Godinne een nieuwe module baan

Gestart door Michael, 19 mei 2022, 06:23:22 AM

Michael

Nu het Nederlands diorama klaar is en het huis uit is kan ik beginnen met de bouw van een nieuwe module baan op zolder, afgelopen jaren verschillende banen op zolder gebouwd, de één nog groter en ingewikkelder dan de vorige, tot vorig jaar. Er stond toen een vaste baan 3 verdiepingen, 2 klimspiralen, alles voorzien van profi rails. April 2021 besloten om deze baan volledig af te breken en alle rails te verkopen. Tot zover de voorgeschiedenis.
Nu de nieuwe baan. Van een vorig groot project had ik nog flink wat stroken populieren hout over, voldoende om 10 module bakken te maken van 100x38 cm. Deze afmeting brengt meteen een flinke beperking met zich mee, maar daar ga ik me tevreden mee houden, ook een leuke uitdaging om op een beperkt oppervlak toch iets moois neer te zetten.
Achterwandjes en koof voor de voorste rij module bakken
Onderstaand een schetsje van hou de module bakken komen te staan.


Sporen plan, het worden twee ovalen, dus in het zichtbare deel dubbel spoor, in het niet zichtbare deel komt het schaduw station, met 2 maal 4 sporen.
Wegenplan een honden bot met rijdende auto's https://miniatuura.nl/nl/welkom/.
Scenery het wordt een baan in de Ardennen, dus glooiend landschap, bos, water, het station wordt het station van Godinne, ligt op de lijn 154 Namur-Givet, verder de steengroeve van Lustin, en de spoorbrug van Houx.

Station Godinne



Steengroeve Lustin



Spoorbrug van Houx



Eenvoud siert, geen ingewikkeld sporenplan, maar landschapsbouw zal de boventoon voeren.

Aansturing vind plaats met Lissy van Uhlenbrock, dus digitaal 2 rail H0.

Planning, zodra ik wat beter ter been ben kan ik beginnen met rails leggen, de module bakken zijn in mekaar getimmerd en staan op zolder.



Ik hoop al weer snel zover te zijn dat ik kan beginnen, wordt vervolgd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Mooi plan! Ik ben al benieuwd...  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald


Floris

Klinkt als een mooi plan, ben benieuwd naar de steengroeve!

svvander

Mooi plan Michaël... we volgen!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Stedahult

Genoeg ruimte om het speels te houden.
Mvh. Steef

Michael

Ben nu bezig met het samenstellen van de achtergrond. (Met hulp van Wim Wijnhoud)
Voorlopig nog verder geen updates.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

rgp

Michael,

Ik denk te lezen dat je veel belang hecht aan realisme in je landschapsbouw.  Zou het dan niet aangewezen zijn om je treinverkeer ook niet op het zelfde niveau te brengen op een eenvoudige manier door van uw twee ovalen een hondebeen te maken ?

Roland

Michael

Roland, wat zou het voordeel van dat hondebot zijn? Ik heb in het verleden bij aankoop van materiaal altijd rekening gehouden met als een trein van A naar B rijd, dezelfde trein ook weer van B naar A kan rijden, maw voldoende materiaal om dat te realiseren ook op een ovaal. Tevens heb ik de mogelijkheid om van ovaal 1 naar ovaal 2 te rijden en andersom.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mark7758

Leuk. Iets in de ardennen. Ik volg weer
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

henry

Mooie baan Michael , ik ga dit draadje volgen.

Michael

Na een heleboel kortsluitingen eindelijk de dr4024 (servodecoder) met de dr4102(puntstukpolarisatie) onder de knie beide modulebakken met elk 7 wissels rijklaar, nog niet af. Een kort filmpje van de eerste geslaagde rij test.

https://www.youtube.com/watch?v=KZIRuti3DUE

Komende dagen wordt het weer heel warm op zolder dus rust in de tent.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154