Modelspoor, praktijk > Ooit zal het klaar zijn...

JOCADIS/DJH type HLV

(1/3) > >>

Rangeerduivel:
Hallo,

Het wisselvallige weer met af en toe (hevige) buien maakt uitstapjes op dit ogenblik niet zo evident!
Alhoewel de kranten melden over uitgeroepen noodtoestand omwille van de droogte in Noord Italie....
Voor ons onbegrijpelijk daar er de laatste maanden al meer water naar beneden gekomen is dan anders in een héél jaar, in de vorm van echte stortbuien.
Maar ze zullen het wel ergens vandaan halen zeker?
Het wisselvallige weer maakt ook dat er tussenkomsten zijn van het zonnetje, en die zijn niet te versmaden, momenten van meer dan 30° zijn schering en inslag!
Gezien die warmte is de zolderkamer, nochtans goed geisoleerd, niet te doen, dus maar op het overdekt terras in rust en vrede...
Doch daar ook moet ik wachten tot na de middag tot de zon verstopt zit achter het huis van de buren, eerder....ook niet te doen!

Terzake nu;
Ik heb nog een paar bouwkits liggen van stoomloc's, en één ervan is deze

Een niet gemotoriseerde Type 16 van Jocadis
Ergens ligt nog wel een niet geisoleerde- motor (van een vorig project dat ook nog in aanbouw is, maar waar ik wat voor moest "ontzenuwen", de Jocadis HLV29, een niet zo simpel te bouwen model. Alvast voor mij niet, zal hem een naar Sven moeten opsturen... ;D)

Na eergisteren enkele uurtjes te zijn bezig geweest, dit als resultaat

En nu ga ik voortwerken!
Wordt vervolgd...

;)

Michael:
Rudy, ook weer een aparte tak van de hobby, heel veel plezier en succes met de bouw.

DFS:
Ha Rudy,

Van die 16 heb ik ook nog een kit liggen op de plank. Ik volg!

Alberke:
Zo één? Rijdt geen eene moer zoals ze dat zeggen.
type16 by Hugo Albert, on Flickr

Rangeerduivel:

--- Citaat van: Alberke op 07 juli 2022, 09:43:51 am ---Zo één? Rijdt geen eene moer zoals ze dat zeggen.

--- Einde van citaat ---

Misschien ook de versie zonder motor?
Kijk eens goed vanbinnen... ;D ;D

;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie