Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Heetwatertrein infrabel

Gestart door the_gold, 21 juni 2022, 18:19:06 PM

the_gold

Nieuwe infrabel 'stoomtrein' .

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20220620_95523525

Hopelijk is Van Biervliet er al mee bezig  ;D


B_Modelbouw

Jippie... De stoomtrein komt terug  ;D ;D ;D

Conceptueel reeds ver uitgewerkt, in tegenstelling tot de Weedfree trein (onkruidverdelger met pesticiden) spoot deze maar wat wild in het rond, en waren er geen camera's zichtbaar vooraan de loc.
Of maken ze reeds gebruik van andere technieken ?
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

Vraag is ook of hij even doeltreffend is als deze met herbiciden...?

;)

the_gold

Citaat van: Rangeerduivel op 21 juni 2022, 21:58:26 PM
Vraag is ook of hij even doeltreffend is als deze met herbiciden...?

;)

Helemaal niet...

B_Modelbouw

't Zal dan altijd een afweging zijn wat het efficiëntste en milieubewustste is...
Een rit met pesticiden/herbiciden in een jaar of meerdere ritten op het zelfde traject met warmwater.

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


stoomlokje

en die ( dat onkruid ) natuurlijke planten , maar lachen ;D ;D ;D
Wij krijgen een gratis warm bad  ;) ;) ;) ;)hi,hi,hi

rixke rail

Volvelds heetwater techniek
Door kokend water (102 °C) over het onkruid te vloeien barst de celstructuur van de plant. De plant moet vervolgens uit zijn reserves putten om de schade van de temperatuurshock te herstellen. Na gemiddeld drie á vier behandelingen (afhankelijk van de onderhoudsgeschiedenis van het gebied) is het onkruid uitgeput en vergaat het. Door volvelds onkruid te bestrijden, werkt heet water preventief tegen het kiemen van een groot aantal onkruidzaden, mossen en algen. Water is de beste energiedrager om dit voor elkaar te krijgen, het draagt 20x meer energie

geciteerd uit DEZE site.
Modelspoorse groeten,
Eric
P.s. : werkt op mijn terras ook perfect, gewoon met de waterkoker over het kruid kieperen ...  :-X
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Rangeerduivel

Systeem was in feite wel al door onze grootouders gekend,
Ik herrinner mij dat het kookwater van de aardappelen op het erf van de boerderij werd gegoten om het gras en onkruid te verdelgen....

;)

Metpetergaathetbeter

maar wel met zout in in dat kookwater....

krispy

ik had ooit zo eens een onkruidbrander gekocht , dat wil ook ni echt lukken , het loof brand weg en daarna na een paar dagen schiet het weer op , wat is het nut dan , en zoals hierboven vermeld , met warm water na herhalend aantal keer , gaat infrabell dan twee a drie maal na elkaar op een korte periode warm water spuiten ?

Tegenwoordig wordt elk produkt verbannen tegen onkruid met als gevolg dat veel plaatsen niet meer om aan te zien zijn en volledig overgroeien , men kan het gewoon niet meer volgen
waar is den tijd 2 x per jaar spuiten en alles redelijk inorde , toen kon men alles tenminste bijhouden .
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Metpetergaathetbeter

ik zie mijn buur bezig met een brander en gewoon de gasfles er achter bij hem schijnt het op deze manier wel te lukken, hoewel voorzichtigheid is geboden bij droge periodes dat de rest ook niet weg is

Rangeerduivel

Citaat van: krispy op 23 juni 2022, 08:43:25 AM
Tegenwoordig wordt elk produkt verbannen tegen onkruid met als gevolg dat veel plaatsen niet meer om aan te zien zijn en volledig overgroeien , men kan het gewoon niet meer volgen
waar is den tijd 2 x per jaar spuiten en alles redelijk inorde , toen kon men alles tenminste bijhouden .

Hier in Italie kan men nog "Roundup" kopen, één van de meest afdoende (giftige) middelen,
Heb er verleden week nog gekocht, om door de vorige eigenaar aangeplante bamboo te verdelgen, maar goedkoop is het niet, 22euro 0,5l (gelukkig brengt men het aan de deur... ;D ;D)
Wat de groene jongens er van denken zal mij worst wezen! 8)

;)

Alberke

en niet alleen onkruid; door de ban op DDT komen ook allerlei beestjes terug, zoals de bedwants bijvoorbeeld. Maar dan kan je uiteraard een dure firma laten komen, die je bed ontsmetten met..
ja, waarmee eigenlijk?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 23 juni 2022, 10:59:50 AM
en niet alleen onkruid; door de ban op DDT komen ook allerlei beestjes terug, zoals de bedwants bijvoorbeeld. Maar dan kan je uiteraard een dure firma laten komen, die je bed ontsmetten met..
ja, waarmee eigenlijk?

Een goeie tip Hugo: spuit zelf je bed in met Roundup! ;D ;D
Verwijdert ook schimmels... :)

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 23 juni 2022, 11:05:57 AM
Citaat van: Alberke op 23 juni 2022, 10:59:50 AM
en niet alleen onkruid; door de ban op DDT komen ook allerlei beestjes terug, zoals de bedwants bijvoorbeeld. Maar dan kan je uiteraard een dure firma laten komen, die je bed ontsmetten met..
ja, waarmee eigenlijk?

Een goeie tip Hugo: spuit zelf je bed in met Roundup! ;D ;D
Verwijdert ook schimmels... :)

;)
en op de duur ook mensen...
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D