Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een herbeginner, landverrader!!

Gestart door tonycabus, 08 augustus 2022, 23:39:51 PM

tonycabus

De mannen!
Ik heb me lang op de achtergrond gehouden, in den beginne omwille van commerciële ethiek, en later door wat persoonlijke problemen. Na het overlijden van mijn vrouw vond ik mijn draai niet meer. Het leek wel of narcisten het nu nét op mij gemunt hadden. Maar dat is nu een jaartje voorbij en ik woon nu alleen in een achterbouw, een soort grote studio. En daarin heb ik ruimte voor "iets niet te groot".
Het concept "Saroulmapoul" en de toenmalige Forumbaan zaten nog in mijn achterhoofd. Dus begon ik te denken aan een showcase. Of twee?! Ik heb wel wat Belgisch materieel, maar als je dat wil inzetten op een soort minibaantje op steroïden worden dat magere treintjes. Of je moest, als Jean-Luc Hamers, kiezen voor Tp. I. Dat las je onlangs nog in MSM. Mooi wat die man kan! Zijn voorbeeld inspireerde me om het ook in het verleden te gaan zoeken, en het werd... Brits, Era IV, dat is 1950/60. Mét stoom. Ik was al eens verliefd geworden op de evocatie van de 'tramlijn' Wisbech-Upwell. Niet in het minst omwille van het bonte allegaartje aan rollend materieel. Ook de bijdragen van Chris Nevard aan ons blad werkten erg inspirerend. Het zou dus een mix worden van plattelandsaansluiting en een redelijk dorpje. Bijgaand  één van de vele plannen, dat plausibel lijkt. En gebruik ik alleen de bak met dorp en station en een verborgen fiddle yard, dan zou het warempel nog een mini-baantje kunnen zijn...
Het groenachtige huis is uit gepeld architectenkarton, maar nog niet af, net als het huis van Joe the Taxi dat beplakt is met baksteenmotiefen waarvan de schoorstenen 3D-geprint gaan worden. De reclame voor 'Daz', mythisch waspoeder uit de fifties, is nog 'te nieuw' :-)De beeldjes komen weldra, ik moet ze blijkbaar eerst ergens "hosten"... ;)
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

erik de noorman

Dag Tony dat vind ik nu enorm fijn dat het je goed gaat en je terug actief deelneemt aan het forum.
De bezieler van het eerste forum waaruit dit forum is gegroeid.

Erik.😎

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dibbes

Ligt het aan mij? Maar ik zie geen 'bijgaand plan'
groet, Jos


doomslu

Tony, jouw plaatjes zijn niet zichtbaar.
Daarom heb ik de vrijheid genomen ze hier te laten zien:

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Welkom terug!  :D

Jammer van dat landverraad.  ;)

Voor de 'jongeren' onder ons: Tony is de 'grondlegger' van dit forum.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#8
Van harte welkom Tony
Blij je terug te hebben op het forum
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Zie wie we hier terug hebben ....  Welkom terug Tony en 'da we der maa leute me hemme'
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

tonycabus

Wat een leuke reacties zeg! Daar had ik me nu niet aan verwacht...

Zeg Luc, weet je ook waarom mijn beelden niet weergegeven worden??
Ik heb er nog hoor. Ook van materieel dat ik ga inzetten en zo.

Tja, dat landverraad, dat is vooral ook te wijten aan
1) Niet veel plaats
2) niet veel poen ook: ik kon op "Black Friday" dingen spot-goed-koop op de kop tikken bij Modellbahnunion in Kamen (Dld),
één van de regelmatige adverteerders in MSM. Prima service, vind ik, en juiste prijzen én veel keus.
Het kerkje is té "straf" verlicht, 't was meer om het effect van de glasraampjes te zien. Alles is nog "under construction, zoals jullie kunnen zien. De "Daz" reclame is ook nog véél te contrastrijk en "proper". Ook probeerseltje...

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)