Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Esu loc programmer

Gestart door Michael, 01 juni 2022, 10:36:00 AM

Michael

Ik heb me een esu locprogrammer aangeschaft en zal wellicht met nog meer vragen komen, maar dan staat alles een beetje bij mekaar.
Kan ik met de laatste software versie van de esu loc programmer, alle oudere versies van esu decoders uitlezen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

nmbssncb

De meest recente LokProgrammer software 5.2.1 vindt je hier.

Wanneer je met die software een oude decoder probeert uit te lezen dan zal de software je een melding geven dat uitlezen niet mogelijk is.
In dat geval moet de oudere LokProgrammer software 2.7.9 installeren die ook in de link staat, helemaal onderaan.

Omgekeerd kan ook: wanneer je met software 2.7.9 een nieuwere decoder probeert uit te lezen dan zal het programma automatisch een melding geven dat software 5.2.1 moet gebruikt worden.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

raf

Als je een software update gedaan hebt en je zet een reeds geprogrammeerde loc op de programmer en upload naar de loc dan gaat het programma ook  de software in de decoder terug updaten .
Dan heb je  dus dat je loc's met nieuwe en oude software door elkaar hebt rijden
Geen probleem maar ik wil alle loc's wel up to date houden en dan is het wel een heel werkje

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

vyncky

Citaat van: Michael op 01 juni 2022, 10:36:00 AM
Ik heb me een esu locprogrammer aangeschaft en zal wellicht met nog meer vragen komen, maar dan staat alles een beetje bij mekaar.
Kan ik met de laatste software versie van de esu loc programmer, alle oudere versies van esu decoders uitlezen?

Alles recenter dan de bovengenoemde versie (2.7.9) kan met de huidige software worden uitgelezen. (Ik dacht van decoders  LOPI 3/4/5 )

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michael

Mannen alvast bedankt voor deze toevoegingen, zal eerst maar de software versies downloaden en dan een beetje mee spelen, dan komen de vragen vanzelf naar boven. Wel weer een 10 jaren plan erbij.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154