Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Modelbouw Dipje

Gestart door B_Modelbouw, 11 mei 2022, 20:27:01 PM

Alberke

Ik had nooit echt voldoende ruimte voor een baan, alhoewel ik een zeer begripvol vrouwtje had. Toen ze stierf stortte mijn wereld in. Een paar jaar later moest ik verhuizen, dat was het moment om alles te reorganiseren; Nu heb ik plaats zat voor mijn hobby's!
Spijtig dat ik kanker heb.
Dus zoals ze over de plas zeggen: get your shit together man, and live!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Denk dat er verschillenden onder ons met die problemen te maken hebben.
Daarom geniet van de hobby, de liefde van, in mijn geval, de echtgenote, kinderen en kleinzoon
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Wie heeft er niet eens een dipje? Hier ligt alles zo goed als stil. Soms krijg ik het en probeer ik wat met een hobby bezig te zijn. Maar meestal strandt het op wat plannen maken en twijfelen wat ik zou vastnemen. En dan is het tijd om te gaan slapen.

Wegdoen? Zou ik niet doen tenzij het echt niet anders kan. Je krijgt er nooit voor wat je ervoor gegeven hebt. En als je het later moet terugkopen omdat je weer de kriebels krijgt.... het zal blijven knagen dat je het ooit weg gedaan hebt en nu terug ervoor moet dokken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Johnnytrein

Bij mij ligt ook alles stil. Verkopen zal ik zeker nooit doen. Maar als ik kom te stoppen met leven heb ik aan mijn zoon gezegd dan is alles voor mijn kleinzoon , trouwens er is iemand die eigenlijk hoopte om alles voor een prikje te kunnen kopen.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

B_Modelbouw

Voorbij WE een deel van de collectie eens degelijk gesorteerd, met het gedacht een deel te verkopen...

Maar gelukkig ook even terug stil gestaan bij mijn eerdere bericht en jullie reacties, bijgevolg geen grootse verkoop van mijn treincollectie ... maar misschien een kleinschalige verkoop van enkele rijtuigen/wagens/loc's die ooit dubbel werden aangekocht, of niet thuis horen in het tijdperk of beoogde spoorlijn/maatschappij.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Havoc

Citaat van: B_Modelbouw op 30 mei 2022, 21:36:14 PMmaar misschien een kleinschalige verkoop van enkele rijtuigen/wagens/loc's die ooit dubbel werden aangekocht, of niet thuis horen in het tijdperk of beoogde spoorlijn/maatschappij.
Kan je doen. Maar ja... Wat is de beoogde spoorlijn/tijdperk? Ben je zeker dat als je dat gedaan hebt EN je bent enige tijd verder dat je nog hetzelfde zal denken?

Kijk, ik heb nu 40 jaar gespaard voor materiaal voor een duits voorstadsstation in Z. En enkele jaren geleden ben ik tot de conclusie gekomen dat in Z een voorstadsstation ongeveer 7 meter baan vraagt. Dat zal ik nooit hebben. Sommige wagons heb ik 35 stuks van want ik wou bloktreinen. Als ik de hele zwik verkoop? Misschien dat ik de rekening van Engie kan betalen voor 1 maand. Misschien win ik volgende week de lotto....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Jaren niets met treinen gedaan de baan lag stof te vergaren .
Een collega op foerd had 2 lokjes bij die niet meer reden en had mij gevraagd om er eens naar te kijken .
Ok de lok uit elkaar en een badje gegeven en nieuwe borstels .druppeltje olie hier en daar .
Maar nu moesten ze ook getest worden .
Dus de baan opgestart opzoek naar een rail gum (marklin word met 20 jaar ook vuil)
En dus test gereden en ondertussen hier en daar iets recht gezet .
En het virus waas weer terug en langzaam aan terug begonnen .
Al mijn materiaal zat in doosjes droog op zolder opgeborgen en was nog in zeer goede staat .
En nu ben ik blij dat ik niets heb weg gedaan toen alle stil lag.
Loks hebben nu allemaal een esu decoder en ik heb een dr5000 aan gekocht met roco muizen en mijn baan rijd geregeld .
Of ze ooit afgewerkt geraakt gaat niet de vraag zijn .
Ik heb er plezier aan om er aan te werken al gaan de boten ook nog steeds door .

Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: Johnnytrein op 15 mei 2022, 05:58:30 AM
trouwens er is iemand die eigenlijk hoopte om alles voor een prikje te kunnen kopen.

Die zijn genoeg te vinden, spreek maar eens een handelaar in tweedehands treinen aan, dan slik je wel even... :o :o
En op het forum hier zitten er ook zo, wees gerust! ;D

;)

krispy

Citaat van: Rangeerduivel op 31 mei 2022, 13:26:46 PM
Citaat van: Johnnytrein op 15 mei 2022, 05:58:30 AM
trouwens er is iemand die eigenlijk hoopte om alles voor een prikje te kunnen kopen.

