Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een herbeginner, landverrader!!

Gestart door tonycabus, 08 augustus 2022, 23:39:51 PM

Herwig

" ...de Consul Capri (coupé) die ik ooit had..."        nu overdrijft ge , kan toch ni ... ;) 

tonycabus

Die is van 1961, Herwig! Ik zei wel: "Consul Capri" hè, de coupé-uitvoering van de Consul 315 met ook zo'n scheve achterruit als de toenmalige Anglia. ;)
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

erwin9

Wow !!!   Dat waren nog auto's toen, tegenover de eenheidsworst van tegenwoordig ...?  Toen waren auto's nog MOOI, en zag je van ver welk merk het was.  En nu ... triestige boel en allemaal hetzelfde, en de meeste nog vanuit hetzelfde fabriek, ondanks verschillende zogezegde merken.  Triest  :o

En met de treinen is het niet beter gesteld. Tegenwoordig ook allemaal praktisch dezelfde eentonige boel, volgekladderd met reclame. Leve het stoomtijdperk!  8)
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Herwig

#48
  "....Ik "zei wel:   "Consul Capri"  hé, de coupé-uitvoering van de Consul 315 "

Hiervan ben ik me terdege bewust.   Daarom dat ik ook uitriep  "Da kan toch ni"   
Niemand van onze kennissen/familie reed toendertijd met ne coupé, welke dan ook   :D   
Deze elegante Ford-coupé, aanvang jaren 1960, was echter geen succes, dus behoorlijk zeldzaam. 

Wanneer was je in bezit van ?     Jaren later, dus reeds als classic ?      Had je 'm maar in een schuur weggezet..  ....

Zoals je zegt,  "Oxford Diecast"  heeft 'm ( 1/76ste ).    Voor naast uwen Anglia.
   https://cdn.shopify.com/s/files/1/0488/9369/0011/products/76FCC002_3ee253c6-41ec-47e8-8530-83398f51f9f7_512x.jpg?v=1633267777         
   ( En tevens  Brekina in 1/87ste.   Dus in se een maatje te klein voor op uw Engels 00-baantje. )


tonycabus

Citaat van: Herwig op 09 oktober 2023, 16:20:58 PMNiemand van onze kennissen/familie reed toendertijd met ne coupé, welke dan ook   :D   
Deze elegante Ford-coupé, aanvang jaren 1960, was echter geen succes, dus behoorlijk zeldzaam. 

Wanneer was je in bezit van ?     Jaren later, dus reeds als classic ?      Had je 'm maar in een schuur weggezet..  ....

Herwig, ik had die van mijn baas overgenomen in 1969, voor een prijsje want ik had mijn ouwe Opel Olympia 1957 zijn ophanging vernield door een te zware lading fonoplaten van een gestrande collega over te nemen. De motor was een Cortina GT motor van 1500cc, redelijk vinnig. Mijn schoonbroer zaliger wou hem op een dag eens proberen. Hij had ooit met een Minerva van het leger gereden. Verder dan de 2e versnelling is hij nooit gekomen, en toen blies hij de motor op. Maar wie dacht op dàt ogenblik dat die auto zo zeldzaam was? Had ik het maar geweten, dan had ik er wel een andere motor in gestoken!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Citaat van: Herwig op 09 oktober 2023, 16:20:58 PMZoals je zegt,  "Oxford Diecast"  heeft 'm ( 1/76ste ).    Voor naast uwen Anglia.

Ik heb die gekocht hoor, Herwig. Maar hij zal niet naast de Anglia komen: die gaat door de lucht zweven :)
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Herwig

Goedenavond Tony,

Pardon dat 'k u daarstraks, niet meteen herkende, bij de eerste blik   ;)
Hopelijk zijt ge ondertussen goed thuisgekomen in het wel erg verre B., vanuit Edegem toch ...
Ga toch nog 's goed op zoek naar één(1) foto van uw Consul Capri  :) .

 [  " ...mijn ouwe Opel Olympia 1957..."  :   dat was dan weer de auto van mijn bompa toentertijd ]

tonycabus

#52
Citaat van: Herwig op 15 oktober 2023, 21:34:17 PM[  " ...mijn ouwe Opel Olympia 1957..."  :  dat was dan weer de auto van mijn bompa toentertijd ]

Zeg Herwig, OK dat ik op Max na de oudste ben van de MSM/SJ-bende, maar met zulke citaten begin me toch wel écht oud te voelen hoor  ;D  ;D  ;D
Maar ik ben inderdaad heelhuids thuisgekomen, Wel helaas de trein van 18u19 gemist. Een uurtje Brussel-Zuid dan maar hè, en dan met een Misero naar La Louvière.
En toevallig nam de vriend van mijn kleindochter dezelfde trein samen met mijn achterkleinzoontje. Ze mochten van de "Chef garde" bij mij komen zitten in eerste klasse. Ja, voor de prijs van een seniorenticket permitteer ik me die luxe wel!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

eve

Ik werd 18 in 1961.
Mijn vader reed met een Ford Consul 315 (met de "scheve" achterruit), wit, vierdeurs.
Ik mocht er toen ook af en toe (meer af dan toe) mee rijden.
Ik herinner me nog dat je erg voorzichtig moest zijn bij regen op kasseibanen.
Dan was het een giftig kreng.

Later stapte mijn vader over naar producten van Ford Köln : Taunus 17 M ed.

Mvg, Erik.