Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

welke smartphone?

Gestart door Havoc, 21 juli 2022, 12:28:05 PM

Havoc

Ok, ik zou mijn antiek geval van GSM vervangen door een smartphone. Mijn eisen zijn eenvoudig:
- dual sim: ik heb geen zin meer om mijn persoonlijke GSM en de smartphone van het werk mee te zeulen.
- zeer goede telefoon ontvangst: zeer belangrijk want op het werk is de ontvangst vaak belabberd. Mijn simpele GSM die werkt maar de smartphone van het werk die ontvangt niets meer.
- batterij die langer dan 1 dag meegaat.
- meer dan een simpele webbrowser en iets om te betalen moet er niet op kunnen draaien. Ik ga geen filmpjes bekijken, muziek beluisteren of spelletjes spelen.
- simpele foto mogelijkheden. Dit zal zijn voor af en toe eens een foto te maken van iets dat ik wil onthouden. Voor de rest gebruik ik wel een fototoestel.
- onder de 300 euro en niet te groot

Ik ben altijd goed gediend geweest door mijn nokia geval. En de Samsung S5 mini van het werk heeft ook goed zijn ding gedaan (behalve telefoon ontvangst die ondermaats is). Voor de rest zie ik door de bos de bomen niet meer. Het enige dat je vindt op websites is hoeveel lenzen en megapixels de camera heeft.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Ronald


SuSke

Check de website van Mediamarkt eens. Daar kan je vooraf je selectievoorwaarden aanklikken.
Je vindt al een degelijke dual sim voor pakweg €150,00.
Wat de ontvangst betreft, die is afhankelijk van te veel andere factoren. Daar gaat geen enkele fabrikant je uitsluitsel over geven.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Blijf gewoon bij Nokia, ze voldoen aan al uw eisen en zijn gewoon top smartphones.

Ik spreek uit ervaring. Na de oude Nokia overgestapt naar Samsung, Huawei, ... en sinds een jaar of 2  terug gekeerd naar Nokia en nog geen moment spijt van gehad.

BTw, ontvangst is sterk afhankelijk van provider. Zo heb ik op het werk betere ontvangst bij Base dan Orange op hetzelfde toestel met dual sim.

https://www.coolblue.be/nl/mobiele-telefoons/smartphones/nokia/dual-sim:ja
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Havoc

Dat de ontvangst van andere factoren dan de telefoon afhangt weet ik. Maar het valt mij op dat een oude GSM die enkel voor telefonie gemaakt was op plaatsen waar de ontvangst met de smartphone de mist in gaat wel blijft ontvangen. Daarom dat ik hoopte dat er smartphones waren die toch wat meer de nadruk leggen op telefoneren dan op foto's en surfen.

Op het werk hebben ze vorig jaar Nokia's gehad en daar was niemand tevreden over. Slecht touchscherm, langzaam, slechte audio op de telefoon. Vandaar dat ik wat twijfel over Nokia.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

the_gold

Heb nu sinds een week de A52 5g.
Sterke batterij, mooi beeld, snel, waterdicht, goede camera...
Staat nu scherper geprijsd door de komst van de A53, weinig nieuws t.o.v de 52.

Al weet ik niet of het een dual sim is.

PietB

Neem een Oppo A94 5G, voldoet aan al je eisen.

https://www.gsmarena.com/oppo_a94_5g-10799.php

grt Piet.

Havoc

Ok, bedankt. Ik ga eens een echte winkel zoeken waar ze enkele van de genoemde modellen hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.