Bypass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N

Gestart door RobVille, 12 juli 2022, 19:28:10 PM

RobVille

#105
Bij nader inzien, vond ik de rotspartij achter de tweesporige brug toch nog iet te vlak. Deze heb ik daarom wederom aangepast.











Nog een foto van de rotspartij bij de tunnelingang 1.



Tunnelingang 2.









I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#106
Bij de waterval heb ik ook nog enige aanpassingen gedaan.










Nog even de blaasjes wegwerken in een later stadium. Mal raakt aardig versleten.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Nu de koker van de hellingbaan is afgesloten, komt er weer meer ruimte voor het landschap.









Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

mahtoska1

Dit gaat goed vooruit. De rotsen zijn zeker geslaagd. Ik ben benieuwd naar de inkleuring.

RobVille

Dat blijft een gebed zonder eind .... Mijn andere "witte" modelbaan wacht ook nog steeds op inkleuring  ;)

Vandaag ben ik begonnen met het laatste deel van de modelbaan om het landschap te vormen. Aan de hand van foto's wil ik mijn methode laten zien.


Ruwe vorm van het landschap.

In het bergmassief zijn twee tunnelkokers ingebouwd. Omdat later beide kokers niet meer toegankelijk zijn, begin ik met het afwerken van de koker op het laagste niveau.





















Rob

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Paulogic

Mooie vorderingen... je geeft mij hoop dat het bij mij ook vlot zou kunnen... moet nog beginnen aan de modules. Haha.
mvg,
Paul(ogic)

RobVille

#112
Nu de situatie aan de andere kant van de koker aangepakt. Niet meer gekozen voor een wadi. In de modelbaan zitten al genoeg waterpartijen.








Voor


Na

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#113
Vandaag provisorisch de rails gelegd bij de tunnelingang om met locomotief en mijn langste wagon te kijken of deze combinatie zonder problemen de tunnel in kan rijden. Niet dus. De tunnelingang bleek toch niet haaks, herstel evenwijdig met de bielzen van de rails te lopen maar iets schuiner. Een tunnel in een flauwe boog geeft bij mij vaker problemen. Door dit segment maar weer eens los te wrikken en iets minder schuin te plaatsen en een klein stukje naar achteren, meer het gebergte in, kunnen de treinen weer zonder problemen passeren.









De tunnelingang weer verder in het landschap ingebouwd.



Omdat de tunnel enigszins verplaatst is, heb de de ruwe landschapsvorm boven deze tunneleveneens moeten aanpassen.





Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#114
Begonnen met het vastleggen van de rails. Als startpunt de overgang tussen de modulebakken genomen. Aan de lassen van de rails heb ik de stroomdraden van te voren gesoldeerd. Ook al de isolaties voor de blokken zijn aangebracht. Zoals gewoonlijk lukt bij mij nooit iets de eerste keer. De buitenste boog lag natuurlijk weer te dicht op de binnenste. Met de locomotief en de "double-stack" net zo lang gereden om de ligging van het ballastbed te bepalen. Toen heb ik voor de bogen verkanting toegepast door onder de buitenste rand van de bielzen een uiterst dunne strip te lijmen. De rails zijn met boekbinderslijm op de stroken gelijmd.









De wissel is nu ingebouwd en de rails zijn nu doorgetrokken tot in de tunnel.









Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#115
Testritjes maken -->




Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

mahtoska1

Knap hoor met die verkanting. Geeft inspiratie om dit ook eens te doen (maar dan in schaal Z)

RobVille

#117
Volgende fase is het aanbrengen van de ballast. Voorlopig is deze nog los gestort. Voordat ik ga lijmen nog wat proefopstellingen.











Oh ja, heb ik nog een filmpje over de opbouw van de modelbaan.


Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

We gaan steeds met kleine stapjes voorwaarts, de ballast is nu met lijm gefixeerd.







Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Dit tunnelgedeelte is nu afgewerkt.



Het fundament voor de tweede, enkelsporige tunnel is nu bovenop de eerste tunnel geplaatst.



Vervolgens is de verbinding met het rivierenlandschap gemaakt.



Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!