Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dagelijks brood

Gestart door rixke rail, 27 mei 2022, 16:50:33 PM

Herwig

#45
   Daarom heet dat ook een glazen boterham .

    >   Wij vertoefden vorig lang weekeinde in Waals-Brabant  (voor de Special Olympics, in BL'A, Eigenbrakel)
          Rond de Leeuw van Waterloo en ruimere omgeving zagen we rondom chique graanvelden. 
          Dus 't komt toch nog goed met ons dagelijks brood.

Boemeltrein

Dus ik bak mijn brood zelf, bespaar en besteed dit geld aan af en toe een glazen boterham ;D enne in allebei zit gist ;D

Metpetergaathetbeter

naar het schijnt komt de beste tarwe helaas uit Oekraine waar het de beste kwaliteit heeft dankzij de ideale omstandigheden om te groeien (vooral de warmte aldaar eens het groeit)

Peter

Tja, om eerlijk te zijn...wij halen ons brood bij Lidl.  95 eurocent pers stuk. We kopen er telkens vier en vriezen die dan in.
Voor we verhuisden bakte mijn echtgenote ze zelf met zo;n automaat , maar de AVEVE winkels zijn verhuisd en veel te ver (Burcht en Edegem
om met het openbaar vervoer telkens das bloem daar te gaan halen
Met vriendelijke groeten
Peter

Tothebeach

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 mei 2022, 14:35:07 PM
naar het schijnt komt de beste tarwe helaas uit Oekraine waar het de beste kwaliteit heeft dankzij de ideale omstandigheden om te groeien (vooral de warmte aldaar eens het groeit)

Dat zou kunnen, maar voor brood is het ook van belang dat het goed gemalen is. Het meeste meel en bloem dat je koopt in de supermarkt is eerder 'gesneden' dan daadwerkelijk gemalen. Ik koop het meel en bloem dan ook bij de molen bij mij in de buurt, het graan is daarmee gelijk ook lokaal :)

Groet,
michel

Stedahult

Nu moet ik wel toegeven, dat ik afgelopen
week wel schrok van de prijzen in België
voor de dagelijkse boodschappen. De benzine
is bij jullie beter te doen dan hier, maar
hetgeen wat je dagelijks nodig hebt niet.
Mvh. Steef

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Stedahult op 30 mei 2022, 16:07:02 PM
. De benzine
maar dat doen we in Belgie niet in onze broodbereiding  ;)

Alberke

Wat hebben we geleerd:
-bij de bakker is het brood duur
-in de supermarkt is het goedkoop
-het verschil tussen meel en bloem
-er zijn er die zelf hun brood bakken en die vinden dat goedkoper en beter
-het leven is duur

kunnen we het nu over modelspoor hebben?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

hoe zit t met de prijzen in broodautomaten? Hoorde ooit dat zoiets bestond in belgië maar geloof niet dat ik ze ooit in t echt van dichtbij gezien heb.

Herwig

#54
aan Hugo-Albert:   dat is voor in de rubriek hierboven: ModelSpoorBabbelHoek
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?board=139.0

aan Floris,
Woon in een dorp/parochie:  er staan er hier meerdere, van die onbemensde broodkasten.  Is geen zeldzaamheid.
Wordt gevuld met  'gewoon' brood , wit en meergranen.  Is geenszins minderwaardig, noch opvallend duurder, dacht 'k. 
En je wordt nooit verleid om andere lekkere dingen mee te nemen, zoals bij onze bakker ....maar dat kan je als een voor- of nadeel beschouwen.

Havoc

Citaat van: Herwig op 30 mei 2022, 13:49:52 PM
Broodmachine:
Heb er hier één staan, maar niet meer gebruikt sinds verhalen uit eerste hand van in brand gevlogen exemplaren ..( op timer 's ochtends ...)
Onbewaakt laten we dat ook niet draaien. Die machine is nog niet in de fik gegaan. Een laptop batterij wel en daar waren we gelukkig bij. De bakker (en suppermarkt) zijn op 500 meter of zo, daar haal ik ook de auto niet voor. Maar het is geen warme bakker spijtig genoeg.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 mei 2022, 14:02:31 PM
hetgeen je niet aan brood uitgeeft geef je dan aan andere zaken uit.......grote pinten zwaar bier, begin je dat dan ook zelf bier  te brouwen?
Waarom niet ;) Maar als je niet van afwassen houdt dan moet je niet aan brouwen beginnen. Ik heb ooit een boek over bier brouwen gekocht en dat was het eerste dat er in stond. Afwassen, afwassen en dan nog eens afwassen. Als je dat niet ziet zitten moet je niet verder lezen. Ik heb dan ook niet verder gelezen.

Citaat van: Alberke op 30 mei 2022, 16:31:06 PMkunnen we het nu over modelspoor hebben?

Waarom? Het is hier de off-topic hoek daar mag het niet over treinen gaan. En als je iets over treinen post in de andere delen dan komt er toch geen reactie.... Waarom zou je nog de moeite doen om iets over treinen te zetten?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Citaat van: Floris op 30 mei 2022, 17:16:31 PM
hoe zit t met de prijzen in broodautomaten? Hoorde ooit dat zoiets bestond in belgië maar geloof niet dat ik ze ooit in t echt van dichtbij gezien heb.
Je kan alles in de automaat ktijgen hier: brood, aardappels, melk, bloemen, soep, ijs, vlees (diepvries), uien, aarbeien....

Het enige wat wij niet hebben zijn kroketten en bitterballen. Maar eerlijk gezegd, niemand hier die dat mist :D :D :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Alberke

Citaat van: Havoc op 30 mei 2022, 17:30:31 PM
Citaat van: Floris op 30 mei 2022, 17:16:31 PM
hoe zit t met de prijzen in broodautomaten? Hoorde ooit dat zoiets bestond in belgië maar geloof niet dat ik ze ooit in t echt van dichtbij gezien heb.
Je kan alles in de automaat ktijgen hier: brood, aardappels, melk, bloemen, soep, ijs, vlees (diepvries), uien, aarbeien....

Het enige wat wij niet hebben zijn kroketten en bitterballen. Maar eerlijk gezegd, niemand hier die dat mist :D :D :D
Maar die hebben we dan weer in het frituur!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Herwig op 30 mei 2022, 17:22:22 PM
aan Hugo-Albert:   dat is voor in de rubriek hierboven: ModelSpoorBabbelHoek
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php?board=139.0
Ah, merci, ik dacht al dat ik verkeerd zat!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel