Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

nieuwe reeks 78 mehano

Gestart door janjozef, 18 november 2006, 00:14:51 AM

melilla

#15
En zow is Jurgen met jou ken ik praten[:p]

maar goed da ze hier niet een soort chat kanaal hebben[:D]

SuSke

#16
citaat:
Geplaatst door janjozef

... Ik heb zopas een beetje aan het tellen geweest, er komt een nieuwe reeks 78 uit van mehano totaal 944 stuks en dan nu voor de 3rail rijders : in 3rail komen er daar 240 van uit, dat wil zeggen zomaar eventjes 704 in 2rail daarvan 560 analoog, is Mehano nu gek of wordt er echt zoveel meer in 2rail verkocht dan 3rail, en zitten er op dit forum echt zoveel die echt van rekenen niets kennen ...

De 2 rail analoog lover
Jan


citaat:
Geplaatst door marctje
ik geef jan 200% gelijk. de meeste winkeliers nemen bv. 30 loks in gelijkstroom en 10 loks in wisselstroom in stock. gevoilg is dat de wisselstroom sneller verkocht raakt wegens minder in stock.

stock is aankoop en ook hier geldt voor winkels 2weg is goedkoper in aankoop dan 3weg.



Is dan zeker een goeie zaak voor de 2-rail analoge rijder.
En de handelaars zijn en blijven handelaars, het zijn mensen die zaken doen om de kost te verdienen en ik volg daarin voor het volle pond de respons van marctje.

Die reeks 78 geeft mij de mogelijkheid om een reeks 77/78 vast te krijgen met standplaats Antwerpen-Noord. Voor mij dus geen probleem, hoe meer Mehano er produceert hoe liever ik het zie.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

n/a

#17
citaat:
Geplaatst door janjozef

Iedereen hier kent mijn slecht karakter, en ik ben daar fier op.



ZELFKENNIS IS HET BEGIN VAN ALLE WIJSHEID [:I]

Ludwig

#18
Hier zitten mensen op het forum die veeeeel vrijetijd moeten hebben .
jongens toch,als je niets zinnigs te plaatsen hebt op dit forum,zou je het dan niet beter zo laten ???[:(]LUDWIG
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

GeM

#19
citaat:
Geplaatst door janjozef

*snip*
Op het forum zitten een hoop klein snotjong samen die enkel een hoop genleit kunnen maken maar voor de rest weinig zinnigs kunnen vertellen. arm vlaanderen en ook arm nederland.*snip*


[B)]Allee, bedankt [:D], ook in naam van de anderen [;)]

Efkes terug on-topic: het gehele gedoe met nog maar eens wat nummers van de reeks 77/78 is een goeie zaak, zeker voor de 2-railers. Immers : dit bewijst dat er hopen stock van is (nog rap efkes wat palletten met overschot herspuiten naar een nieuw nummerke[?]). Binnenkort krijgt ge een 77 kadoo bij aankoop van 1 bussel prei of het zal niet veel schelen. Hoe meer overschot, hoe lager de prijzen! [^]
Ik kijk alvast nog even de kat uit de boom, binnen de 6 maanden worden we via ebay wel overspoeld met de overstock...
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

loebaske

#20
Gij zijt toch ook nen sloeber zenne Jan, diep in de grond zijde nen goede gast..moar ge moet hem der in krijgen h? [:)]

marctje

#21
CiteerGeplaatst door Rochevalien

speciaal voor Marctje : 1)ik ben geen lid van de MTD en ook niet geweest.



beste gerrit, ik heb nooit gezegd dat je lid bent, was of wordt van MTD maar dat je niet iedereen over 1 boeg moet gooien en dan zeker niet over een club waar je niet eens lid van bent. als wij in het bestuur kiezen voor bepaalde mensen op een bepaalde funktie is dat wel degelijk ons eigen recht en hoeven wij ook alleen maar verantwoording af te leggen tegenover onze eigen leden en niet tegenover een forumlid dat zich vergenoegd in het blazeren van andere mensen. zoals ik al zei in mijn vorige reactie moet je soms iets 2 maal lezen voor je je gal spuuwt. hier heb je nog maar eens bewezen dat dit blijkbaar heel moeilijk voor je is, dus zou ik je willen vragen : bezint voor je begint en kom eens praten met de leden van MTD voordat je nog eens je mening uit.

voor mij is deze discussie nu gesloten via het forum, wil je nog iets kwijt kom gerust eens langs voor een babbel en een pint (of meer)

vriendelijke groeten
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

bartie

#22
citaat:
Geplaatst door janjozef


Op het forum zitten een hoop klein snotjong samen die enkel een hoop genleit kunnen maken maar voor de rest weinig zinnigs kunnen vertellen. arm vlaanderen en ook arm nederland.

