Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

aansturing viessmann seinen en meer

Gestart door Jean, 20 november 2006, 16:10:46 PM

Jean

Hallo allemaal,


Ik heb wat vraagjes over Viessmann lichtseinen. Ik hoop dat de kennis op dit forum aanwezig is om ze te kunnen beantwoorden

Inrijsein met voorsein (4015) Seinbeelden HP0, HP1 en HP2
Met welke digitale module kan dit sein aangestuurd worden ??

Uitrijsein zonder voorzijn (4013) Seinbeelden HP00, HP0, HP1, HP2
Aansturen met module 5223.

Bloksein zonder voorsein (4011) Seinbeelden HP0, HP1    
Met welke digitale module kan dit sein aangestuurd worden ??
Er is ook bloksein 4721, deze heeft een ?bakje? eronder. Wat is dit en waar dient het voor?  

Rangeersein (4018) Seinbeelden SH0, SH1
Met welke digitale module kan dit sein aangestuurd worden ??

Voorsein (4010)  VR0, VR 1, VR2
Is er ook een (viessmann) voorsein dat slechts twee standen laat zien, passend bij een bloksein dat ook slechts 2 standen kan tonen?
Met welke digitale module is die aan te sturen?  

Op de plaatjes op de Viessmann site te zien, hebben de seinen geen ?pootje?, hoe kunnen de seinen verankerd worden?

Als ik het goed heb kunnen deze seinpalen allemaal in tijdperk 4 geplaatst worden, klopt dit?


Ben benieuwd.
Groet,
Jean

ysbeer

Van viessman module heb ik geen verstand,maar de opstelling is zeer simpel met een gat van zes in de plank en een soort klem bus staat hij perfect.
geft de viessman site geen uitkomst.??
wim ysbeer

n/a

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

Hallo allemaal,


Ik heb wat vraagjes over Viessmann lichtseinen. Ik hoop dat de kennis op dit forum aanwezig is om ze te kunnen beantwoorden

Inrijsein met voorsein (4015) Seinbeelden HP0, HP1 en HP2
Met welke digitale module kan dit sein aangestuurd worden ??

Uitrijsein zonder voorzijn (4013) Seinbeelden HP00, HP0, HP1, HP2
Aansturen met module 5223.

Bloksein zonder voorsein (4011) Seinbeelden HP0, HP1    
Met welke digitale module kan dit sein aangestuurd worden ??
Er is ook bloksein 4721, deze heeft een ?bakje? eronder. Wat is dit en waar dient het voor?  

Rangeersein (4018) Seinbeelden SH0, SH1
Met welke digitale module kan dit sein aangestuurd worden ??

Voorsein (4010)  VR0, VR 1, VR2
Is er ook een (viessmann) voorsein dat slechts twee standen laat zien, passend bij een bloksein dat ook slechts 2 standen kan tonen?
Met welke digitale module is die aan te sturen?  

Op de plaatjes op de Viessmann site te zien, hebben de seinen geen ?pootje?, hoe kunnen de seinen verankerd worden?

Als ik het goed heb kunnen deze seinpalen allemaal in tijdperk 4 geplaatst worden, klopt dit?


Ben benieuwd.
Groet,
Jean




Kijk hier eens Jean :  http://www.ldt-infocenter.com/
Ik gebruik ze in samen met Lenz digital,ze werken prima : (DB versie)

Flip

Jean

Mijn oog is al gevallen op LDT, mede door de goede ervaring met wisseldecoders van LDT.


Groet
Jean

TrainTechnology

Hallo Jean,

Alle Viessmann-seinen kunnen door eender welke accessoiredecoder aangestuurd worden. De verbindingen naar de LED's in de seinen zelf zijn allemaal beschikbaar via soms een hele hoop draden.

De pure Viessmann-oplossing bestaat uit een decoder 5213 samen met de seinstuurmodules 5210, 5220, 5221, 5222 of 5223. Zo krijg je meteen ook een natuurgetrouwe lichtwissel.

Hetzelfde resultaat verkrijg je met een LDT LS-DEC-DB, hiermee kun je met ??n module afhankelijk van de aansluiting meteen alle seinbeelden "maken". Het principe is hetzelfde, alleen zit bij LDT alles in ??n behuizing.

Alle genoemde producten zijn vlot verkrijgbaar bij je favoriete vakhandelaar.

Groeten,
Mattias