Bypass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N

Gestart door RobVille, 12 juli 2022, 19:28:10 PM

RobVille

Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

DFS


RobVille

Inderdaad. Een andere brug ook maar weer verwijderd. Deze had ik samengesteld met delen van een autobrug. Leek toch een beetje massief. De bruggen maak ik van onderdelen uit bouwpakketten van transportbanden in H0. De bruggenhoofden wil ik een betonlook geven.



Nu begonnen met het houtwerk van de andere poot van de modelbaan. Op dit gedeelte bouw ik twee enkelsporige hoofdlijnen, waarvan een stijgend, in een bergmassief verdwijnt, en de andere via een tunnel uiteindelijk uit gaat komen in het rivierengebied. De lijn, die in een tunnel verdwijnt, krijgt nog een uithaalspoor. Verder komt er een weg die vanaf de spoorwegovergang parallel loopt met de zijlijn en in een tunnel verdwijnt. Door het bergmassief loopt nog een weg die het spoor kruist.





De gaten worden later opgevuld met styrodur plaatjes en afgewerkt met sculptamold en afgietsels uit rotsmallen.

Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

De contouren van het rivierlandschap krijgen steeds meer vorm.


Overzicht.


Aansluiting naar gebergte met tunnels. Mis nog twee bruggen voor over de rivier.


Brug vervangen door dit exemplaar.



Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

DFS

Zal een mooi zicht zijn eens die eerste slepen zich door het landschap glijden

RobVille

#80
Vond op Internet nog een leuke onder doorgang voor spoor N. Deze ingebouwd, nog niet van kleurtjes voorzien, op de linkerpoot van de modelbaan.







Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

In het rivierengebied nog een extra tweesporige brug ingebouwd. Ook nu weer gebouwd met restjes.





Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RUNE

Rob, was net naar je laatste 2 foto's aan kijken en die tweesporige brug lijkt mij in de rivier te komen liggen, dit is in realiteit om problemen te vragen zijn. Al het alval dat door de rivier stroomt zou vast komen te zitten in de brugstructuur, dus misschien omkeren die brug dan is het meer realistisch.  Voor de rest TOP, doe zo verder. :)

RobVille

Bedankt voor de feedback. We kunnen veronderstellen dat het een wadi, een droog gevallen rivier in de woestijn, is, die eens in de vier jaar water voert. Misschien kan ik deze brug vervangen door een betonnen exemplaar met meer doorvoer hoogte. Ik hoor het wel!





Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RUNE

Zo een betonnen exemplaar lijkt mij beter en oogt trouwens ook goed. Zo zie je ze ook over van die wadi's, is realistischer. ;)

RobVille

Weer maar eens de decoupeerzaag gebruikt. Het landschap maar weer aangepast. Kortom, bruggenbouw. Dat betekent het bouwen van een enkelsporige brug en een dubbelsporige brug, elk met een lengte van 70 cm. Alle Amerikaanse bruggen uit het assortiment van de fabrikanten al gebruikt, dus maar weer zelfbouw. Het eerste segment in aanbouw.











Rob





Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#86
en we gaan verder ...







Rob


Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#87
Bij het plannen van deze modelbaan ging ik uit van de geometrie van de (flex)rails van Atlas, ook voor de rails in de tunnels. Omdat ik weinig trek had met problemen in dit gebied, een haperende wissel bijvoorbeeld, en de geringe werkhoogte, toch maar besloten om Kato rails te gebruiken. De wisselstraten nu maar gepland buiten de overdekte gedeelten.











Rob

Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#88
Bruggen, meer bruggen ...















Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw