Einde van MSC De Kempen?????

Gestart door eddy, 24 juni 2022, 13:05:50 PM

eddy

We hebben het nieuws gekregen dat we onze huidige lokatie op het Zilvermeer moeten verlaten. Ons lokaal moet dienst doen voor de opvang van de jongeren. Er zou door de de directie een oplossing worden gezocht. Dus laat ons hopen dat daar een betaalbaar alternatief wordt gevonden. Indien niet is het mogelijk dat de club moet stoppen, hoe spijtig ook.

Rangeerduivel

#1
Ik wens jullie veel sterkte, dit is nieuws dat je niet wil horen!
Een aantal jaren geleden stond zoiets Amsac ook nabij, het is nu gelukkig (voorlopig) afgewimpeld door veranderd beheer bij Infrabel....en een goeie ex-voorzitter. alhoewel de huidige, (die met zijn Porsche ;D ;D) het ook niet slecht doet! ;D

;)

raf

Eddy het klinkt bekend want wij zitten aan de overkant met de modelbouw.
En we hebben het dan ook nog met de HTC mee gemaakt dat we een nieuw lokaal moesten gaan zoeken .
Succes zou ik zeggen en hopelijk snel een oplossing .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

#3
Eddy,

Droevig nieuws.  Is MSCM De Pijl ook overkomen.  Na 40 jaar in Muizen, contract opgezegd.  Van geen ENKELE instantie ter plaatse ook maar hulp gekregen.

Het is dankzij de overdroten inzet van EEN persoon dat ze nu in Vilvoorde gehuisvest zijn en heten dus nu MSC De Pijl.

Roland

SuSke

Inderdaad geen prettig nieuws. Ook met MTD al enkele keren gehad en uiteindelijk op de privémarkt dan toch iets gevonden dat betaalbaar en groot genoeg was.

Veel succes met het vinden van een andere locatie die een beetje aan de wensen kan voldoen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

We horen dit nieuws als maar vaker... ik hoop dat jullie zeer snel een nieuwe locatie kunnen vinden!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

efl045

't Ja, hoeveel uur en door hoeveel mensen wordt dit lokaal nu gebruikt? Misschien vindt iemand dat het nuttiger kan ingezet worden?

doomslu

En vanaf hier gaan we terug op het juiste spoor. Hoe triest het nieuws ook is en hoe moeilijk de problematiek ook is, het gaat op dit forum over treinen. We zitten hier ook niet in de babbelhoek.  ;)

Eddy, ik wens jullie alle succes in de zoektocht naar een nieuw stekje voor de club.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Ik vind het heel spijtig Eddy, dat je na al die jaren daar moet verdwijnen
Met vriendelijke groeten
Peter

B_Modelbouw

#9


Eddy... weet dat verlaten van een lokaal niet noodzakelijk het einde van de club hoeft te betekenen... bespreek de mogelijkheden en alternatieven... gebruik indien mogelijk de media om je zoektocht kracht bij te zetten. Succes, de Feniks herrees ook uit het as...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


eddy

Inderdaad,gisteren hebben we in de club samen gezeten en er zijn al een paar mogelijke opties naar voor gekomen. Nu gaan we de betrokkenen contacteren en zien of er iets kan uit komen. 

mahtoska1


Gerolf

#12
In overleg met de admins van ons forum is dit verhaal tot de essentie herleid:
Een toffe modelbouwclub die een andere locatie moet zoeken
   ... of die mogelijk alsnog iets anders krijgt van de beheerders van het domein
De opmerkingen en kanttekeningen die niet bijdragen aan hulp of steun voor MSC De Kempen zijn verwijderd.

Ik hoop vooral - in het belang van de modelspoorclub
- dat de directie van het domein nog eens nadenkt over de gemaakte keuze
- of: dat ze zorgt voor een goed alternatief, misschien een oplossing die wat gemakkelijker bereikbaar is
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

vyncky

Citaat van: eddy op 25 juni 2022, 11:58:05 AM
Inderdaad,gisteren hebben we in de club samen gezeten en er zijn al een paar mogelijke opties naar voor gekomen. Nu gaan we de betrokkenen contacteren en zien of er iets kan uit komen.

Eddy,
Dat is geen goed nieuws... Hopelijk vinden jullie snel een vaste stek!

succes!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

DelticPower

Hallo Eddy en andere clubleden, hoop dat er snel een oplossing komt voor jullie, en dat jullie mooie club verder kan gaan.
Groeten Jan.