Eerst en vooral dank voor de complimenten heren!
Puko's tussen de Bilzen Zoals velen hier al zeggen zal het inderdaad mooier zijn als de puko's tussen de bilzen liggen. Rob zijn voorbeeld laat duidelijk zien dat het kan (Ik was dit baantje al bijna vergeten. Ik herinner het mij nog van toen de opbouw nog bezig was.)

Overstap 2 rail De overstap naar 2 rail heb ik al meerdere malen overwogen. Zeker als ik bekijk dat 90% van materiaal Roco, piko of omgebouwde Lima is. Bezit zelfs maar 1 echte Märklin lok als 3 rail rijder. In totaal heb ik een 25 locs liggen waarvan er 20 zonder probleem 2 rail kunnen worden, alle wagons (80st) zijn eigenlijk allemaal 2 rail ,rijden doe ik ook nu ook sinds kort met een z21..... van Roco
Heb zelfs al men spoormateriaal in 2 rail klaar liggen (code 83-100)
Maar waarom toch nog steeds Märklin .... Ik ben namelijk al bijna 9 jaar lid bij MSC de Pijl en met betrekking tot de Märklinbaan en de bijhorende Marklinisten. Ondertussen ben ik al goed ingeburgerd in deze groep. Een tweede reden is dat ik thuis wel wat C-rail heb liggen en ik gemakkelijk eens op de grote tafel of op de grond een baantje legde. (Vroeger wat meer als nu) en daar is het 3 rail systeem best handig voor ... 2 draadjes en rijden maar.
Misschien zal het ook een beetje liggen aan de sociale druk om niet zo maar over te stappen van systeem haha. Want ja dat leeft toch nog in elke club heb ik gemerkt. 2 rail vs 3 rail
ConclusieIk ga overlopen welk materieel ik zou willen gebruiken op mijn thuisbaan. Opzich gaat hier maar een specifiek aantal locs en wagons over rijden . Op basis van dat dan toch de overweging te maken enkele machines om te bouwen. Op deze manier kan ik in beide systemen verder gaan.
Ik laat hier binnenkort meer over weten.