Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Stoomtreinritten Stoomtrein Dendermonde Puurs

Gestart door vanmiegroet, 30 juli 2022, 08:50:24 AM

vanmiegroet

Voor wie nog niet goed weet wat te doen met zijn zondagen tijdens de zomer: op iedere zondag rijdt de stoomtrein in juli, augustus en september rijdt de stoomtrein tussen Baasrode en Puurs.

Voor wie het Scheldeland en Klein-Brabant wilt verkennen, is de stoomtrein de ideale manier. Tijdens de rit kan je namelijk genieten van een ruim assortiment aan dranken. Wil je de streek deels met de trein en deels per fiets verkennen? Dat kan zeker. Fietsen kunnen namelijk gratis worden meegenomen met de trein. Mocht je met een grote groep fietsen afkomen, laat dit tijdig weten zodat we ook de nodige extra capaciteit kunnen voorzien.  ;D

In Baasrode-Noord zelf is onze hoofdzetel op de lijn en dus ook waar je de werkloods kan aantreffen: rond 14.00 en 17.00 zijn er loodsrondleidingen voorzien.

Opstappen kan aan:
Station Baasrode-Noord.
Fabriekstraat 118 9200 Dendermonde.
Verbinding met: buslijnen 252 (Dendermonde-Boom via Puurs) en 245 (Dendermonde-Brussel).

Station Sint-Amands
Marthe Massinstraat 1 2890 Puurs-Sint-Amands
Verbinding met: buslijn 252 (Dendermonde-Boom via Puurs)

Station Oppuurs
Kattestraat 32 2890 Puurs-Sint-Amands

Station Puurs
Seinhuiskaai 1 2870 Puurs-Sint-Amands
Ons station van Puurs ligt op enkele honderden meters van het station van Puurs. Daar stoppen de treinen uit Sint-Niklaas, Mechelen en Antwerpen. Ook stoppen daar een pak lokale buslijnen. We zijn in Puurs dus zéér goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

Biljetformules:
Dagticket Volwassenen: €14/persoon
Dagticket Kind 6-12 jaar: €10/persoon
Gezinsticket (2 volwassenen + max. 4 kinderen 6-12 jaar): €40

Biljet enkele richting Volwassenen: €10/persoon
Biljet enkele richring Kind 6-12 jaar: €8

Kinderen jonger dan 6 jaar rijden gratis.
Grote groepen kunnen ook genieten van 10% korting.

Biljetten kunnen ook online worden aangekocht op: https://shop.stoomtrein.be/product-categorie/tickets/gewone-ritdagen/?utm_source=Website&utm_medium=Bezoek-tickets&utm_campaign=Tickets2022&utm_id=Ticketverkoop+2022&utm_term=tickets+stoomtrein






Leuk weetje:
Op zondag 31 juli en 7 augustus zal "Tom" van de Hoogovens Stoom IJmuiden (HSIJ) voor de laatste keer op onze lijn rijden. De ideale kans om deze loc eens te leren kennen mocht je het nog niet eerder hebben kunnen doen  :)
Loc 22 "Tom" Krupp 1949 - Hoogovens Stoom IJmuiden (HSIJ) - Lijn 52 Overweg 52 by Ruben Van Miegroet, on Flickr

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jappy

Echt wel de moeite waard kan ik er aan toevoegen! Leuke club die zich inzet voor het behoud van Belgisch erfgoed en een aanrader wie houdt van stoom én diesel. Ook de enige lijn in België die nog handbediende overwegen bezit.

'Tom' was een prachtige machine en was leuk ze te zien tijdens Scheldeland in Stoom! Mooi om zo'n internationale samenwerking te zien, zeker nu die jongens in Ijmuiden helaas dik in de penarie zitten op hun eigen terrein.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

vanmiegroet

Merci voor de vriendelijke woorden (en sorry dat ik het nu pas zie  :( :o ).

Voor wie interesse heeft: vanaf morgen zal HSP 1378 de tractie verzorgen voor de treinen.
Het machientje werd gebouwd in 1922 en reed voor SVK in Sint-Niklaas, laat je dus vervoeren door een stoomlocomotief van 100 jaar oud  ;D

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

vanmiegroet

Nu zondag rijdt de stoomtrein voor de laatste keer uit voor reguliere ritten van dit seizoen.
Daarna zullen enkel nog de degustatie- en sintritten plaatsvinden.

Dus wie nog eens "gewoon" wilt meerijden: nu zondag de laatste kans  ;)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

vanmiegroet

Op 11, 12 & 13 november gaan bij ons, sinds vorig jaar, de herfstritten door.
Deze ritten zijn degustatieritten waar je, in de luxe van 1ste klasse of gezelligheid van 2de klasse, lokale streekproducten van het Klein-Brabant & Scheldeland leert kennen.
Snel waren de degustatieritten uitverkocht, maar wegens toeval zijn er nog 10 2de klasse plaatsen vrij voor 12 november. Wie snel beslist kan alsnog meegaan  ;D

Meer info op: https://www.stoomtrein.be/nl/home/bezoek/evenementen/herfstrit


Ik ben terug, maar ik meen het deze keer