Treinschakeling TRAXX

Gestart door Desiro, 13 juli 2022, 03:06:16 AM

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.


Desiro

Maar zijn die in de "Beneluxtrein" stijl gekleurd?

Michael

Citaat van: Desiro op 15 juli 2022, 13:12:10 PM
Maar zijn die in de "Beneluxtrein" stijl gekleurd?

Ja in de nieuwste versie dacht ik.
Wellicht zoek jij een oudere versie, gewoon een lima loc 1188 op de kop tikken en de moter slopen, kan je lekker in traxie rijden zonder problemen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

RoDY

#19
Ik heb zelf de Piko locs klaar liggen voor als Piko uitkomt met hun ICRm sets. Voor de samenstelling te kunnen maken heb ik op een 2dehandsbeurs een Piko traxx onderstel gevonden waar ik alles heb onderuit gehaald. Gaat bij de Piko zeer gemakkelijk.  Dit dummy onderstel ga ik voorzien van een functie decoder voor de sluitlichten. Zo kan ik altijd switchen tussen onderstellen.

Voordeel van de Piko's 2dehands is dat deze vaak goedkoop verkocht worden, zeker de analoge modellen. Prijs ligt tussen de 60€ en 90€. Hou zeker CCrails in het oog, deze heeft er regelmatig eentje liggen voor een prijsje.


Desiro

Citaat van: Michael op 15 juli 2022, 13:48:36 PM
Citaat van: Desiro op 15 juli 2022, 13:12:10 PM
Maar zijn die in de "Beneluxtrein" stijl gekleurd?

Ja in de nieuwste versie dacht ik.
Wellicht zoek jij een oudere versie, gewoon een lima loc 1188 op de kop tikken en de moter slopen, kan je lekker in traxie rijden zonder problemen.
Ah nee, want ik zou graag hem willen na maken/hebben zoals hij nu rijdt, dus TRAXX+7XICRm-rijtuigen+TRAXX.

@Robbe: bedankt voor de tip

dani

Citaat van: Alberke op 15 juli 2022, 08:25:43 AM
als het een wormwiel aandrijving is , is het niet voldoende om de motor eruit te halen, je zal een paar tandwieltjes moeten verwijderen
Nice Catch, mate !!   Inderdaad  !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Brunel

Je kan de motor ook gewoon laten zitten. Het gaat om de tandwielen. Het gaat erom dat de assen vrij kunnen draaien, dus of de tandwielen van de aangedreven assen verwijderen of de tandwielen daar net voor eruit halen. De rest kan blijven zitten.

Overigens heb ik hier meerdere dubbeltracties en dat gaat goed, zeker bij identieke modellen met dezelfde decoderinstellingen. Zelfs een NS 2200 triple met Piko-locs. Kortom, ik zou eerst even proberen of het met twee aangedreven modellen goed gaat. Je kan altijd nog tandwielen gaan verwijderen.

Klaas Zondervan

Je kunt ook alleen de wormen verwijderen. Dan draaien de tandwielen vrij.
En als je zo'n rampenmodel hebt met gebarsten tandwielen, dan kun je die er helemaal uit slopen.

Desiro

Bedankt allemaal voor jullie tips/antwoorden

Alberke

Citaat van: Klaas Zondervan op 15 juli 2022, 17:03:08 PM
Je kunt ook alleen de wormen verwijderen. Dan draaien de tandwielen vrij.

Niet voldoende; uit ervaring  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Brunel

Als alleen de worm wordt verwijderd, moet de tandwieloverbrenging in beweging worden gehouden. Dat is nodeloze weerstand. Het is beter als de assen vrij kunnen bewegen.

Metpetergaathetbeter

gewichtsuitsparing al het overbodige eruit ...ongeacht je stukken op overschot hebt.....