Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een Nederlands landschap

Gestart door Michael, 11 mei 2022, 13:44:44 PM

Michael

Niet echt een bouw verslag, meer een kort verslagje wat, waarom en wat het geworden is.

Vorig jaar las ik op het Benelux forum dat iemand opzoek was naar een Nederlands diorama (H0) zodat hij zijn modeltreinen mooi kan fotograferen. Ik heb contact gezocht met Jesse, hem een voorstel gedaan, schets gestuurd en daar was Jesse het mee akkoord.
Voor mij was het wat afleiding ( zit sinds eind januari '21 met een burn-out thuis, begin nu weer een beetje de draad op te pakken).

De hoofd ingrediënten, dubbel spoor, met bovenleiding, water, landweggetje, spoorovergang.... Het is een statisch gebeuren, de seinen en de overgang werken niet ( verzoek van Jesse).





















Dit alles met dank aan Jos Geurts voor de prachtige boom op het diorama, dank aan Wim Wijnhoud voor de hulp met de achtergrond en dank aan Jesse voor het geduld.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

Mooi mooi. Ook de achtergrond is goed geslaagd!

doomslu

Mooi. Schitterend geschikt voor foto's.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stedahult

Mvh. Steef

henry

Keurig landschap, ziet er leuk uit. ;D

Frank_N

Groet van Frank

Michael

Citaat van: doomslu op 11 mei 2022, 15:11:32 PM
Mooi. Schitterend geschikt voor foto's.

Dat is de bedoeling, en een ieder bedankt voor de veren.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

floere


Rangeerduivel

Mooi, het hoeven niet altijd bergen en rotsen en tunnels te zijn, het vlakke land heeft ook zijn charmes... 8)

;)

Michael

Afmeting van het diorama is 1,60 m bij 0,40 m. En het landschap is op verzoek van Jesse.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Pierre

Groet Pierre.


Kautenbach


Michael

Citaat van: Kautenbach op 12 mei 2022, 19:24:53 PM
Knap werk zo, Michael ;)

Wim, ik had je voor het plaatsen hier op het forum, al een fot willen mailen, is er niet meer van gekomen, maar nogmaals dank voor de hulp.

Ik ben blij dat jullie allen het een mooi gebouwd geheel vinden. Morgen wordt het diorama opgehaald.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Durango

Schitterend stukje werk zeg.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

oebr

knap werk Michael !!
Voorgrond en achtergrond matchen wonderwel.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992