Zolderbaan Wageningen.

Gestart door Wim-Z, 29 mei 2022, 07:23:52 AM

Wim-Z

Zolderbaan Wageningen.

De Z-baan ben ik mee gestopt. Het was allemaal te priegelig. Met de HO-schaal ben ik nu een nieuwe baan begonnen op de zolder.
Wel even een heel gedoe omdat de zolder nogal vol staat met spullen die ik de afgelopen 20 jaar heb bewaard. Dus eerst maar een hoek vrijgemaakt en daar het eerste deel van tafel getimmerd. Daarna een hoop spullen onder de tafel geplaatst zodat ik weer een gedeelte van de zolder vrij kan maken voor de verdere uitbreiding van de tafel. Op die manier kan ik steeds verder uitbreiden over de hele zolder. Tenminste dat is het plan. Voor HO kan ik ook makkelijker objecten en dergelijke printen.
Kortom mijn verschillende hobby's kan ik zo mooi combineren.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

Rangeerduivel

#1
Goed idee,
maar bedenk dat je mogelijk ook eens onder de baan zal moeten werken, eventuele ringleideing aanleggen, later misschien herstellingen uitvoeren, tenzij je daar een andere oplossing voor hebt.
Als je onder de baan moet en je hebt eerst een hoop "allerlei" te verplaatsen wordt de moeite te groot en wordt het maar uitgesteld en uitgesteld...
Is zo maar een overpeinzing van een ervaringsdeskundige hé! :-\
Onder mijn vorige baan in België lag ook een hoop rommel, nu niet meer, dat heb ik er uit geleerd 8)

;)

Wim-Z

Ja je hebt gelijk als je zegt dat het lastig is als het eronder vol staat. Helaas heb ik geen andere keuze dan het eronder te plaatsen. Nu komt het meeste in grote verrijdbare kratten, dus het is niet zo'n groot probleem om ergens iets onder uit te halen. Verder moet ik maar afwachten hoe het in de praktijk uitpakt. Tot nu toe is het te doen.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

Klaas Zondervan

Het klinkt alsof het tijd is om te ontspullen. Van alle zooi die je in 20 jaar hebt verzameld kun je je afvragen of het nog nut heeft.
Ik heb ook een heleboel spul onder de treintafel staan. Het meeste in stapels kratten die makkelijk te verschuiven zijn. Maar zo af en toe kijk ik in zo'n krat wat er allemaal in zit en dan kom ik tot de conclusie dat de helft zo de kliko in kan.

Wim-Z

Zo gaat het hier ook wel hoor. Er is al heel wat verdwenen in die geduldige kliko. Maar dan nog blijft er genoeg over om een plekje te moeten geven. Ik denk wel omdat er toch een hoop onder staat en het nu niet zo geweldig mooi is om te zien. Dat ik een soort van gordijntjes maak de op een lat zijn bevestigd en die ik er makkelijk af kan haken als ik onder de tafel moet zijn. Is iets mooier op foto's en filmpjes. Maar eerst maar bouwen en de rails leggen zodat ik ook de treinen kan laten rijden.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

Wim-Z

Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

rixke rail

Best wat ruimte voor een beh0orlijke baan, Wim.
Dat van die rommel, klinkt bekend in de oren, maar net als Rudi en jij zit het bijna allemaal in verplaatsbare kratten. En de rest van de baan rust vooraan op lage kastjes van een Zweeds winkeltje ... Daarin zitten dan mijn boeken en een deel van mijn treinverzameling ... zéér plaatsbesparend.
Veel succes nog met het bouwen en printen,
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Wim-Z

Citaat van: rixke rail op 29 mei 2022, 10:23:15 AM
Best wat ruimte voor een beh0orlijke baan, Wim.

Dit gedeelte wat je nu op het filmpje ziet is ongeveer 1/3 van wat het totaal moet worden. Maar dat is lange termijn werk. Met die kastjes die jij gebruikt aan de voor kant van je baan is wel een goed idee, dat zal ik eens in gedachten houden.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360