Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

21's

Gestart door Metpetergaathetbeter, 06 juni 2022, 08:04:52 AM


Michael

Tekst onder het filmpje:
" Acht Belgische locomotieven buitgemaakt tijdens transport vanuit Olesnica in plan 643003. De resterende locomotieven werden op 31 mei uitgevoerd."
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Zijn die nu allen verkocht/weg gedaan?
Spijtig want ik vond het samen met de 27 enz een mooie lok
Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

Jammer dat ze weg zijn , in mijn ogen hadden ze na een revisie nog een tijdje kunnen meedraaien in het binnenlands goederenverkeer.
Zoals vroeger.
Ik heb er steeds heel graag mee gereden en weinig problemen mee gehad.
Groetjes.
Claudio.

Rangeerduivel

Citaat van: C.B. op 06 juni 2022, 12:12:35 PM
in mijn ogen hadden ze na een revisie nog een tijdje kunnen meedraaien in het binnenlands goederenverkeer.

Gelijk heb je Claudio,
Het is zo goed als zeker dat ze ginder nog een 'loc'-leven dienst doen, men is ginder niet zo kieskeurig/verwaand als hier!
Beetje hetzelfde liedje als de vele wagens en vrachtwagens nadat ze hier werden afgeschreven nog een eeuw meegaan in Arabische en/of Afrikaanse landen...
Of minstens in landen die iets armer zijn dan Belgie denkt te zijn! ::)

;)

Herwig

#5
   Duvel  666 ,

   Met het risico dat  'men'  dan begint te klagen dat de NMBS met ouwen brol rondrijdt,    nooit voortuitziend is,    ons belastingsgeld niet tijdig, kundig en
   overdacht herinvesteert,    terwijl het onderhoud en revisie van zo'n locs totaal onverantwoord is,     materieel hardnekkig & tegen beter weten in op de
   baan  houdt,  enz.....  ::)

   -----------

   Olesnica is blijkbaar een provincie in oostelijk Polen.   
   Welke  'partij'  heeft deze locs  "buitgemaakt"  ten nadele van welke andere partij     (  +  normaal versus breedspoor  ?  )

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 06 juni 2022, 13:09:40 PM
Met het risico dat  'men'  dan begint te klagen dat de NMBS met ouwen brol rondrijdt,    nooit voortuitziend is,    ons belastingsgeld niet tijdig, kundig en
   overdacht herinvesteert,    terwijl het onderhoud en revisie van zo'n locs totaal onverantwoord is,     materieel hardnekkig & tegen beter weten in op de
   baan  houdt,  enz.....  ::)

Denk je dat het zo is?

Ik denk dat ze er weinig/niet van wakker liggen wat Jan met de pet er van vindt, maar dat het eerder uit financieel oogpunt bekeken wordt, namelijk ons belastinggeld, hun budget opmaken....
Nieuwe loc's hebben ook onderhoud nodig, het is maar een eventuele reparatiekost die het verschil maakt, en die reparatiekosten worden dan ook weer herhaald op de belastingbetaler, in de vorm van facturen die ze dan opnieuw in hun onkosten brengen....
Een steeds terugkerend item dat ook in de privé wereld schering en inslag is!

;)

the_gold

Laat ons zeggen dat de eerste reeks 2101-2130 verkocht is en in polen staat. Ook een aantal is gesloopt.

De locomotieven 2101, 2102, 2103, 2104, 2106, 2109, 2110, 2112, 2116, 2117, 2119, 2120, 2125, 2126, 2127, 2128, 2129 zijn verkocht aan Polen.

De locomotieven 2111, 2113, 2121, 2130 zijn gesloopt.

De locomotieven 2158, 2146, 2122 zijn in park geplaatst.

De locomotieven 2107, 2123, 2131, 2138, 2139, 2142, 2146, 2147, 2149, 2152, 2154, 2158 zijn buiten dienst gesteld. De rest van deze reeks is nog in dienst.

Locomotief 2160 is de allerlaatste in België gebouwde locomotief (over alle reeksen gerekend, niet alleen de reeks 21).

Locomotief 2132 raakte zwaar beschadigd bij een ongeval in Izegem op 26 april 2007.[1]

Hopelijk bewaard men de 2160.

Metpetergaathetbeter

dat zal schroot worden, ombouwen?  Ik dacht dat ze hier eigenlijk ook al niet krachtig(eigenlijkte licht waren) genoeg waren......net als s 12's ? Die zijn ook niet allemaal ombebouwd en ik dacht dat ze dat ook niet van plan zijn ook......

the_gold

Als het voor de sloop is. Waarom Polen?




Metpetergaathetbeter

#10
men dacht toen ze te koop waren hetzelfde te doen als met die 12'en veronderstel ik...nu is men iets wijzer geworden .....zullen waarschijnlijk verkocht geweest zijn aan de prijs van oud ijzer......hebben een tijd elders gestaan en zijn vervoerd(zie filmpje) met welke redenen ? Ik kwam het fimlpje via FB waar ook een 2 tal foto's staan waar ze allen samen wachten op goede/slechte tijden ....

Herwig

Citaat van: Michael op 06 juni 2022, 11:01:06 AM
" Acht Belgische locomotieven   buitgemaakt   tijdens transport vanuit Olesnica in plan 643003. De resterende locomotieven werden op 31 mei uitgevoerd."

Zij er nu locs   "buitgemaakt"  of helemaal niet   ?    Of werden ze gewoon   -vredelievend-  gezien & gefotografeerd tijdens een transport vanuit Olesnica  ?




Metpetergaathetbeter

google translate slaat er soms naar.....

Rangeerduivel

Citaat van: the_gold op 06 juni 2022, 16:30:22 PM
Als het voor de sloop is. Waarom Polen?

Tja, waarom gaan die oude zeeschepen voor de sloop meestal naar Pakistan en contreien, niet omdat ze het hier niet kunnen hoor, maar omdat er ginder meer winst uit te halen is (uurlonen ed...) ::)

;)

the_gold

Bijna elke nmbs loc werd op Belgisch grondgebied gesloopt.
De hle 11 kwam ook in België aan zijn eind. Dus het is op z'n minst bizar dat men daar zoveel transport in steekt voor een handvol locs.