ECoS F2 automatisch aan bij opstarten

Gestart door filosoofke, 09 juli 2022, 11:24:38 AM

Klaas Zondervan

Wat ik probeer duidelijk te maken komt kennelijk niet over.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 11 juli 2022, 20:40:00 PM
Ik heb geen updates nodig, wamt rijd nog analoog. Ik ben er ook niet tegen, maar ik geloof niet dat dit probleem iets te maken heeft met het niet uitvoeren van updates. Er moet gewoon een andere oorzaak zijn.

Is een beetje als een auto Klaas, Je bent nooit verplicht olie, filters ed te vervangen, en dat doen velen ook niet, ondanks...
Maar als de auto dan plots één of ander weigert staan ze wel verbaasd te kijken...

Met een fiets is het idd minder belangrijk, maar toch, dus ook met een ECOS mijgedacht!

Citaat van: Klaas Zondervan op 12 juli 2022, 10:17:06 AM
Wat ik probeer duidelijk te maken komt kennelijk niet over.

Jawel, we hebben ondertussen al begrepen dat je niet met de Ecos werkt, of heb ik het weer verkeerd? :-\

;)

dani

Citaat van: Klaas Zondervan op 12 juli 2022, 10:17:06 AM
Wat ik probeer duidelijk te maken komt kennelijk niet over.

O jawel.  Maar niet bij iedereen denk ik.
Je bedoelt dat eigenlijk het uitvoeren van upgrades  los zou moeten staan van een probleem als dit, dat spontaan is opgetreden daar waar vroeger alles wel normaal werkte.
Anderzijds is de strekking hier :  "als een upgrade het oplost, dan upgrade je gewoon.. punt ..."

Of de upgrade de onderliggende oorzaak gaat weg nemen, dat zal de tijd uitwijzen, maar voorlopig is het voor de vraagsteller belangrijkst dat er "een fix" is  en alles normaal kan rijden zoals vroeger.
Misschien gaat niemand op deze manier ooirt weten waardoor het probleem  is ontstaan , maar is dat altijd nodig ?

Ik vergelijk het met dingen op het werk...  Als het echt een serieus probleem is dan doet IT  een  RCA  (root cause analysis) en spitten ze tot op de bodem van het probleem voor een structurele oplossing ....  Maar als het iets is waar een snelle workaround voor is en er verder weinig belang aan gehecht wordt, of het raakt maar een heel klein anatal users, dan is het maar zo.   

"Good is good enough" is tegenwoordig de strekking, daar waar de vorige generatie(s) vaak naar perfecte resultaten streefde(n).
Wat nu de beste aanpak is laat ik in het midden....    Het euvel lijkt nu wel verholpen en dus ....     denk ik dat dit stilletjes zal uitdoven.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

svvander

Citaat van: Klaas Zondervan op 11 juli 2022, 20:40:00 PM
Ik heb geen updates nodig, wamt rijd nog analoog.

Heel dringend een update nodig dus! Neenee, grapje. Ik heb begrip voor het authentieke van een modelbaan die analoog rijdt, niets op tegen. Maar zoals aangegeven: een update kan de oplossing bieden.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Ludwig

Citaat van: Klaas Zondervan op 11 juli 2022, 17:01:16 PM
Ik vind het een raar verhaal. Het probleem is kennelijk spontaan ontstaan. En zou dat dan opgelost worden door updates te installeren? Het probleem ontstaat toch niet door het achterwege laten van updates? Op bouwt ESU dit opzettelijk in om je te dwingen de update te installeren?

Toch iemand die tussen de regels kan lezen!
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

raf

Nu update of niet als de TS zeker wil zijn dan moet het ding terug naar esu opgestuurd worden om daar na gezien te worden .

Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

pandur

Niet te overzien dat ook de decoders aan updates toe zijn !
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

filosoofke

Zelf IT'er zijnde zal ik wel eerst updaten naar de laatste versie  ;)

raf

Doe de updates een voor een in volgorde
Want het zou kunnen dat in update 4 zeg maar niet hetzelfde zit als er reeds in update 3 zat
En dan mis je dus een stuk van de update

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.