Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

I10 met fietsafdeling

Gestart door rixke rail, 23 juni 2022, 17:20:46 PM

rixke rail

In MSM 225 staat een artikel over een I10 (tijdelijk) aangepast voor fietsvervoer. We zijn dan maar aan de slag gegaan :

I10 fiets by Eric  Baert, on Flickr

Mijn vraag nu : heeft iemand foto's van binneninrichting van de aangepaste coupés ?
Kwestie van afwerking te voorzien ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Driesel

Mooi Eric!

Geen decal, maar zelfklevend papier? Heb je zelf de tekening gemaakt? Goed bezig.
Zo heb je alvast een exclusief model. Voorlopig heb ik weet van maar twee bestaande modellen: die van jou en die van Kristof van onze club (en van het artikeltje).  ;D Top!

rixke rail

Ja Dries, kwestie van beter te kunnen corrigeren, de echte zijn trouwens ook zelfklevers niet waar ?

Heeft er nu niemand al in zo'n rijtuig gereden en een pikselkiekje gemaakt ?

Ook van de andere zijde eventueel, om te zien of de stickers daar anders om staan ...

Vandaag een variante opgemerkt in fbn : een I10 zonder airco met slechts aan één kant deze markering
Foto maken was onmogelijk door de perronatttributen  :(

Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter

zoals ik eerder al ergens melding maakte je heb ze met één of 2 stickers per kant. ik dacht dat er op Fb al foto passeerden van beide rijtuigen, heb jij FB Eric

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN


rixke rail

toch bedankt voor de inspanning, Peter,
Dit is echter de I6, ingedeeld in afdelingen en één daarvan was ontdaan van de zitbanken en voorzien voor fietsen.
Maar het is desalniettemin interessant om de roco-rijtuigen aan te passen ...
Voor mij hoeft het niet meer, ik vind ooit wel info over deze rijtuigen in SJ of ODB ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Ondertussen heb ik zelf foto's kunnen maken van het interieur en ben ik daarmee aan de slag gegaan :

20220806_163325 by Eric  Baert, on Flickr

Het resultaat van de afwerking.
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Prachtig gedaan Eric.
Ik zou nog wel de kleur van de zetels aanpassen als afwerking
Met vriendelijke groeten
Peter

rixke rail

Dank U, Michael en Peter.
De kleur van de zetels is donkerder, hoor Peter, maar door de lichtinval niet echt goed te zien.
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter