Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuw boek over de rijtuigen van de C.I.W.L.

Gestart door Boemeltrein, 03 juni 2022, 12:16:45 PM

Boemeltrein

Vandaag kreeg ik het boek "Trains d'exception" in bus, het boek beschrijft alle rijtuigen van de C.I.W.L. van 1920 - 1970.
Geïllustreerd met vele foto's zowel van exterieur als interieur en plannen.
Alles komt aan bod, van constructeurs, de geschiedenis van menig rijtuig tot hun tweede leven bij de VSOE.
Voor de liefhebbers van de C.I.W.L. een echte aanrader, zeker als aardig je plan trekt met de Franse taal.
Het kost 55,00€ en is te bestellen bij LR Presse.





Hieronder ontwaar je een Belgische rijtuig!





[/url]

Alan On Track

Oeh, prachtig. Zeker de moeite waard. Bestaat er ook zo een boek voor rijtuigen van voor 1922?
Modelbouw is een kunst

Boemeltrein

Ja, Alan, er is een boek: Les Voitures et les trains de la CIWL van Robert Nobécourt. Uitgever : Éditions LR Presse.

Het is een beetje een bizar boek want het is handgeschreven maar wel met een compleet overzicht van de rijtuigen en treinen van de CIWL, van elk rijtuig (zelfs het allereerste rijtuig van het jaar 1872 en de daaropvolgende 3-assers, daarna de vierassers en de teak-rijtuigen) is er een tekening, de foto's zijn in feite fotokopies van foto's, verder diagrammen plus treinsamenstellingen van internationale treinen waar de CIWL rijtuigen in had en vele tijdstabellen. 177 Blz, formaat A4 liggend, 60 zw-foto's, 300 tekeningen, 1 kaart.

Je zou in de eerste plaats denken dat het boek amateuristisch maar het bevat een schat aan informatie die vele auteurs gebruiken voor hun publicaties omtrent de CIWL.

Het is niet meer te verkrijgen bij de uitgeverij LR Presse maar je vind het nog op het internet, het is wel in het Frans: bv bij https://www.nvbs.com/product/les-voitures-et-les-trains-de-la-ciwl

Alan On Track

Bedankt voor de tip! Dit interesseert me heel erg  ;)
Modelbouw is een kunst

Alan On Track

Alleen spijtig dat het niet lukt om te bestellen, ik krijg altijd foutmelding wanneer ik mijn betaling wil voltooien op die site. Ik zoek het wel elders.
Modelbouw is een kunst

Rangeerduivel

Citaat van: Alan On Track op 03 juni 2022, 15:57:17 PM
Alleen spijtig dat het niet lukt om te bestellen, ik krijg altijd foutmelding wanneer ik mijn betaling wil voltooien op die site. Ik zoek het wel elders.

Ik zie dat je ook met PayPal kan betalen, lukt dat ook niet? :-\

;)

Alan On Track

Citaat van: Rangeerduivel op 03 juni 2022, 16:56:27 PM
Citaat van: Alan On Track op 03 juni 2022, 15:57:17 PM
Alleen spijtig dat het niet lukt om te bestellen, ik krijg altijd foutmelding wanneer ik mijn betaling wil voltooien op die site. Ik zoek het wel elders.

Ik zie dat je ook met PayPal kan betalen, lukt dat ook niet? :-\

;)

Nee, t'probleem is dat ik een error krijg dat er 'verplichte velden niet ingevuld zijn' terwijl letterlijk alle velden ingevuld zijn. Dus tja
Modelbouw is een kunst