Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

bedieningspaneel

Gestart door n/a, 18 november 2006, 19:56:17 PM

n/a

Ik heb een paneel die aangesloten is op trafo 6611 van marklin ??n van 40va is dit.Maar ik kan niet zien hoe de stand is van de wissels.Ik heb hier al gezocht en gelezen over de leds en de schemas maar alles loopt door elkaar en ik zie in het bos de bomen niet meer!Dus zou ik eens willen vragen wat ik nodig heb om het probleem op te lossen maar wel duidelijk zonder om rekenen of studeren want ik sla tilt van al die zaken!Gewoon die led die weet niet wat aan solderen en klaar is kees!Keep it simpel zou ik zeggen want daar heb ik ook afgehaakt!Sorry kiss.Ik heb al gekeken bij conrad om stekkertjes te zoeken om mijn wissels aan te sluiten aan mijn paneel maar al die zaken lijken op elkaar en ik weet niet welke ik best neem!Dus een hele boterham alvast bedankt om te willen luisteren(euh lezen)

INFO

Hi,

Om wat voor soort wisselaandrijvingen gaat het geef eens een merk en een catalogusnummer? Dan weten wij wat je wel en niet kunt doen om het te laten werken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

M rails van marklin in totaal +-25wissels.Ze werken maar ik kan niet zien hoe ze staan!

belair

Dat probleem had ik ook, er is een topic over gestart: "transfo - lampjes en schakelaars" ook in Modelspoor Praktijk. Uw probleem is bij Marklin, bij mij was het Peco. Maar het is toch opgelost.
mvg
Luc

Klaas Zondervan

Wissels van M-rail hebben geen afschakelcontact, en het is ook niet zo eenvoudig om er een terugmeldcontact aan te knutselen, zeker niet als je weinig verstand van zaken hebt.
Er bestaat wel een schakeling in de handel die kan meten in welke spoel de kern zit, en daaraan kun je dan ook zien in welke stand het wissel staat. Ik weet alleen niet zo gauw wie de fabrikant is. Maar Wim weet dat wel.

INFO

Klaas, de firma die deze schakeling maakt is Tams. Op www.conrad.nl is onder bestelnummer 217338 - 89 meer informatie te vinden. Bowpakketprijs 19,95 gebouwd 32,95 voor de terugmelding van de stand van 4 wissels.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

Bij wissels met eindafschakeling d.m.v een contact is ook een indicatie te maken hoe de wisselstaat.
100%betrouwbaar is het niet,maar aangezien het niet om mensen levens gaat toch goed bruikbaar.

wie een schema wil hij vragen.

wim ysbeer


INFO

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Bij wissels met eindafschakeling d.m.v een contact is ook een indicatie te maken hoe de wisselstaat.
100%betrouwbaar is het niet,maar aangezien het niet om mensen levens gaat toch goed bruikbaar.
wim ysbeer



WIHIMMM, die Marklin M-Wissels hebben GEEN eindafschakeling, dus jouw schema's hebben geen nut.

Duracell2 is aangewezen op de KIS flip-flop schakeling of op de Tams schakeling.
Vandaar mijn vraag omtrent het merk en type wissel. Daarmee had ik deze discussie willen vermijden. Dus geen info verstrekken die niet relevant is, dat was de opzet. Dus om de bomen door het bos heen nu eens wel te blijven zien.



Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Dit is wat ik bedoel,ik zou graag hebben dat iemand zegt neem die led artikel dit+die diode artikel dat soldeer dat samen en het werkt!Want ik heb geen benul hoe zwaar die led moet zijn en zo.Ik heb geen zin om 50 leds te bestellen die dan te veel licht geven of andersom.Ik heb swichkes gebruikt van Velleman kan je daar niet mee weg hoe ze staan?

INFO

Duracell2, heb je dan al op www.conrad.nl gekeken naar deze kant en klare oplossing? Kijk bij artikelnummer 217338-89
Download de handleiding, die is in verschillende talen beschikbaar.
Daar in staat stap voor stap hoe het moet.
Als je dat ook niet begrijpt dan stopt het hier denk ik.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

laurens66

Met name de onderste 3 bladzijde's

Marklin heeft ook nog kastjes gemaakt met 2 ledjes erin, ik heb eens 1 uitgeprobeerd maar die werken niet met M-wisselmotoren helaas.
Alleen met K wisselmotoren.

Met die schakeling van Tams in bij mijn weten wel de beste oplossing.

Je kunt bij je schakelaars ook nog met 2 relais, diodes, gelijkrichter en weerstanden gaan prutsen, als je de wissel handmatig om gaat zetten gaan de ledjes niet mee.

tonycabus

Dan zou ik maar eens opnieuw de KIS-reeks gaan lezen in MSM!
Die isbedoeld voor alle schalen, systemen, merken,enz....
Gebruikers van M-wissels van M?rklin kunnen hieruit voordeel halen.
Andere ook, zeker diegenen die wisselspoelen gebruiken ZONDER eindafschakeling (of die eruit gewipt hebben).
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Sorry hoor maar niet iedereen heeft die boekjes!

Gerolf

citaat:
Geplaatst door duracell2
Sorry hoor maar niet iedereen heeft die boekjes!
Maar iedereen kan ze nabestellen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

citaat:
Geplaatst door duracell2

Sorry hoor maar niet iedereen heeft die boekjes!

Boekjes ? We spreken hier over Modelspoormagazine en geen obscure blaadjes ! [;)]

Alle gekheid op een stokje : die 'boekjes' moet je zeker lezen. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *