Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nog bestaande draaischijf in Sion (Zwitserland)

Gestart door Boemeltrein, 14 mei 2022, 09:22:30 AM

ronny-vdv

In de lage landen zou dit ook kunnen, alleen is de wil of visie er niet echt.
Bv. Essen of Gent <-> Thionville of Arlon - of - Essen <-> Calais.
Gewoon het doorgaand verkeer verplicht de trein te nemen. Wil je met de vrachtwagen toch door blijven rijden, dan zware kilometerbelasting laten betalen, zodat de trein goedkoper blijft.
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

#16
tja Zwitserland leent hem tot dit soort zaken door allerlei factoren (zoals bergen, weersomstandigeheden, zijn vorm.......en eigenlijk is niet één land in heel Europa die het echt op deze manier kan doen.En eigenlijk in sommige gevallen rijdt men er gewoon rond !

Rangeerduivel

#17
Citaat van: Boemeltrein op 15 mei 2022, 09:57:57 AM
Ja Peter, Das ook waar.  ;) maar het is toch een zaligheid om in Zwitserland over de autosnelweg te rijden, amper vrachtwagens, niet zo'n situaties zoals de Antwerpse of Brusselse ring met rijstroken vol vrachtwagens die elkaar constant inhalen :-[

Dat komt omdat Zwitserland er alles aan doet om transit verkeer te vermijden,
Vroeger was dat (transit) max 28T bruto, nu sta ik niet meer op de hoogte...

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 mei 2022, 14:25:43 PM
overwegen te emigreren  ;D ;)

Goed idee...!

Citaat van: erik de noorman op 15 mei 2022, 17:45:56 PM
die jo-jo van 120 naar 100 d

Inderdaad vervelend, vergeet de cruise control maar!

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 juni 2022, 22:26:46 PM
en eigenlijk is niet één land in heel Europa die het echt op deze manier kan doen.

Komt omdat Zwitserland omsloten is door Europa,maar zelf geen Europa is, en ze daardoor meer in de mogelijkheid zijn hun eigen zinnetje te doen.
Je kwam/komt er ook niet door zonder gelode deuren/TIR-koord!
Europese landen zijn gebonden aan overeenkomsten, (meestal financiele overwegingen), Zwitserland niet.

;)

Boemeltrein

Ik begrijp best dat een Nederlander vanuit Eindhoven of een Duitser vanuit Aachen de grens over rijdt zonder al teveel poespas maar waarom een vrachtwagen vanuit Turkije naar Verenigd Koninkrijk of van Spanje naar Letland? Vroeger had je de "vistreinen" van IJmuiden naar Italië, die werden vervangen door vrachtwagens "véél goedkoper". Ik was een tijdje geleden in België van Brussel naar de kust en passeerde 14 vrachtwagens in colonne van een Turks transportbedrijf "Mars" neen, niet de snoep. Dan dacht bij mezelf, kon dat echt niet met de trein? En dan pusht men jan-met-de-pet naar elektrische auto's maar de miljoenen dieselspuwende vrachtwagens dat kan dan wel. En spreek mij niet over al die zogenaamde jobs want de werkomstandigheden van menig buitenlands chauffeur zijn schrijnend.

Rangeerduivel

Citaat van: Boemeltrein op 03 juni 2022, 13:59:32 PM
En dan pusht men jan-met-de-pet naar elektrische auto's maar de miljoenen dieselspuwende vrachtwagens dat kan dan wel. En spreek mij niet over al die zogenaamde jobs want de werkomstandigheden van menig buitenlands chauffeur zijn schrijnend.

Die E-wagens brengen op door nieuwverkoop voor de autolobby, maar de vrachtwagens brengen veel meer op dan die autotjes, wegenvignet die ze evenals Belgische vrachtwagens moeten bijhebben enzovoort
En werkomstandigheden van die chauffeurs, om te schreien, om van hun verloning nog niet te spreken, maar dat is dan ook de sterkte van hun bazen om onrechtvaardig te concureren tegen West-Europese transporteurs, die daardoor de één na de andere failliet gaan...

;)

Tja, we wijken precies weer af van het oorspronkelijke onderwerp: DE DRAAISCHIJF! ;D

Havoc

In Morez (Frankrijk) is er ook nog een aan het einde van de lijn. Ligt vlak naast de weg. Maar die is al lang niet meer in gebruik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Boemeltrein

Ik vrees Rudy, dat die draaischijf voor menig transporteur of zijn opdrachtgever een beetje het rad van fortuin is :(