Voorstelrondje Hollandserhbfan Smalspoor fan

Gestart door Hollandserhbfan, 08 augustus 2022, 11:45:34 AM

Hollandserhbfan

Hallo allemaal,
Mijn naam is Aad,  ik ben 59 jaar oud. Woon in Nederland bij Eindhoven en werk bij met ministerie van Binnenlandse Zaken. Sinds begin jaren 70 ben ik al bezig met modeltreintjes. Het virus sprong over via mijn vader (was ooit Ysbeer in het forum). Ik heb een grotere BEMO RhB modelbaan H0e Sils in het Engadin.
Zie Facebook: https://www.facebook.com/modelbaan.rhatischebahn/
Foto's van mijn RhB-modelbanen (oude en nieuwe) en RhB grootbedrijf: https://www.flickr.com/people/192881197@N07/

Maar ik heb nog een ander smalspoorliefde: ÖBB smalspoor. Mijn liefde voor (ÖBB) smalspoor begon in de jaren 80. In de Steyertalbahn-vallei. Na in 2022 wat boeken over smalspoor in Oostenrijk te hebben gekocht, begon het weer te kriebelen. Ik plan nu een heel korte, kleine baan in de jaren 1970-1985. Ik heb naast de RhB Sils Bahn weinig plaats meer op zolder. Dit baantje is totaal ongeveer 275 cm lang, het station is 150 cm lang en maximaal 50 cm breed. Ik zal dit ÖBB baantje in een andere Thread(Draadje) tonen.
Ik hoop dat ik jullie een plezier kan doen met mijn toekomstige bijdragen aan het forum en we van elkaar kunnen leren. 

Groet Aad

Metpetergaathetbeter

Aad, welkom hier op het forum, ik hoop dat je hier je gading vindt. Ysbeer klinkt inderdaad vertrouwd !


Michiel

Welkom Aad, je vader Ysbeer was een bekwaam, gedreven en no-nonsens modelbouwer. Ik lustte zijn bijdrages hier wel.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Hollandserhbfan

Dag Peter en Michiel,

Dank voor jullie welkom. Helaas is mijn vader (Ysbeer) qua gezondheid niet meer in staat tot enige hobbyactiviteiten of bijdrage aan dit forum. Zijn gedrevenheid is geheel verdwenen en hij kan niet meer bouwen aan zijn modelbaan. Ik hoop deels zijn hobbygedachtegoed en gedrevenheid in het forum te kunnen voortzetten.
Groet Aad

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


Peter

Welkom en de groeten aan je vader. We zijn hem zeker niet vergeten
Met vriendelijke groeten
Peter

Pierre

Groet Pierre.


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Hollandserhbfan

Dag Allemaal,

Ik zal hem de groeten overbrengen. Ik weet dat hij inderdaad in het verleden heel actief was op het forum. Hij was al met pensioen, dan heb je tijd ;D. Ik zal minder op het forum kunnen zijn. Iets met werk enzo :)
Groet Aad.

Hollandserhbfan

Dag Allemaal,

Ik heb het afgelopen weekend mijn vader gesproken, en jullie groeten overgebracht, met wat hulp wist hij weer waar het overging. Hierbij zijn groeten terug aan jullie. Hij gaf aan dat hij helaas niet meer zal terugkeren op het forum. Het gaat niet meer en hij heeft ook geen zin meer in de treintjes. We worden allemaal ouder en helaas zullen we wellicht in meer of mindere mate met hetzelfde effect van de ouderdom te maken krijgen. Hoe graag we ook zouden willen, kennelijk behoedt zelfs het omgaan met de mooiste hobby ter wereld ons niet voor een meer of mindere grijze mist in ons hoofd. Daarom geniet nu en doe nu wat je anders later zou doen. Tja, die gedachte wilde ik gelijk gaan uitvoeren vanmiddag en ik kwam op zolder en smolt bijna gelijk weg. Soms zijn wens en werkelijkheid ook elkaars tegenpolen ;D
Nogmaals groeten van Ysbeer en mijzelf. Aad