Auteur Topic: Piko NMBS 8214  (gelezen 685 keer)

Offline 55erke

  • Forumlid
  • Berichten: 949
  • Voornaam: Johan
Piko NMBS 8214
« Gepost op: 22 mei 2022, 20:28:19 pm »

Onlangs heb ik de mooie 8214 Atlanta van piko gekocht.
Deze was analoog maar digitaal voorbereid.
Ik heb de loc dan voorzien van een decoder:
ESU lokpilot 5  Dcc 59622. Plux22

De loc rijd , lichten werken enz..
Maar het rijgedrag is nogal vreemd.  Hij lijkt maar 3 rijtrappen te hebben , rap , snel en heel snel.
Niet bepaalt handig voor een rangeerloc  ;D

Iemand advies of tips aan wat dit zou kunnen liggen en eventuele oplossingen ?

Mijn baan word bestuurd met een central station van Märklin.

Groetjes

Nmbs 8214 atlanta by J S, on Flickr


Offline Cozzy

  • Forumlid
  • Berichten: 713
    • ailleurs-niverance
  • Voornaam: Tom
Re: Piko NMBS 8214
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2022, 20:41:06 pm »
Hallo Johan,

Eventueel kan de uitleg in deze link helpen?

Succes!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Offline Alberke

  • Forumlid
  • Berichten: 2.499
  • Voornaam: Hugo
Re: Piko NMBS 8214
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2022, 20:43:17 pm »
Mooi!
Moet die LP5 niet "wijsgemaakt" worden dat het een Mârklin is?
En anders de CV54 truc
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Offline Waterman

  • Forumlid
  • Berichten: 326
  • Voornaam: Patrick
Re: Piko NMBS 8214
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2022, 13:09:46 pm »
Mijn motorwagens van Piko hadden hetzelfde probleem, en automatisch instellen met cv54 hielp niet.

Er heeft hier toen iemand de juiste instellingen gedeeld in een topic over deze motorwagens. Als jouw loc dezelfde motor heeft werken deze misschien daarvoor ook.

Bovenstaande link geeft een mooi overzicht van de cv's voor de motorinstellingen, maar heeft iemand een link met uitleg over hoe je het instellen van een motor nu praktisch aanpakt?