Die zijn genoeg te vinden, spreek maar eens een handelaar in tweedehands treinen aan, dan slik je wel even... :o :o
En op het forum hier zitten er ook zo, wees gerust! ;D

;)

maar in de andere richting zitten er hier ook veel zenne , diegeene die denken dat ze het gouden ei hebben ( al kan je het nog vlot verkrijgen )  ;D
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

GvbuuH

Ach, een beetje verzamelaar is tegelijk handelaar - en andersom. Wil niet van zijn kostbare spullen af, tenzij...

Mijn modelbouwdip is er omdat ik in en om mijn huis nog e.e.a. in orde moet maken voordat ik de rust heb weer door te gaan. Alles ligt bijna klaar om weer wat te gaan doen. Zelfs mijn huis wordt naar de hobby ingericht.

RobVille

Ben zelf in een dergelijke situatie verzeild geraakt. Wat te doen met mijn verzameling. Particulier verkopen, een ramp! Steeds weer proberen, zelfs als je al een prijs hebt afgesproken, aan de deur weer opnieuw discussies. Daarna contact opnemen voor tal van geconstateerde gebreken terwijl alles toch duidelijk omschreven was! Spuugzat werd ik ervan. Dan maar inruilen bij de winkel. Als vuistregel wordt daar 30 % van de nieuwwaarde van het item betaald mits je andere spullen terugkoopt. Doe je dat niet, en wil je het bedrag op de bankrekening, dan krijg je 25 %. Voordeel is dan weer dat je dan geen gedoe hebt. De volgende stap was het aanbieden van je spullen aan een handelaar.

Ik mag in mijn handen knijpen als ik voor mijn materieel nog een goede prijs krijg, ja het is gebruikt, ja, de dozen zijn er ook nog en ja, er ontbreekt soms een onderdeel. En wat de modelbaan betreft, het is natuurlijk een demonstratiebaan en qua afmetingen weinig geschikt om te verkopen. Oh ja, de locomotieven zijn eigenlijk niets waard omdat ze totaal afgeragd zijn door het rijden op deze baan. Ja hoor, die baan nemen we wel mee en onder ons gezegd, de zaag gaat erin en alle onderdelen worden apart verkocht.

Zo links en rechts in de modelbouwwereld gevraagd om mijn spullen over te nemen dan wel te verkopen. Resultaat. Noppes! Geen enkele reactie, hoewel veel lovende bewoordingen .....  ;)

We wachten nog even af of er nog respons komt.

Zo, weer een illusie armer. Het is en blijft een hobby en rijk wordt je er niet van. Alleen, ik vind mijn hobby veuls te leuk. Nu en in de toekomst ga ik voor een nieuwe, compacte, kwalitatieve modelbaan ....  Cornfield Junction, met een beperkt aantal locomotieven en wagons  :D

Groetjes,
Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Dirky

Citaat van: Rangeerduivel op 31 mei 2022, 13:26:46 PM
Citaat van: Johnnytrein op 15 mei 2022, 05:58:30 AM
trouwens er is iemand die eigenlijk hoopte om alles voor een prikje te kunnen kopen.

Die zijn genoeg te vinden, spreek maar eens een handelaar in tweedehands treinen aan, dan slik je wel even... :o :o
En op het forum hier zitten er ook zo, wees gerust! ;D

;)

Toch eventjes nuanceren: Als een handelaar/opkoper een verzameling van "veel" locomotieven opkoopt, weet hij dat er gemakkelijk 2/3 tot 3/4 niet zal verkocht worden voor een normale winkel-tweedehandse-prijs. Dus moet het aankoopbedrag + een deel winst om van te kunnen van leven en de kosten te dekken,  gedekt worden door verkoop van 1/4de van de verzameling... Je mag dus niet de prijs voor één individuele loc bekijken maar de totaal aankoop! En da's niet alleen bij opkopers van treintjes hé!
Van een particulier kan je verwachten dat een normale winkel-tweedehands-prijs betaald wordt. Maar dan geraak je alleen de mooiste spullen kwijt en zit je zelf met de rest!

RobVille

Mooi en aardig, Dirk, maar ik kijk liever naar mijn positie en raak mijn spullen nog niet kwijt tegen bodemprijzen of zelfs met een verkoopnota van een euro voor al mijn rijdend materieel  ;)

Groetjes,
Rob

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Tothebeach

Als ik jou zo hoor Rob, zou je eens in Houten een tafeltje kunnen huren. Destijds heb ik daar op een goede manier een hele verzameling verkocht, voor meer dan die 30%.
Voor de gezelligheid wil ik je wel helpen :)

Groet,
michel

RobVille

Michel,

Uiteindelijk een definitieve bevestiging voor de verkoop van al mijn 3R materieel. Kan weer investeren in Cornfield Junction  ;)

Groetjes,
Rob

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!