Hallo Allemaal,
Zoals in mijn voorstelrondje al gemeld, plan en bouw ik nu een klein ÖBB Smalspoorbaantje in de jaren 70-80 van de vorige eeuw. Dit is het spoorplan, klein maar fijn, hoop ik.
Ik zocht op internet naar geplande, maar nooit gebouwde Oostenrijkse smalspoorbanen. Er bleken ideeën te zijn geweest voor een smalspoorlijn tussen Göstling aan de Ybbstalbahn en Großreifling an der Enns. Dus dat werd het motief. Op een Oostenrijkse interactieve kadastrale kaart op internet kunt u zeer intensief zoeken naar dorpen in het Salzatal. Ik vond een verzameling gebouwen, eigenlijk een gehucht, genaamd Tiefengraben, bij Großreifling.
Hier kwam dus station Tiefengraben.

Uiteraard moet de weg, het perron en landschap nog volledig worden opgebouwd, maar ja hoogzomerse hitte op zolder.
Het stationsgebouw is niet meer bezet, maar er wordt hout en landbouwmateriaal op het los/laadspoor geladen.

Ooit was het los/laadspoor een compleet uitwijkspoor, maar dat werd enige jaren terug gereduceerd tot een eenzijdig aangesloten los/laadspoor. Locomotieven kunnen hier dus niet omlopen. Aan één kant is er een fiddle yards (FD) (Großreifling) met twee sporen. Aan de andere kant komt een losse module met daarop nog een klein station (Gams-Schönleiten).

Het spoorplan van Gams-Schönleiten. Op de achtergrond mijn RhB modelbaan.
Hier kunnen de locomotieven wel omlopen, zodat de trein ook normaal terug kan rijden via Tiefengraben naar Großreifling.
Ik heb nu een aantal ÖBB smalspoorwagons en een 298 stoomlocomotief van Lilliput met geluid, wat erg leuk is bij het rangeren. Ik heb ook nog een Roco 2095 met geluid besteld. Zodat beide geluidslocomotieven echt kunnen fluiten bij de onbewaakte overweg in Tiefengraben en Gams-S.
Kortom een klein rangeerbaantje met ÖBB smalspoor. Ik zal jullie (on)regelmatig op de hoogte houden van de bouw van deze tweede modelbaan en zal ook foto's plaatsen.
Ik hoop dat jullie plezier beleven aan het volgen van de bouw van mijn modelbaan.
Groet Aad