gebundelde artikels

Gestart door rgp, 23 mei 2022, 20:58:52 PM

rgp

Naslagwerkjes.

Ik ben geen abonnee meer van MSM, gewoon omdat mijn interessegebied een beetje verschoven is.

Maar ik vind in die MSM wel zeer goede artikels terug, gespreid over meerdere nummers.

Zou het niet interessant zijn, om onder een bepaalde vorm artikels te bundelen en uiteraard tegen betaling te publiceren ?

vb: men is nu een reeks begonnen over "laseren".  Waarom geen "extra nummer" uitgeven over moderne technieken: laseren - 3d printen - cnc frasen.

Roland

renstimpie

Een goed idee!  een soort van MSM Specials maken.. :)

rgp

Tim,

Inderdaad, gebeurt bij andere tijdschriften.

Ik zou ze kopen bundeltjes van Rik Martens, peter van gestel, ..... nu koop ik niets.

Roland

Herwig

#3

        Zoiets ?            https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,23799.msg328572.html#msg328572

        ( blijft:   welke gepensioneerde gaat dit efkens doen ? )
                               

Jurgen

En hoe zie je dat dan?

Dezelfde artikels als diegene die in het verleden verschenen zijn, samengebundeld in 1 boek, een soort van compilatie aflevering met de best of van een serie?
Of volledig nieuwe artikels waarmee een gans exemplaar gevuld zou moeten worden die nadien ook niet in de 'gewone' MSM zullen verschijnen? En moeten wij, als abonnees, dan extra betalen voor dat exemplaar of krijgen we het bovenop onze 'gewone' magazines? Dat laatste zou me normaal lijken omdat we anders, als abonnees, een deel zullen missen. Voor de uitgever betekent dat dan wel een extra kost. Gaan jullie als niet-abonnees dan akkoord dat jullie een meerkost betalen, hoger dan een 'gewone' MSM, zodat de uitgeverij uit de kosten geraakt?

Dit zijn nog maar een paar bedenkingen die ik hier uit mijn mouw schud, maar er zullen er ongetwijfeld nog meerdere zijn.
Vandaar ook mijn vraag, hoe zie je dat dan?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rgp

Jurgen,

Al je vragen hebben al een antwoord, we hoeven dus niet het "warm water" of " het wiel" opnieuw uit te vinden.

Kijk naar Loco Revue (ben er al bijna 45 jaar op geabonneerd -van juni 1976 - en door een toeval heb ik zeer veel nummers van ervoor ook kunnen bemachtigen - n°1 is van 1937 !). Alle "Hors Series" worden aan een vaste prijs aangeboden en je kunt er ook een abonnement op nemen, ze vallen dus buiten het gewone abonnement.  De artikels in die Hors Series zijn niet verschenen aldus in de gewone Loco Revue, maar eerder een soort uitbreiding.

Roland

svvander

Topgear deed dit ook, maar dan per wagenmerk een "Special edition". (Bugatti, Ferrari, McLaren...) Wat mij daaraan dan stoorde als abonnee: 98% van de artikelen en foto's die daar dan instonden, waren identiek aan alle artikelen die al verschenen waren.

Ik ben voorstander van het idee, maar dan moet er ook iets meer extra en nieuw bij staan. En geloof mij, maak er een hardcover van en dit verkoopt.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Michael

Ik zou alleen belangstelling hebben als de uitgave meer te bieden heeft dan wat in MSM staat, heb niet voor niks de hele reeks.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dani

En wat ga je dan bundelen ?  Want iedereen zal andere interesse hebben, dus je gaat altijd mensen "voortrekken" en anderen "teleurstellen".
Verplichte aankoop maken is niet echt aangenaam, want dan betaal je voor dingen die je misschien niet echt veel interesseren.
Anderzijds is het inerdaad heel veel extra werk en is de vraag of er echt genoeg afname gaat zin om dat te verantwoorden.

Het is een moeilijk vraagstuk met veel variabelen en  ook veel persoonlijke insteken van alle kanten.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

#9
is al eerder gesuggereerD maar eigenlijk niet op ingegaan wegens te weinig potentiële lezers(afzet)

Alberke

Een special met gebundelde items, maar dan met aanvullingen want anders heeft het weinig zin.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

rgp

Aan de moderators

Draadje mag gesloten worden, want:
- er wordt niet naar het uitgangspunt gekeken en dus ook niet gelezen
- het gevoel mij overvalt dat ik de goegemeente uit hun comfortzone haal

'k had het beter niet gepost

Ik lees wel de specials op een ander

Roland

Herwig

#12
Hoe bedoelt u ?
Heb uw beginpost meermaals herlezen en stel de wedervraag nogmaals:   wie zou die  "extra's" maken ? 
Fotografisch en qua tekst ?
En een beetje kwalitatief, bij voorkeur.
't Komt dan simpelweg bovenop de maandelijkse  'arbeid'  voor de hoofdredacteur en de redactiemedewerkers, toch ?
Of er moest zich, wie weet, éne enthousiaste externe vrijwilliger aanbieden ...
Wordt vervolgd.

SuSke

#13
't Is gewoon oude wijn in nieuwe vaten.

De hele discussie is al eens gevoerd in 2015 en zal in de loop der jaren zeker nog wel eens gevoerd worden.

Citaat van: Herwig op 24 mei 2022, 12:14:25 PM
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,23799.msg328572.html#msg328572

Als je dit draadje doorleest, vind je gelijk ook de meest heikele punten opgesomd.
Met andere woorden, waar de markt in 2015 niet rijp voor was, zal ze heden ten dage ook niet rijp voor zijn gezien de geopolitieke evoluties en de daaruit voortvloeiende sneer in onze portemonnees.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

die Franse bladeren hebben een veel groter afzet in Europa en wellicht wel een stukje Amerika dus gemakkelijker om er mee te starten