Heren de slechtheid in persoon
Jan



Daar bedoelt ge dan ook uzelf mee hoop ik, want jou laatste zinnige onderwerp of relevant antwoord op een vraag is ook al h??l ver te zoeken.
Als de moderators niets doen tegen het onbeschofte en kleinerende taalgebruik van Jan, zal ik mijn volgende reacties op posts van Jan op een gelijk niveau geven.

Bart.

Rochevalien

#23
citaat:
Geplaatst door marctje

CiteerGeplaatst door Rochevalien

speciaal voor Marctje : 1)ik ben geen lid van de MTD en ook niet geweest.



beste gerrit, ik heb nooit gezegd dat je lid bent, was of wordt van MTD maar dat je niet iedereen over 1 boeg moet gooien en dan zeker niet over een club waar je niet eens lid van bent. als wij in het bestuur kiezen voor bepaalde mensen op een bepaalde funktie is dat wel degelijk ons eigen recht en hoeven wij ook alleen maar verantwoording af te leggen tegenover onze eigen leden en niet tegenover een forumlid dat zich vergenoegd in het blazeren van andere mensen. zoals ik al zei in mijn vorige reactie moet je soms iets 2 maal lezen voor je je gal spuuwt. hier heb je nog maar eens bewezen dat dit blijkbaar heel moeilijk voor je is, dus zou ik je willen vragen : bezint voor je begint en kom eens praten met de leden van MTD voordat je nog eens je mening uit.

voor mij is deze discussie nu gesloten via het forum, wil je nog iets kwijt kom gerust eens langs voor een babbel en een pint (of meer)

vriendelijke groeten




>>>> Zo kan ik het ook! Toch nog enige bedenkingen bij deze zaak:

1) Als Jan een normale toon zou aanslaan en uitlatingen als "snotjong" ,"forumleden die niet kunnen tellen"  "Iedereen hier kent mijn slecht karakter, en ik ben daar fier op" enz ,enz achterwege zou laten hadden we nu een normale ,gezellige discussie en zaten we niet ruzie te maken.

2)Als Jan nu in zijn eerste post zou onthuld hebben WAAR hij die cijfers vandaan heeft zou dat ook al een stap in de goede richting zijn.

3)Als je iets beweerd moet je dat ook kunnen staven (bewijzen maw)Is Mehano echt gek ? of gewoon commercieel bezig? ik beschik niet over verkoopscijfers die het verschil in verkoop tussen 2rail en 3rail aantonen,Jan blijkbaar wel.
Indien die verkoopscijfers niet echt zijn en men zich bv op de verkoop van ??n winkelier baseerd zijn we aan het gissen en speculeren.We geraken dan bijgevolg in een eindeloze discussie.

3)Ik vergenoeg mijn in niets en zeker niet in het "blazeren" of kleineren van forumleden.Ik stoor mij w?l enorm aan het platte,arrogante en soms moedwillig uitdagend taalgebruik op dit forum.Iedereen heeft een eigen mening en is vrij die hier te verkondigen ?n te verdedigen maar dat mag w?l op een beschaafde manier gebeuren met respekt voor elkaar.


Gerrit Van Roy

Gerolf

#24
Ik ken Jan al een tijdje, Gerrit heb ik in Mechelen voor het eerst "live" ontmoet. Beiden hebben ze mijn oprecht respect.
Voor zover ik mensenkennis bezit: als die twee jongens eens bij mekaar zouden gaan zitten - liefst bij pot en pint - zouden ze merken hoeveel ze gemeenschappelijk hebben.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

#25
Oei zie dat ze dan gaan kweken.[:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about