De mannen!
Ik heb me lang op de achtergrond gehouden, in den beginne omwille van commerciële ethiek, en later door wat persoonlijke problemen. Na het overlijden van mijn vrouw vond ik mijn draai niet meer. Het leek wel of narcisten het nu nét op mij gemunt hadden. Maar dat is nu een jaartje voorbij en ik woon nu alleen in een achterbouw, een soort grote studio. En daarin heb ik ruimte voor "iets niet te groot".
Het concept "Saroulmapoul" en de toenmalige Forumbaan zaten nog in mijn achterhoofd. Dus begon ik te denken aan een showcase. Of twee?! Ik heb wel wat Belgisch materieel, maar als je dat wil inzetten op een soort minibaantje op steroïden worden dat magere treintjes. Of je moest, als Jean-Luc Hamers, kiezen voor Tp. I. Dat las je onlangs nog in MSM. Mooi wat die man kan! Zijn voorbeeld inspireerde me om het ook in het verleden te gaan zoeken, en het werd... Brits, Era IV, dat is 1950/60. Mét stoom. Ik was al eens verliefd geworden op de evocatie van de 'tramlijn' Wisbech-Upwell. Niet in het minst omwille van het bonte allegaartje aan rollend materieel. Ook de bijdragen van Chris Nevard aan ons blad werkten erg inspirerend. Het zou dus een mix worden van plattelandsaansluiting en een redelijk dorpje. Bijgaand één van de vele plannen, dat plausibel lijkt. En gebruik ik alleen de bak met dorp en station en een verborgen fiddle yard, dan zou het warempel nog een mini-baantje kunnen zijn...
Het groenachtige huis is uit gepeld architectenkarton, maar nog niet af, net als het huis van Joe the Taxi dat beplakt is met baksteenmotiefen waarvan de schoorstenen 3D-geprint gaan worden. De reclame voor 'Daz', mythisch waspoeder uit de fifties, is nog 'te nieuw' :-)De beeldjes komen weldra, ik moet ze blijkbaar eerst ergens "hosten"...