Treinbegeleider NMBS

Gestart door eve, 24 mei 2022, 09:56:45 AM

eve

Onderwijs hier, onderwijs daar...

Het onderwijs is een dienst die door de gemeenschap wordt aangeboden.
Het is aan het individu om daar gebruik van te maken naar best vermogen.

Het lijkt wel of het diploma alleen bevestigd dat je lichamelijk aanwezig was terwijl de docent stond te praten.
Niet noodzakelijk geestelijk.

Krijg je natuurlijk als je gaat opdelen in hoofdvakken en bijvakken. En -tig soorten middelbaar onderwijs...

Mvg, Erik.

Boemeltrein

Beste Wouter, ik heb vaak een trein genomen tussen Kontich en Leuven, op dit traject met overstap heb ik vaak geen treinbegeleider gezien, wel al eens de treinbegeleider zien verdwijnen naar de bestuurdersruimte, of in eerste klas bezig gezien op zijn smartphone, sorry maar dit was het wat ik als passagier kon zien. Als ik terugkijk naar de periode dat ik vaak tussen Antwerpen en Parijs reisde waarbij ik op die 4 uur soms meermaals de treinbegeleiders zag controleren is dit wel een hard verschil. Ik ben ervan overtuigd dat een ruime meerderheid van de treinbegeleiders hun job in eer en geweten uitoefenen maar soms is het vreselijk opvallend dat je vaak niemand ziet en je als een gek op zoek moet naar een treinbegeleider....

Havoc

Citaat van: mardig23 op 24 mei 2022, 11:57:25 AM
https://cdn.belgiantrain.be/-/media/sucessfactor/NL-gids-treinbegeleiders
Dat is redelijk duidelijk vergeleken met wat je soms als vacatures ziet. Nu ja, niets zo verhelderend als een een goed gesprek met iemand die het vak doet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.