Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

je profiel en de statistieken

Gestart door Havoc, 04 juni 2022, 11:19:18 AM

Havoc

Als je naar je profiel gaat kijken dan is een van de zaken die je kan aanklikken "Toon statistieken". Uit nieuwsgierigheid daar eens gaan kijken.

De meeste dingen kan ik volgen. "Meest populaire boards qua berichten" lijkt me ongeveer overeen te stemmen met waar ik meestal post.

Maar daarnaast staat "Meest populaire boards qua activiteit"... en daar snap ik niets van. Niet als dat mijn activiteit is en evenmin als het de algemene activiteit is op het forum. Kijk eens naar de top:

1: Schaal TT: er is 1 pagina met draadjes en ik heb er geen enkele post in gedaan. Denk zelfs niet dat ik er 2 gelezen heb.
2: Smalspoor: ok, hier heb ik een en ander zelf gezet. Zeker meer dan in TT. Maar op zich is dat nu ook niet de hotspot van het forum om op 2 te eindigen.
3: Forumbaan: enkele keren per jaar komt daar nog eens een bericht. Maar het derde meest actieve deel vanhet forum?
4: Schaal Z: heeft sinds kort wat opleving. Maar nu ook niet om op 4 te eindigen.

De rest daar kan ik inkomen. Alhoewel "Finescale, Proto87" op 10 is me ook een raadsel. Iemand een idee hoe ze daar aan komen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

guyedgard

idem voor

Meeste online vandaag: 146. Meeste online ooit: 8.628 (11 januari 2020, 04:24:31 am)

zonder woorden
 

svvander

**bots** die hebt ge op elk forum zitten (kunnen searchbots zijn ook)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

Citaat van: guyedgard op 04 juni 2022, 11:47:01 AM
idem voor

Meeste online vandaag: 146. Meeste online ooit: 8.628 (11 januari 2020, 04:24:31 am)

zonder woorden
heb ik eerder ook al eens aangehaald(of een mailtje gestuurd daaromtrent toen er bij ons problemen waren in het verleden) en dat was ooit hetzelfde aantal op 3 rail forum voor het daar eens verkeerd ging

Gerolf

Mijn eerste idee rond die rare cijfers was: Fout in het stukje software dat de statistieken "telt".
Toen ik daarna die ruim 8000 bezoekers om halfvijf 's morgens zag: hacker-aanval. Misschien is er toen massaal naar die TT-pagina's "gesurfd".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Dat van die bots ken ik ook. Die duiken op in de "meest online". Maar die gaan niet naar 1 forumdeel kijken, die lopen gewoon de hele boel af. En ik ben er zelfs niet zeker van dat die draden opendoen, ik vermoed dat die enkel kijken of er veranderingen zijn.

Een hacker aanval naar TT treintjes? :) Zou kunnen dat er inderdaad een of ander script vastgelopen is op een pagina in TT.
Met vakantie voor onbepaalde duur.