Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

opvolging ?

Gestart door dani, 30 juni 2022, 13:38:53 PM

dani

Ik denk dat de opvolging er zit aan te komen.
Vorige week was Lex  (kleinzoontje van bijna 3) in de tuin aan het spelen en kwam vragen    "opi trein moet rijden ..."

Dus ik ga moeten werk maken van de LGB baan in de tuin.
En de H0 baan op zolder heeft ook zijn interesse.

Denk dat ik één van dez eens een stukje plank ga zoeken om voor hem een mini baantje te maken met een ovaaltje, een wissel of 2 en een rijregelaar.
Ik heb nog wel genoeg rails liggen om iets leuks te bouwen op kleine oppervlakte.  :)

Nu alleen nog inspiratie.  Het moet wat  "variatie" hebben maar mag niet te moeilijk zijn want het is voor een 3-jarige .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Waterman

Het is bij mij ook ergens op die leeftijd begonnen met een spaanplaat met een ovaaltje Lima rails en 2 of 3 wissels.

En zie waar het geëindigd is  ;D

krispy

Niet te hard van stapel lopen , men zoon heefd dat ook gehad tot rond zen 17 jaar , nu ?
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

dani

Citaat van: krispy op 30 juni 2022, 17:06:57 PM
Niet te hard van stapel lopen
Daarom de vraagtekens er bij  :)
En het gaat heeeel stilletjes beginnen
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Ik hoop dat het lukt Dani, wat moet dat heerlijk zijn zoiets van jong af aan te kunnen opvolgen.
Hopelijk "bijt" hij door...!

;)

raf

Het schakel punt is inderdaad 16 -17 jaar .
Dan krijgen ze andere interesses of het is niet stoer genoeg voor de vriendjes .
Maar dat is niet trein gerelateerd het gaat op voor alle hobby takken .
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

#6
Probeer een tweedhands Thomas setje te bemachtigen.
Daar zij die kleintjes helemaal gek van.

grt Piet.

Boemeltrein

Ja, ook rond die leeftijd hield bij mij de interesse op, er waren andere mooie dingen zoals meiskes  ;D
Daarna eens gesetteld met vrouw, kinderen en hond kwam de microbe weer tot leven.
Dus we moeten niet wanhopen, het komt misschien nog goed  ;)
Modelspoor is een sluipend virus, soms deemster het weg en daarna steekt het plots de kop op  ::)
Bij mijn zoon was er ook speelplezier met papa's treinen, nu zijn het de vrienden en vriendinnen maar vaak reist hij met plezier met de trein  :)

dani

Citaat van: Boemeltrein op 01 juli 2022, 09:12:51 AM
Ja, ook rond die leeftijd hield bij mij de interesse op, er waren andere mooie dingen zoals meiskes  ;D
Daarna eens gesetteld met vrouw, kinderen en hond kwam de microbe weer tot leven.
Dus we moeten niet wanhopen, het komt misschien nog goed  ;)
Modelspoor is een sluipend virus, soms deemster het weg en daarna steekt het plots de kop op  ::)
Bij mijn zoon was er ook speelplezier met papa's treinen, nu zijn het de vrienden en vriendinnen maar vaak reist hij met plezier met de trein  :)

Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.