LS models/Piko/ET/PB Models ICRmh benelux

Gestart door the_gold, 16 juni 2022, 22:47:02 PM

the_gold

Citaat van: mardig23 op 20 juli 2022, 11:59:44 AM
Als het over de witte driehoeken gaat zijn dat geen "vermoedens" Peter.

Er is een zeer duidelijke TL waarin de restauratie, renovaties en updates van de ICR naar ICRm tot uiteindelijk ICRmh beschreven staat.
Er zijn ook foto's van het rijtuig dat LS maakte, waarop duidelijk te zien is dat deze met witte driehoeken reed en rijdt.
Ook in de folder waarop ik mijn bestelling baseerde, staat het betreffende rijtuig MET driehoeken.
Lever dat dan ook zo...


Wel is onderstaande foto van het model van PB interessant.
Daar zie je dat op 1 deur de driehoeken zijn verwijdert, terwijl dit rijtuig normaal wel die driehoeken heeft...
Dat ga ik wel eens proberen uitzoeken wat daarvan de rede is, en of op recentere foto's van het rijtuig deze driehoeken terug zijn...

Ik denk dat PB zelf daar wel een uitleg voor heeft?

mardig23

Voila, antwoord van PB gekregen!

Wel tof, zo een fabrikant die communiceert👍

Beste Karl,
De rijtuigen krijgen netjes de driehoeken op de deuren.
Allemaal :)
Het rijtuig wat u nu ziet, is geen onderdeel van de stam, maar we hadden op dat moment helaas geen foto van de betreffende wagen.
We staan in goed contact met de NS en we hadden je vraag direct laten zien.

Hun reactie is, dat als er een driehoek mist, deze bij de onderhoudsbeurten er direct terug op komt.
Vandaar dat wij alle rijtuigen ook gaan voorzien van de driehoekjes op de deuren.

Groeten
Chris van Diesen
PB Models


Zo, twijfels weg dus ;D
Mvg Karl

the_gold

Dus die van LS is een om in de werkplaats te zetten  ;D

Metpetergaathetbeter

of als je hem voor een prijsje kan kopen om er decal's op te zetten

the_gold

#49
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 juli 2022, 13:58:25 PM
of als je hem voor een prijsje kan kopen om er decal's op te zetten

Goh mijn mening is dat het juist moet zijn voor die prijs. Er is gewoon met de klak naar gesmeten met oude kappen. Dat is nu wel een feit...

mardig23

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 juli 2022, 13:58:25 PM
of als je hem voor een prijsje kan kopen om er decal's op te zetten

Dat is nog wel een optie, maar dan moet je ze nu niet aan 76€ gaan kopen ;D

Volgens mij doet LS er toch best aan dat tweedeklasse rijtuig uit de handel te halen, en ze gewoon ergens te laten corrigeren.
Zo herstellen ze toch een beetje het vertrouwen, gezien er nog heel wat ICR-en volgen, en ze toch hun investering moeten terugverdienen...
Mvg Karl

Metpetergaathetbeter

Citaat van: the_gold op 21 juli 2022, 16:14:38 PM
Goh mijn mening is dat het juist.goed moet zijn voor die prijs
spijtig dat we dat schijnbaar niet van elke fabrikant verwachten  :-\

the_gold

De 4 resterende ICRM rijtuigen zouden deze maand nog uitgeleverd worden.

the_gold

Net foto's gezien van de 4 laatste ICRM rijtuigen die zo goed als leverbaar zullen zijn. Een 2e klasse mist terug de witte deurpijlen voor zover ik kan zien. (44243)

ERVIN

Omdat PB Models het stuurstand rijtuig ( nog ) niet gaat uitbrengen zal ik dat van LS Models kopen , is makkelijker voor mijn kopstation , maar de andere rijtuigen van LS laat ik aan mij voorbij gaan.

the_gold

#55
Citaat van: ERVIN op 24 september 2022, 19:25:14 PM
Omdat PB Models het stuurstand rijtuig ( nog ) niet gaat uitbrengen zal ik dat van LS Models kopen , is makkelijker voor mijn kopstation , maar de andere rijtuigen van LS laat ik aan mij voorbij gaan.

Die komt er in 2023 Ervin, en ik geloof dat ze heel mooi zal worden.
Ik denk dat ik de resterende 4 lsm rijtuigen wel zal kopen. Om ze eventueel later als 1 stam te verkopen eenmaal de PB stam compleet is. Vrees er wat voor dat dit misschien te optimistisch is, nu 4 verschillende merken ze zullen uitbrengen. Zo zeldzaam zullen ze dus niet zijn zoals de benelux variant.

ERVIN

Ah dat wist ik niet , dan wacht ik wel om het stuurstand van PB Models te kopen.
Bedankt voor de info. ;)

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

mardig23

Citaat van: ERVIN op 24 september 2022, 20:37:27 PM
Ah dat wist ik niet , dan wacht ik wel om het stuurstand van PB Models te kopen.
Bedankt voor de info. ;)

En die komt ook met B-logo heb ik begrepen. Die moet dan ook wel in de sandwich hé ;)
Mvg Karl

ceuleer