Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

loc 1030

Gestart door thor, 31 mei 2022, 19:50:05 PM

thor

Kan iemand  me melden hoe ik  het remgeluid van de  Triw 25480 of loc 1030, kbn aktiveren. Na aan storing  op de baan  zijn alle CV's  van deze  loc gewist, jammer, inderdaad, maar ik ben bezig alles  terug op  orde te krijge.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Rangeerduivel

Die handeling moet hier ergens op het forum te vinden zijn, ik heb het gevraagd aan de electrotechnieker bij Amsac, zijn uitleg heb ik toen op het forum hier geplaats maar ik weet nietmeer hoe of waar.
Bij mij werkte het wel...

;)

thor

Een forumlid  had eertijds de benodigde CV door gegeven op  het forum. Vanuit de handkeiding  wodrt er geen gewag  gemaakt hieromtrernt,  naar  mijn mening althans.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Rangeerduivel

Citaat van: thor op 31 mei 2022, 20:05:30 PM
Een forumlid  had eertijds de benodigde CV door gegeven op  het forum. Vanuit de handkeiding  wodrt er geen gewag  gemaakt hieromtrernt,  naar  mijn mening althans.

dat forumlid was ik, maar ik weet niet meer welke cv dat was, sorry.
Ik zal je zijn email adres doorgeven via PB
gewoon omdat ik de brave man niet kan blijven lastig vallen voor steeds hetzelfde onderwerp, stuur hem een Email en het komt wel in orde.
Je mag hem gerust de groeten doen van mij...

;)

Fretbol

Citaat van: thor op 31 mei 2022, 19:50:05 PM
Kan iemand  me melden hoe ik  het remgeluid van de  Triw 25480 of loc 1030, kbn aktiveren. Na aan storing  op de baan  zijn alle CV's  van deze  loc gewist, jammer, inderdaad, maar ik ben bezig alles  terug op  orde te krijge.

Hallo,

Ik dacht dat het CV64 was, nadat ik deze van 15 op 0 had gezet had ik het remgeluid ook bij heel lage snelheid.

Grtn,

Anthony  ;)

thor

Dnk  je wel Anthony,  net  CV gewijzigd cfr je aanwijzing en dit werkt. MERCI!
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Waterman

Citaat van: Rangeerduivel op 31 mei 2022, 20:00:50 PM
Die handeling moet hier ergens op het forum te vinden zijn, ik heb het gevraagd aan de electrotechnieker bij Amsac, zijn uitleg heb ik toen op het forum hier geplaats maar ik weet nietmeer hoe of waar.
Bij mij werkte het wel...

;)

Weet de electrotechnieker bij Amsac toevallig ook welk type decoder daar nu inzit?

Want jmri decoder pro blijft er maar mee sukkelen om die te herkennen en correct in te lezen.

Rangeerduivel

Citaat van: Waterman op 02 juni 2022, 14:26:01 PM]
Weet de electrotechnieker bij Amsac toevallig ook welk type decoder daar nu inzit?

Dat weet ik niet zeker of hij dat weet, maar ik heb een vermoeden van wel... ;D

;)

Waterman

Citaat van: Rangeerduivel op 02 juni 2022, 15:21:28 PM
Citaat van: Waterman op 02 juni 2022, 14:26:01 PM]
Weet de electrotechnieker bij Amsac toevallig ook welk type decoder daar nu inzit?

Dat weet ik niet zeker of hij dat weet, maar ik heb een vermoeden van wel... ;D

;)

Zou je hem dat dan ook eens willen vragen?  :P

Rangeerduivel

#9
Citaat van: Waterman op 02 juni 2022, 22:54:33 PM
Zou je hem dat dan ook eens willen vragen?  :P

Heb ik gedaan, (wat dacht je anders), ik ben ne vriendelijke mens hoor! ;D) ik verwacht eerstdaags antwoord en dan zie je het hier wel...

;)

Rangeerduivel

#10
Antwoord:
De decoder is van Trix Modelleisenbahn (131)

Wordt niet herkend door ESU LokProgrammer!

https://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/technische_informationen/CV-Tabelle-mSD3.pdf

;)




Alberke

#11
Citaat van: Rangeerduivel op 03 juni 2022, 18:45:38 PM
Antwoord:
De decoder is van Trix Modelleisenbahn (131)

Wordt niet herkend door ESU LokProgrammer!

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D