JOCADIS/DJH type HLV

Gestart door Rangeerduivel, 06 juli 2022, 13:17:56 PM

Rangeerduivel

Hallo,

Het wisselvallige weer met af en toe (hevige) buien maakt uitstapjes op dit ogenblik niet zo evident!
Alhoewel de kranten melden over uitgeroepen noodtoestand omwille van de droogte in Noord Italie....
Voor ons onbegrijpelijk daar er de laatste maanden al meer water naar beneden gekomen is dan anders in een héél jaar, in de vorm van echte stortbuien.
Maar ze zullen het wel ergens vandaan halen zeker?
Het wisselvallige weer maakt ook dat er tussenkomsten zijn van het zonnetje, en die zijn niet te versmaden, momenten van meer dan 30° zijn schering en inslag!
Gezien die warmte is de zolderkamer, nochtans goed geisoleerd, niet te doen, dus maar op het overdekt terras in rust en vrede...
Doch daar ook moet ik wachten tot na de middag tot de zon verstopt zit achter het huis van de buren, eerder....ook niet te doen!

Terzake nu;
Ik heb nog een paar bouwkits liggen van stoomloc's, en één ervan is deze

Een niet gemotoriseerde Type 16 van Jocadis
Ergens ligt nog wel een niet geisoleerde- motor (van een vorig project dat ook nog in aanbouw is, maar waar ik wat voor moest "ontzenuwen", de Jocadis HLV29, een niet zo simpel te bouwen model. Alvast voor mij niet, zal hem een naar Sven moeten opsturen... ;D)

Na eergisteren enkele uurtjes te zijn bezig geweest, dit als resultaat


En nu ga ik voortwerken!
Wordt vervolgd...

;)

Michael

Rudy, ook weer een aparte tak van de hobby, heel veel plezier en succes met de bouw.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

DFS

Ha Rudy,

Van die 16 heb ik ook nog een kit liggen op de plank. Ik volg!

Alberke

Zo één? Rijdt geen eene moer zoals ze dat zeggen.
type16 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 07 juli 2022, 09:43:51 AM
Zo één? Rijdt geen eene moer zoals ze dat zeggen.

Misschien ook de versie zonder motor?
Kijk eens goed vanbinnen... ;D ;D

;)

Thommy

Citaat van: Alberke op 07 juli 2022, 09:43:51 AM
Zo één? Rijdt geen eene moer zoals ze dat zeggen.

khebbekik het idee dat ge geluk moet hebben ermee.
Joc 53 gehad, mja was gene hoogvlieger. Na veel foefelen toch redelijk gekregen. Verkocht uiteindelijk.
Terug nen Joc 53 gekocht, deze rijdt verbazend goed. Niet perfect, zou eigenlijk nen powerpack moeten hebben bij korte onderbrekingen of vuilte op het spoor.

wel schoon loc die 16...
Greetz

Thommy

RUNE

Ik blijf volgen, heb ook nog zo ene liggen waar ik aan moet beginnen.  Hou ons op de hoogte van de vorderingen.  :)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 07 juli 2022, 13:30:29 PM
Citaat van: Alberke op 07 juli 2022, 09:43:51 AM
Zo één? Rijdt geen eene moer zoals ze dat zeggen.

Misschien ook de versie zonder motor?
Kijk eens goed vanbinnen... ;D ;D

;)
ontspoort als de beste!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Thommy op 07 juli 2022, 15:00:13 PM
Citaat van: Alberke op 07 juli 2022, 09:43:51 AM
Zo één? Rijdt geen eene moer zoals ze dat zeggen.

khebbekik het idee dat ge geluk moet hebben ermee.
Joc 53 gehad, mja was gene hoogvlieger. Na veel foefelen toch redelijk gekregen. Verkocht uiteindelijk.
Terug nen Joc 53 gekocht, deze rijdt verbazend goed. Niet perfect, zou eigenlijk nen powerpack moeten hebben bij korte onderbrekingen of vuilte op het spoor.

wel schoon loc die 16...
Ik heb het al dikwijls gezegd, dat zijn eigenlijk modellen die toevallig ook een beetje rijden.
Mijn 53 heeft het onderstel van een Jouef en rijdt als de beste.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Thommy

Citaat van: Alberke op 07 juli 2022, 18:22:49 PM
Citaat van: Thommy op 07 juli 2022, 15:00:13 PM
Citaat van: Alberke op 07 juli 2022, 09:43:51 AM
Zo één? Rijdt geen eene moer zoals ze dat zeggen.

khebbekik het idee dat ge geluk moet hebben ermee.
Joc 53 gehad, mja was gene hoogvlieger. Na veel foefelen toch redelijk gekregen. Verkocht uiteindelijk.
Terug nen Joc 53 gekocht, deze rijdt verbazend goed. Niet perfect, zou eigenlijk nen powerpack moeten hebben bij korte onderbrekingen of vuilte op het spoor.

wel schoon loc die 16...
Ik heb het al dikwijls gezegd, dat zijn eigenlijk modellen die toevallig ook een beetje rijden.
Mijn 53 heeft het onderstel van een Jouef en rijdt als de beste.

Toch spijtig voor wat die modellen kostten vroeger. M'n hld51 rijdt goed, maar kon niet op de clubbaan rijden. Ieder joc 51 ontspoorde op dezelfde plek. Zowel de laatste met mehano onderstel (zoals de mijne) als die met de faulhaber motor.

Heb nen 'bouwpakketje' 53 op jouef basis. Op fb deel foto's van gezet van wat het was en wat het nu is (reden niet hier, haat uploaden naar iets a la tinypic en vanuit google docs ofzo lukt het niet opt forum hier)

Nu, die 16 vindek schoon. @rudy, ik blijf volgen. Mss dat ik me ook es zo'n bouwdoos koop (was net te laat op ebay laatst)
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Ik heb mijn Jocadis 53 uitgerust met een onderstel van een Badische XB (NMBS 91.001) van Liliput, en het is één van mijn best rijdende locjes die ik heb.

Om het chassis met motor en decoder er onder/in te krijgen heb ik heel wat consessies moeten doen aan het interieur van de cabine, maar uiterlijk is hij OK, dus ik ben tevreden.
En de rijkwaliteiten van die Liliputtekes zijn door de meesten hier gekend als 'uitstekend'

;)

Metpetergaathetbeter

en veelal veel stroomnemend  ;)

Rangeerduivel

#12
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 juli 2022, 13:47:27 PM
en veelal veel stroomnemend  ;)

Toch de Liliput niet, da's een hypermodern locje.

Je zal wel de Jocadis/DJH modellen bedoelen dacht ik, even citaatje boven jouw posts plaatsen zou alles veel eenvoudiger maken ... ::) ;D

;)

Metpetergaathetbeter

ik had het over die oudere Rudy ;)