Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Locs voor goederen of reizigers?

Gestart door Metpetergaathetbeter, 02 mei 2022, 13:59:08 PM

Metpetergaathetbeter

het stond boven je reactie geschreven de wagons matchen niet. Trouwens heeft TSP ooit zo'n loc eens in zo'n kleurtje gestoken ik weet niet hoelang geleden

Metpetergaathetbeter

https://www.spoorwegnostalgie.be/Europa/51%20Kinkempois/51%20Kinkempois.htm zeg nooit nooit toen die verschilderd werd reden zowel I6 als I10 rond in minstens 3 kleuren(i6 slaaprijtuigen 4 kleuren)

Jurgen

Niet iedereen zit ieder uur van de dag op het forum hé. Een commentaar kan dan al eens weg blijven, zeker als het nog maar 2u online staat...
En dat oranje rijtuig lijkt niet goed op de sporen te staan, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn. Is het dat wat je wou horen Hugo?  :P ;)

@Peter, heb je deze combinatie ook ooit met die loc gezien? Ik vrees er een beetje voor.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#18
heb ik ook nooit beweerd, maar een 15.. reed ook geen goederentreinen, laatst ergens op fb een 1503 met Fal wagons gezien

55erke


Ah , je kunt het soms zo zot niet bedenken of het heeft rondgereden. Ik bekijk veel foto's op het net en andere , en ik verbaas mij nog vaak welke combinaties er mogelijk zijn.
Zo zag ik net nog een foto van een 13 met bordeau m2 rijtuigen er achter.  Of een 11 met groene m2's
Zeg niet te snel nooit...

Jurgen

Citaat van: 55erke op 25 mei 2022, 07:53:43 AM
Zo zag ik net nog een foto van een 13 met bordeau m2 rijtuigen er achter.

Daar ben ik nu wel benieuwd naar om die eens te zien. Niet omdat ik je niet geloof hoor, gewoon uit nieuwsgierigheid.
De eerste Reeks 13 kwam in 1998 in dienst en de laatste M2's zijn in 2003 buiten dienst gegaan. Ik heb een klein vermoeden dat dit een test zal geweest zijn om de reeks 13 te homologeren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Jurgen, kan ook een "slooptransport" zijn geweest.
Ik gok zo maar :-\

;)

rixke rail

Voor alle duidelijkheid : de reeks 15 (alsook 16 en 18) waren niet gemaakt/geschikt voor goederentreinen, maar voor grensoverschrijdend personenvervoer .. Wat natuurlijk niet wegneemt, dat ze nooit zo'n dienst gedaan zouden kunnen hebben, maar ik heb nog nooit ergens een foto gezien, die dit zou moeten staven. Misschien Sicco ?
Op de modelbaan, doe je natuurlijk je eigen goesting ..
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter

Citaat van: rixke rail op 27 mei 2022, 09:45:42 AM
Voor alle duidelijkheid : de reeks 15
ergens op FB kwam ik die tegen in een posting van ongebruikelijke samenstellingen

rixke rail

De officiële teksten uit het hlt van de hle 15 en 16 ...

HLT-HLE 15~01 by Eric  Baert, on Flickr

HLT-HLE 16~01 by Eric  Baert, on Flickr


Laat het dus nu eens en voor altijd duidelijk zijn.
Model- en grootspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter

ik ging eens op zoek maar vind die niet meer weer, je hoeft niet meer te argumenteren want ik geloof U wel, maar heel zelden blijkt de werkelijkheid en de regeltjes blijkbaar even naast elkaar te liggen. Trouwens bij de DB 103 was ook personenvervoer toch ooit een artikeltje gezien over een goederentrein met dezelfde 103

rixke rail

En ondertussen heb ik gevraagd aan de admins dit een apart draadje te maken, wat intussen ook gebeurd is ...
Omdat het anders onoverzichtelijk wordt op het oorspronkelijk draadje.
En dan krijg ik in tussentijd een mail van een collega, met een foto van ... :
"Spoorwegjournaal 123 blz 72. Er bestaan nog andere voorbeelden.
Reeks 16 ook maar echte uitzondering.
Reeks 18 niet (bijna zeker) maar zuster SNCF CC 40100 wel (zelfs  regelmatig)."
En dan merken we dus dat bij de nmbs hun eigen reglementen (uit 1964, maar toch) in de wc op een rolletje zit,  :-[
Grootspoorse groeten,
ERic

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rgp

Rixke,

De HL12 was ontworpen voor snelle, lichte reizigerstreinen, maar heeft ook lichte goederentreinen getrokken (er is ergens een foto van de HL12 in Roosendaal)

Roland

Metpetergaathetbeter

#28
Citaat van: rixke rail op 27 mei 2022, 16:42:56 PM
Reeks 18 niet (bijna zeker) maar zuster SNCF CC 40100 wel (zelfs  regelmatig)."
ERic
ik dacht dat die ook in de dezelfde posting werd genoemd met een regelmatige dienst naar Belgie(alez geen personentreinen). Ik bekeek enkel de 15, want het was tss 2 Franstaligen onderling

Thommy

Citaat van: rgp op 27 mei 2022, 18:24:55 PM
Rixke,

De HL12 was ontworpen voor snelle, lichte reizigerstreinen, maar heeft ook lichte goederentreinen getrokken (er is ergens een foto van de HL12 in Roosendaal)

Roland

Heb zo jaren geleden in een boek (in de bibliotheek) over treinen foto gevonden van een HLE11 met goederenwagens... (in de haven van Zeebrugge). Beide dus buiten normale werkgebied.
Greetz

Thommy