Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dagelijks brood

Gestart door rixke rail, 27 mei 2022, 16:50:33 PM

Klaas Zondervan

Ik ken ook niet alle wetten op mijn duimpje. Maar ik heb dit wel eens ergens gelezen.
Dit voorschrift zou er ook de reden van zijn dat je overal in België broodautomaten ziet staan. De bakker moet wel dagelijks brood bakken, maar dat legt hij vervolgens in de automaat zodat hij zijn winkel niet hoeft open te doen.
In Nederland heb ik nog nooit broodautomaten gezien.

Rangeerduivel

#91
Kleine toevoeging, het brood in de automaten wordt konstant lichtjes opgewarmd zodat het de indruk geeft steeds kraakvers te zijn.

;)

Herwig

#92
Citaat van: Klaas Zondervan op 01 juni 2022, 16:36:42 PM.
Dit voorschrift zou er ook de reden van zijn dat je overal in België broodautomaten ziet staan. De bakker moet wel dagelijks brood bakken, maar dat legt hij vervolgens in de automaat zodat hij zijn winkel niet hoeft open te doen. 

>   Broodautomaten staan hier bij wassalons, benzinestations, bushaltes, gewoon zo maar ergens tussen huizen in.  Niet bij een bakkerswinkel. Brood voor de kasten worden met bestelwagens aangevoerd vanuit (grotere of kleinere) bakkerijen. 
De dorpsbakkers(winkels) zijn van 's ochtends vroeg tot 18u  open.  Ook open op zondag.   Eén dag in de week gesloten.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 juni 2022, 13:08:33 PM
Nog ter info: La Loraine leverde vroeger ook aan Colruyt, maar die eisten na een tijdje dat het brood een dag oud was ...
trouwens niet alleen in Colryt(in mindere mate hangt het af van de omstandigeheden van de winkel ter plaatse...
[/quote] en de geografische ligging van de winkel

GvbuuH

Ik wist niet dat in Nederland ook broodautomaten waren, maar na even Googelen blijkt dat er zelfs een in mijn regio zit, in de stad Groningen. Ik dacht dat het echt iets Belgisch was, zoals lekkere biertjes, maar ook die hebben ze hier. Als ik weer eens naar de stad ga, ga ik eens zo'n broodje bekijken en proeven.

Floris

Citaat van: Rangeerduivel op 01 juni 2022, 17:55:47 PM
Kleine toevoeging, het brood in de automaten wordt konstant lichtjes opgewarmd zodat het de indruk geeft steeds kraakvers te zijn.

;)
oh dat klinkt als de snackmuur! Al is die indruk daar beduidend minder overtuigend. gehaktstaven uit de muur om tqwee uur snachts, leer van buiten soep van binnen  8)

Metpetergaathetbeter

hier hebben we zowat elke automaat, als eens aardbeien, bloemen, brood,.........

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 juni 2022, 09:46:16 AM
hier hebben we zowat elke automaat, als eens aardbeien, bloemen, brood,.........

Belgenzijn nu éénmaal intelligenter dan..... :D ;D ;D ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter

zijn Uw woorden hé Rudy, ik zou er in de verste verte nog niet aangedacht hebben ....

Herwig


Allen daarhéén !                          https://www.bakkersvlaanderen.be/nieuws/algemeen/breed-infomoment-broodcultuur-in-vlaanderen