Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

fleischmann digitale startset

Gestart door sdbhg, 12 januari 2005, 21:15:38 PM

sdbhg

ik ben bezig mijn oude licamateriaal te verkopen en zou graag overschakelen op digitaal rijden.

Via de foldertjes ben ik redelijk enthoesiast over de Fleischmann digitale startsets. Mijn interesse gaat vooral naar de eenvoudigste digitale sartset HO van fleischmann ( nr 86332). Het systeem met de lockboss lijkt me optimaal voor mijn baan.
Ik heb mijn rails al liggen en zou dan de fleischmannrails uit die doos verkopen.

Wie heeft hier ervaring over/ een mening over ? Een goede aankoop ? Goede kwaliteit ? Graag informatie.

Alvast bedankt
Sven dbhg

tonycabus

Fleischmann is Fleischmann, zou ik zeggen...
Mijn oudjes doen het nog steeds prima. Die "Lokboss" moet ik persoonlijk nog even bestuderen.


Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Sven,

Belangrijk is dat je ook wat verder vooruit kijkt. Mocht je eventueel in de toekomst met computer assistentie willen gaan rijden bijvoorbeeld moet je wel zorgen dat je digitale control unit een interface richting de PC heeft! Vooral startsets ontberen zulks een attribuut nogal een keer. Ook kunnen lang niet alle controllers in startsetjes bijvoorbeeld voldoende wissels schakelen. Startsets zijn wel weer prima om redelijk goedkoop aan je eerste digitale locs te komen maar hebben meestal zeer beperkte boosters (zeer laag vermogen) en matig uitgevoerde control-units.
Als alternatief zou u ook eens een Intellibox (IB) kunnen bekijken omdat deze multiprotocolair is zit je niet aan ??n bepaalde fabrikant vast maar het ding is wel vrij prijzig (in NL ong 385 Euro), wel een schitterend apparaat. Een goedkoop alternatief zou bijvoorbeeld ook MRDirect kunnen zijn, vereist een oude PC en de nodige elektronische handigheid, zie http://www.mrdirect.nl/ voor meer info.
Succes.

Even nog als aanvulling; Fl* verkoopt ook sets met een TwinCenter (TC) als controlunit, dat is eigenlijk een gemodificeerde Intellibox (IB). Is echter niet meteen een aanrader omdat de TC DCC, Selectrix en FMZ kan aansturen terwijl de IB DCC, Selectrix en Motorola aankan. Met name het Motorola protocol is interressant om aan boord te hebben omdat er vele relatief goedkope decoders e.d. voor dit protocol te krijgen zijn. Terwijl FMZ een morsdood antiek Fl* erfenisje is waar je niets aan hebt.