Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

schaduw station

Gestart door raf, 01 augustus 2022, 08:41:04 AM

raf

Ok gezocht maar niks gevonden dus het zal wel aan mij liegen

Nu de klimspiraal klaar is begin ik aan het schaduw station .
Het probleem is dat dit mee ligt in de doorlopen de baan .
Ik heb gezocht naar afbeeldingen maar daarin zie je steeds dat de stellen alle wissels moeten over rijden om alsnog niet in het station te stoppen
Dit wil ik vermeiden
https://rosenbahn.files.wordpress.com/2012/01/007-nieuwe-baan-10-2009-001-small.jpg
Afbeelding is niet van mezelf maar dient als voorbeeld

Dus ik wil 1 wissel opnemen in het dalende spoor en dit leid ofwel naar de ringleiding of wel naar het schaduw station .
Zo hoeven de stellen maar 2 wissels de kruisen en minder kans op storingen
En ik kan rijden zonder dat het schaduw station volledig klaar is
Het probleem is dat 99% van de schaduw stations die ik op het net vond wel alle wissels laten kruisen
Een goed idee of trekt het op niets ????
Ik hoor het wel



If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

waarom zou het geen goed idee zijn, behalve misschien iets minder efficient ruimtegebruik dan alles helemaal vol knallen met schaduwstationsporen? Zo´n doorrijspoor om het schaduwstation heen zou je later ook nog van een stopsectie kunnen voorzien en t gewoon gebruiken als een extra lang schaduwstationspoor.
Als je zo´n speciaal doorrijspoor maakt, probeer dan ook de wissels zo te leggen dat je alleen over rechtdoor staande wissels hoeft om op dat spoor te komen.

raf

#2


floris ik denk niet dat het gaat lukken zoals je voorstelt
Ik begrijp wat je wil bedoelen hoor maar ik ga dan een bocht moeten leggen om dit te voorkomen .
Dit is zoals ik het uitgelegd heb als proef dus er kan nog geschoven worden .

zo aan het schuiven geweest
Nu ga ik vanuit de klimspiraal niet in het schaduwstation maar rechtstreeks op het doorgaande spoor zeg maar.
De kant die je nu ziet is het zo dat ik dan terug naar boven rij als ik het schaduw station uit kom .
Plus ik kan een paar extra sporen leggen .
Elk spoor is 6 meter lang dus er kunnen of 1 lang stel staan of 2 korte.
Aan de bocht achteraan die 1,30 meter diameter is kom ik dan weer op een rechte wissel die dus niet gerond moet worden voor het doorgaande spoor .
Ik denk dat het veel beter is dit zo te plannen .
Plus aan de software die reeds geschreven is voor de module baan moet niet veel veranderd worden .
Nu zien of het allemaal wel goed uit komt zo

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

ziet er goed uit zo! veel succes!