Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Een dansende 7337...

Gestart door Waterman, 13 mei 2022, 12:49:48 PM

Alberke

Bestel er ineens twee, want je kan ze koppelen voor lange loc's
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

En om even te doemdenken: het kuisen van de wielen lost hopelijk het probleem op, want die loc's hebben doorgaans een slechte reputatie qua railcontact, vooral de oudere. En ook de sleepcontacten kunnen vuil zijn... :-\
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

adrievans

Is zo'n kuisding niet funest voor je slipbandjes?
(sorry,reactie van rangeerduivel niet goed gelezen)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Alberke

Citaat van: adrievans op 15 mei 2022, 14:45:41 PM
Is zo'n kuisding niet funest voor je slipbandjes?
(sorry,reactie van rangeerduivel niet goed gelezen)
Misschien het moment om ze vervangen? ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: adrievans op 15 mei 2022, 14:45:41 PM
(sorry,reactie van rangeerduivel niet goed gelezen)

Foei Adrie!!!  >:(  ;D ;D

;)

adrievans

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Floris

Citaat van: Waterman op 15 mei 2022, 11:26:34 AM
Want het uitoefenen van iets te veel druk is vermoedelijk wat het probleem in eerste instantie veroorzaakt heeft  :-[
Dit, sowieso. Als je herhaaldelijk t drijfwerk in puin draait met wieltjes gummen ben je duidelijk wat te enthousiast bezig. Wieltjes laten draaien en met gummetje zachtjes erlangs aaien is genoeg, drukken hoeft écht niet!

Alberke

Citaat van: Floris op 16 mei 2022, 11:30:35 AM
Citaat van: Waterman op 15 mei 2022, 11:26:34 AM
Want het uitoefenen van iets te veel druk is vermoedelijk wat het probleem in eerste instantie veroorzaakt heeft  :-[
Dit, sowieso. Als je herhaaldelijk t drijfwerk in puin draait met wieltjes gummen ben je duidelijk wat te enthousiast bezig. Wieltjes laten draaien en met gummetje zachtjes erlangs aaien is genoeg, drukken hoeft écht niet!
jij hebt blijkbaar nog nooit echt vuile wielen gezien, zo waar er geen verschil is tussen die met rubber bandjes en die zonder  ;D
Men vergeet ook dat het slecht contact tussen de contactveertjes kan zitten, en dan kan je zoveel wielen kuisen dat ze blinken zonder enige verbetering
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

oh, "extra antislipbandjes" eraf schrapen heb ik ook genoeg gedaan, heb 25 jaar ervaring met vlooienmarktwrakken weer rijdend maken he 8)
Als t zo erg is kun je beter gewoon een tijdje zo'n houten prikkertje tegen t wiel houden, dat geeft minder wrijving dan zo'n gum en de brokken vuil vliegen je om de oren. Als de ergste bonken eraf zijn prikkertje even in wat oplosmiddel dopen (gewoon wat je bij de hand hebt, alcohol, thinner, terpentine) zodat er wat oplosmiddel in het hout gezogen zit (niet druipend nat dus) en weer dr tegenaan, dan verdwijnt er nog wat rommel en daarna aan t eind helemaal netjes maken met een gummetje.

Stroomafnemertjes controleren is inderdaad ook altijd belangrijk, loc ondersteboven, twee draadjes en dan allerlei combinaties proberen met wielen links/rechts en je vindt vanzelf wel waar t probleem eventueel zit.

Alberke

Citaat van: Floris op 16 mei 2022, 12:59:43 PM

Stroomafnemertjes controleren is inderdaad ook altijd belangrijk, loc ondersteboven, twee draadjes en dan allerlei combinaties proberen met wielen links/rechts en je vindt vanzelf wel waar t probleem eventueel zit.
en dan zet je de loc op de sporen en dan "waggelt" die vooruit, want tijdens het rijden verschuiven de wielen en maken geen contact meer met de stroomafnemers; frustrerend!
Deze loc heeft er wreed last van, de mijne alleszins.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Stedahult

Word het dan niet tijd voor een poweroack?
Ik heb er 3 en allen rijden ze zonder morren.
Ook allen voorzien van Piko sound.
Mvh. Steef

Floris

Citaat van: Alberke op 16 mei 2022, 15:55:02 PM

en dan zet je de loc op de sporen en dan "waggelt" die vooruit, want tijdens het rijden verschuiven de wielen en maken geen contact meer met de stroomafnemers; frustrerend!
Deze loc heeft er wreed last van, de mijne alleszins.
volgende keer beter testen  ;)