Modelspoor, Algemeen en H0 > Grootbedrijf

Europees Hogesnelheidsnet

(1/6) > >>

janieburton:
https://businessam.be/gaat-het-europese-hogesnelheidsnet-continentale-vluchten-vervangen/

Een kort artikel over de HST in Europa.

Blijkbaar rijden de "vervloekte" Fyra's van de NMBS en de NS volgens dit artikel tussen Milaan, Bologna en Ancona als reguliere treinen(misschien kan het forumlid dat in Italië woont dit dan ook bevestigen) en dit blijkbaar tot voldoening.

Rangeerduivel:

--- Citaat van: janieburton op 19 juni 2022, 17:53:14 pm ---misschien kan het forumlid dat in Italië woont dit dan ook bevestigen

--- Einde van citaat ---

Ik kan dat niet bevestigen omdat ik dat hier niet opvolg, wat ik wel weet is dat ik op 15 augustus ek naar Belgie kom.
Ik heb reeds mijn vliegtuigticket op zak, dat kost mij welgeteld 27 euro!(Ryanair Charleroi-Bergamo)
Laat ze dat maar eens nadoen met de hogesnelheidstrein...
Mijn ticket van Aalst naar Charleroi met de trein kost mij al 15,30 Euro.

;)

nmbssncb:
Straks nog goedkoper bij de low-budget-airlines: staanplaatsen (en eigen plaszak meebrengen)   ;)

Willy

Rangeerduivel:
Willy,

Als je pech hebt is het toilet op de trein ook op slot, dus plassen enzomeer doe ik wel net voor de vlucht, en staanplaatsen riskeer je ook op de trein, en ik denk dat je daarvoor ook geen korting kan claimen.
Moet ik rechtstaan, geen probleem, ik raak er zo ook wel, de vlucht duurt ook maar een klein uurtje, ik moet zelf ook niet sturen...

;)

janieburton:

--- Citaat van: Rangeerduivel op 19 juni 2022, 18:03:56 pm ---
--- Citaat van: janieburton op 19 juni 2022, 17:53:14 pm ---misschien kan het forumlid dat in Italië woont dit dan ook bevestigen

--- Einde van citaat ---

Ik kan dat niet bevestigen omdat ik dat hier niet opvolg, wat ik wel weet is dat ik op 15 augustus ek naar Belgie kom.
Ik heb reeds mijn vliegtuigticket op zak, dat kost mij welgeteld 27 euro!(Ryanair Charleroi-Bergamo)
Laat ze dat maar eens nadoen met de hogesnelheidstrein...
Mijn ticket van Aalst naar Charleroi met de trein kost mij al 15,30 Euro.

;)

--- Einde van citaat ---

Ik geef je groot gelijk, prijzen voor de trein swingen de pan uit.

Zolang men Ryanair en Co toelaat in het Europees luchtruim en de prijzen niet verplicht verhoogt voor vliegtuigreizen binnen Europa zal het HST een slag in het water blijven in Europa. Persoonlijk begrijp ik niet hoe men de kosten kan dekken met tickets  aan 27€ voor een reis Bergamo - Charleroi.

Men zou, mijn persoonlijke mening, minimum 500€ of meer moeten betalen voor een zo'n reis met het vliegtuig.

Europa zou de internationale treinen moeten subsidiëren en uiteindelijk eens BTW( eventueel in gans  Europa 25% + 8 % luxe tax) op de tickets moeten heffen  en Accijnzen moeten heffen op de kerosene voor vluchten binnen Europa

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie