplossing.

Nogmaals : het EEN oplossing, en ik ben altijd bereid te stelen met mijn ogen...

Mvg, Erik.


Floris

Ja, doe vooral voort op de manier die je t meest aanstaat, dat hoef je tegen mij niet te verantwoorden hoor... ik zat er net zo in: trein moet rijden, we hebben 1 weekend en dr moet ook nog tijd over blijven voor wat andere reparatieklusjes en voor bier drinken.  :P

eve

Citaat van: Floris op 03 september 2022, 22:34:03 PM
... en voor bier drinken.  :P

De Perzen (oud volkje) vonden dat een idee besproken moest worden in nuchtere en in dronken toestand. Als het telkens goed werd bevonden, was het een idee waard om te gebruiken...

Dus vooral bier drinken. Nu heb je mijn volledige aandacht. Als het tenminste bieren zijn van een goed huis...

:) :D ::) Erik.

Floris


stoomlokje

#23
Floris, even off topic,
wat is er met die prachtige bouwsels gebeurt? , heeft de poes er een speelplaatsje gevonden?

Floris


erik de noorman

Ik begin altijd met bier drinken en een hapje koken en de rest volgt wel.
Erik

eve

Versie 2 is onderweg. Traag maar langzaam...


by Erik Verleysen on Flickr

Mvg, Erik.

Metpetergaathetbeter

zolang er vooruitgang is het niet belangrijk hoe snel dat gaat, bij anderen wachten we al jaren op een deftige verbetering .......

Koen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 september 2022, 11:41:43 AM
zolang er vooruitgang is het niet belangrijk hoe snel dat gaat, bij anderen wachten we al jaren op een deftige verbetering .......

Als ik dit zie, denk ik dan aan mijn break  ::). Die zou ook eens een metamorfose mogen ondergaan  ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Murphy

Citaat van: stoomlokje op 04 september 2022, 18:59:23 PM
wat is er met die prachtige bouwsels gebeurt? , heeft de poes er een speelplaatsje gevonden?

Ze was op zoek naar haar jongen, ze heeft ze nog steeds niet terug gevonden...... ;D
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283